Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« på: januar 16, 2008, 13:34:33 pm » |
|
Er det noen som har fasiten på og lage porsche boltsirkel på T3 bakbremser? Finnes det ferdig hub å få kjøpt noe sted? Eller må man dreie av en porsche hub?
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #1 på: januar 16, 2008, 21:41:22 pm » |
|
Er det noen som har fasiten på og lage porsche boltsirkel på T3 bakbremser? Finnes det ferdig hub å få kjøpt noe sted? Eller må man dreie av en porsche hub?
Hva med baknav fra Porsche 914? Tror de er bedre å bygge om enn orig type 3 baknav...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: januar 16, 2008, 23:09:11 pm » |
|
Kanskje det. Er ikke helt inne på 914, men hadde ikke de 4x130 boltsirkel for det meste?
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #3 på: januar 16, 2008, 23:49:48 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #4 på: januar 16, 2008, 23:57:07 pm » |
|
Jo de hadde 4x130, men 914-6 hadde 5x130, men der tror jeg prisen er en litt annen.
Jeg har selv fått bygget om en type 3 medbringer til porsche mønster. De som har kikket bak på en slik har nok sett at den er forsterket på fire plasser for at det skal være nok feste for boltene. Så det vi gjorde på mine var å bore opp fire nye hull slik at bolt mønsteret ble riktig. Hullene var overdimensjonerte slik at vi kunne gjenge opp til fin gjengede bolter. Etter dette var gjort så planet vi baksiden rundt de nye hullene og skrudde inn bolter bakfra, de hadde vi først dreid hodene runde på. Etter at de var skrudd inn ble hodene tigget fast og enden av bolten ble freset vekk på forsiden. Nå hadde vi forsterkninger rundt alle hullene, så til slutt boret vi ut senteret av boltene og trykte inn pinneboltene bakfra. Ikke den letteste måten å gjøre det på, men jeg er ikke redd for å vise frem produktet på tilsynet for bil heller.
|
|
« Siste redigering: januar 17, 2008, 10:20:41 am av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #5 på: januar 17, 2008, 00:02:28 am » |
|
her ett bilde av 924/944 hub'er forenkler vel jobben noe? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #6 på: januar 17, 2008, 00:17:39 am » |
|
Det har du nok helt rett i... 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #7 på: januar 17, 2008, 00:42:02 am » |
|
MEN det er noe i å mekke til noe sjøl da.. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #8 på: januar 17, 2008, 07:42:24 am » |
|
Ser ut som porschehub er veien å gå ja..
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
sjager
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #9 på: januar 17, 2008, 18:12:53 pm » |
|
Er Porsche 924-hub bolt on?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #10 på: januar 17, 2008, 18:26:50 pm » |
|
ikke langt unna i allefall. har du IRS eller svingaksel? Splines er de samme , så mulig du bare må få tak i de rette avstandshylsene/foringene eller hva dem kalles for å få hub'en der du vil.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #11 på: januar 17, 2008, 21:01:24 pm » |
|
Jeg har svingaksel. Kan ta noen mål på originalhuben i helga. Kanskje det ikke skal så himla mye maskinering til. Det vil uansett lette arbeidet å ha en hub som er ment for 5 bolt.
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #12 på: januar 18, 2008, 19:22:11 pm » |
|
Da var jeg på land igjen. T3 huben har en yttre dim på 170mm, 86mm sentreringsring, ca 30 mm byggemål og er totalt 63mm tykk ved spline. Noen som har mål på 924 hub?
Pål
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
|