vidar eiane
|
 |
« på: januar 16, 2008, 17:23:21 pm » |
|
Heisann.
Siden prosjekt tråder med bilder er sånn i skuddet for tiden måtte jeg jo lagen en om gode gammle T-111. Her blir det lagt inn bilder av hva jeg driver å mekker med for tiden. Samt spørsmål om ting jeg lurer på underveis.
Legger inn noen bilder tatt på mobil kamera mitt, slik at kvaliteten er litt ymmse.
Driver for tiden med å finne ut hvor vannet siver inn under kjøring i regn, samt å få hjulboltene foran til å sitte skikelig. Så her er noen bilder fra den prosessen:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #1 på: januar 16, 2008, 17:24:57 pm » |
|
Det nederste bildet viser bensin krana som drypper litt. Må jeg ha ny? eller kan dette fixes?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2 på: januar 16, 2008, 20:36:56 pm » |
|
Prøv først å bytte bensinslange, slangeklemme, samtidig bytt bensinfilter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #3 på: januar 16, 2008, 21:28:45 pm » |
|
Type bremser er det på denne?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #4 på: januar 16, 2008, 22:32:12 pm » |
|
Ta av kranen, rengjør den og skru den på igjen med ny pakning, og litt pakningsmasse som tåler bensin. Fort gjort.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #5 på: januar 17, 2008, 00:38:02 am » |
|
Type bremser er det på denne?
Det var noe som følgte med drop spindlene til forrige eiger. Så det vet jeg ikke eksakt. Kalipperen ligner en org boble kalipper, men ikke vet jeg. Bremseklossene er hvertfall av en liten type.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #6 på: januar 17, 2008, 01:09:04 am » |
|
Utrolig fin bil dette da, men jeg har enda ikke fått med meg årsmodellen dens. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #7 på: januar 17, 2008, 01:16:32 am » |
|
Type bremser er det på denne?
Det var noe som følgte med drop spindlene til forrige eiger. Så det vet jeg ikke eksakt. Kalipperen ligner en org boble kalipper, men ikke vet jeg. Bremseklossene er hvertfall av en liten type. Ingen ting i veien for å bruke orginale kalippere på dropspindler. Forresten en utrolig fin bil!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: januar 17, 2008, 10:37:22 am » |
|
Ta med til meg og sammenlign med kerscher skivene mine da, passer det så kan du jo kjøpe de løst hos CSP med tilsvarende bolt mønster. Skivene løst koster jo ikke all verdens. Hvertfall ikke om du ikke kjøper de ventilerte.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #9 på: januar 17, 2008, 16:27:21 pm » |
|
Bilen er en 57 modell, å ja dette er en spesiell bil. Jeg trives på veien for å si det sånn.
Trond, jeg har funnet en løsning tror jeg. Skrur inn skruer fra baksiden å sveiser disse. go knall forhåpentligvis. Hvis ikke kjøper jeg nye.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #10 på: januar 17, 2008, 18:43:26 pm » |
|
er vel ikke å anbefale å sveise i skivene.... du introduserer mekaniske spenninger lokalt pga varmen, og en bremseskive er vel det siste stedet hvor du ønsker noe sånt.... Std T1 skiver med Porsche boltmønster koster "ingenting" i forhold til å miste et framhjul...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #11 på: januar 17, 2008, 19:41:32 pm » |
|
Er med på den. Akkurat hva som skjer når man sveiser i metaller er ikke min sterke side akkurat. Men det skal godt gjøres å rive boltene med sekskant hode gjennom skivene. Nei det var bare faderen som foreslo dette, å jeg syntes det var en god idè 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #12 på: januar 17, 2008, 20:26:02 pm » |
|
Er med på den. Akkurat hva som skjer når man sveiser i metaller er ikke min sterke side akkurat. Men det skal godt gjøres å rive boltene med sekskant hode gjennom skivene. Nei det var bare faderen som foreslo dette, å jeg syntes det var en god idè  Du kjøper pinnebolter med hode og deretter lager du en liten forsenking for hodet på baksiden av skivene. Du skrur så langt det lar jeg gjøre og presser dem inn det siste stykket. Det har holdt for meg. Jeg kjøpte mine pinnebolter fra England men slike får du sikkert tak i Rogaland også. Eller nye skiver som grelland foreslår.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #13 på: januar 18, 2008, 08:49:01 am » |
|
Sveising i støpte skiver går uansett ganske dårlig... sprekke vil dem også fortere enn du aner..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
per
Medlem
  
Innlegg: 248
Bosted: Telemark
|
 |
« Svar #14 på: januar 18, 2008, 10:55:56 am » |
|
Hadde ikke denne bilen org. Rader felger med lakkert grønn felgkant og polert senter ? Mvh. Per.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #15 på: januar 18, 2008, 11:22:19 am » |
|
jepp.. samt porsche bremser.. alt det ble solgt før bilen ble kjøpt, desverre... Det var ingen som ville ha bilen komplett når den lå ute til salgs.. så da ble det desverre sånn... En god bit historie oppløst. Men, når det er sagt så passer det jo godt med polerte fuchs på den og da
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #16 på: januar 18, 2008, 13:16:24 pm » |
|
Ja det var tragisk at ikke noen hadde fått øynene opp for denne bilen før Endre kjøpte denne. For det er en skam å ta av slike godbiter som satt på denne og selge disse utenom. Men tror ikke jeg hadde kjøpt delene tilbake om anledningen kom, siden jeg personlig liker best fuchs`ene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #17 på: oktober 08, 2008, 12:03:46 pm » |
|
Har skjedd litt med godbilen min i løpet av sommeren. Er vel på tide med en liten oppdatering. Har skifta ut 1915 med en 2332. Noe som ikke umiddelbart var en suksess. Har nå problemer med å løse ut klutchen på 1ste giret. Det er ikke clutchstrømpen som lager trøbbel, så jeg går ut ifra det er hele ræva som vrir seg. Avstiving er på vei over dammen. MEN...jeg går travle tider i møte, og innser at det er en del ting som bør tas på bilen iløpet av vinteren. Er langt ifra sikker, men vurderer gjerne å selge denne bilen til fordel for en strøken 03 med type 4 motor. Så seriøse potensielle kjøpere kan sende meg en pm...
Kort oppsummert: 2332 motor org fuchs 57mod ragtop korta puma dropspindler skivebrems foran 911 stoler custum interiør +et godt stykke boble historie...
|
|
« Siste redigering: oktober 08, 2008, 12:06:45 pm av vidar eiane t-111 »
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #18 på: desember 10, 2008, 11:37:19 am » |
|
Har bestemt meg for å beholde bilen en stund til. Skal lete en stund for å få noe så unikt igjen. Driver for tiden og fiksen opp diverse ting som har ligget å ulmet en stund. Nå har jeg lyst å skifte ut ratt og speedo til noe mer trendy. Kjør debatt på hvilket ratt som passer best, kunne og tenke meg tankmåler, hva må til for å lage til dette ? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #19 på: desember 10, 2008, 18:02:16 pm » |
|
Ratt: Få en salmaker til å trekke det med samme skinn og farge som er i bilen, så likt som mulig iallefall. Tankmåler: Få tak i org. måler til Oval, fins på eBay. Ikke billig men... Tror nok disse modsa er helt i tråd med resten av bilen så lenge interiør skal være det samme ellers? Er hva jeg ville gjort.... 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #20 på: desember 10, 2008, 20:41:06 pm » |
|
Ser at Bilextra har en tankmåler, men har ikke så veldig lyst å lage hull i tanken men skal sjekke ut hvordan denne monteres. Ang ratt så har jeg lyst å tone ned disse skrikende 90 talls fargene. Så rattet vil jeg ikke ha i samme farge. Da heller sort skinn eller alcantara. interiøret ellers blir som det er en stund til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #21 på: desember 10, 2008, 20:51:21 pm » |
|
Mente at rattet skal ha den fargen det har ja, farge på skinnet jeg mente 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #22 på: desember 10, 2008, 21:29:34 pm » |
|
Ikke bruk alcantara på rattet. Det blir møkkete og helt ubrukelig etter noen få mil. Skinn er bedre. Det er billigere å finne et nytt ratt som passer bosset du har enn å trekke det om. Mange fine ratt som har klassisk preg med litt moderne tilsnitt  Denne bilen skulle jeg veldig gjerne eid. Dette er et stort stykke Norsk boblehistorie og spesielt for klubben vår.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #23 på: desember 10, 2008, 21:45:31 pm » |
|
Kunne ikke dy meg, må bare legge inn et par bilder fra den gangen bilen herjet på treff i sin første periode. Bildene er fra Bug Bash i København, mannen på bilde er første eier - Trond Dahl. Men altså ikke den Trond Dahl som er moderator her inne... Trond punkterte på veien hjem, hadde stål reserve hjul. Ergo ble boltene for lange og siden hjulmutterene ikke hadde "åpent" hode måtte han lete opp noen som hadde en baufil å låne bort en sen søndagskveld. Trond og Martin Skjeggestad tok så vidt jeg husker første ferge mandag morgen fra Moss til Horten? Vi var hjemme i Gjøvik kvart på ni, rakk en kjapp dusj før jobben...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #24 på: desember 10, 2008, 21:52:04 pm » |
|
Åh dette var tider... Selv om jeg ikke var med på denne turen husker jeg godt bilen og glansdagene  Litt off topic kanskje men.. 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #26 på: desember 10, 2008, 21:59:16 pm » |
|
Kunne ikke dy meg, må bare legge inn et par bilder fra den gangen bilen herjet på treff i sin første periode. Bildene er fra Bug Bash i København, mannen på bilde er første eier - Trond Dahl. Men altså ikke den Trond Dahl som er moderator her inne... Trond punkterte på veien hjem, hadde stål reserve hjul. Ergo ble boltene for lange og siden hjulmutterene ikke hadde "åpent" hode måtte han lete opp noen som hadde en baufil å låne bort en sen søndagskveld. Trond og Martin Skjeggestad tok så vidt jeg husker første ferge mandag morgen fra Moss til Horten? Vi var hjemme i Gjøvik kvart på ni, rakk en kjapp dusj før jobben...
På det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at det må være Mr. Neveland og Mr. Eriksen i grilldressen i bakgrunnen 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
    
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #27 på: desember 10, 2008, 22:03:17 pm » |
|
Ja det var tragisk at ikke noen hadde fått øynene opp for denne bilen før Endre kjøpte denne. For det er en skam å ta av slike godbiter som satt på denne og selge disse utenom. Men tror ikke jeg hadde kjøpt delene tilbake om anledningen kom, siden jeg personlig liker best fuchs`ene.
Vær glad du har skiver og fuchs, istedet for de tromlene som sto på. De var ett rent hel... og bremse med. Felgene gjør seg også best på hylla da en av de var sprekt i senteret. Og skam er jeg ikke enig i når man tilbyr miljøet og kjøpe bilen komplett, men det ikke var av interesse. Skammen ligger vel heller hos dem som ville kjøpe bilen komplett, men som ikke ville gi noe for den, og da snakker jeg om SKAMBUD(under 30k). En annen ting er vel også at både bremser og felger kan man få kjøpt på Thesamba eller andre steder.
|
|
« Siste redigering: desember 10, 2008, 23:09:51 pm av Even Kirknes »
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #28 på: desember 10, 2008, 23:57:53 pm » |
|
[/quote] På det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at det må være Mr. Neveland og Mr. Eriksen i grilldressen i bakgrunnen  [/quote] Nevland og Eriksen stemmer vettu! Men hvem er Jærva da, som har så god kunnskap om the old hardcore VWACM'ers?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #29 på: desember 11, 2008, 10:30:19 am » |
|
Pål; sorry - ved en feil kom jeg til å trykke på "slett" knappen når jeg skulle sitere din siste post i tråden her.
Beklager.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|