bug tech
Juniormedlem
 
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #150 på: juni 22, 2011, 12:23:30 pm » |
|
Denne reprasjone er nok noe som ble gjort av Simen, han som hadde bilen etter Trond, han dreide ut og presset inn slitebane i alle tromlene, jeg tipper det er han som har byttet splines også.
|
|
|
Loggført
|
57 1200 T1 (Solgt) 69 2332 doka
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #151 på: juni 22, 2011, 13:09:41 pm » |
|
Kanskje Simen er å friste til å ta på seg en jobb med å fikse dette også? eller er det andre der ute som har lyst til å tjene litt ekstra feriepenger?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #152 på: juni 23, 2011, 21:04:48 pm » |
|
Grunnen til at splines er utslitt er i alle fall ikke noe mysterium, som JHU påpeker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #153 på: juni 24, 2011, 00:21:29 am » |
|
Bruker du varmebestandig loctite i tillegg, har du både loctite som holder og skruer.. Er splines like nyere modeller?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #154 på: august 30, 2011, 11:33:44 am » |
|
Mekket dette bildet for en tysker, passer jo inn her på en måte også.
 T111vsRader.jpg (89.34 KB. 261x800 - vist 609 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #155 på: august 30, 2011, 12:21:48 pm » |
|
Egentlig ganske utrolig at den forskjellen i bredden på eikene kan gjøre en så stor visuell forskjell! T-111 felgene er veldig mye finere!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #156 på: august 30, 2011, 12:37:14 pm » |
|
Mekket dette bildet for en tysker, passer jo inn her på en måte også. [ Vedlegg ]
Kult! Helge? Nå?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #157 på: august 30, 2011, 14:13:22 pm » |
|
Eg syns at de felgene i kombo med bremser e bare steinkult 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #158 på: august 31, 2011, 17:03:31 pm » |
|
Eg syns at de felgene i kombo med bremser e bare steinkult  Amen!
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #159 på: august 31, 2011, 18:01:09 pm » |
|
x10
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
V-111
Medlem
  
Innlegg: 123
Bosted: Grong
|
 |
« Svar #160 på: september 02, 2011, 21:13:21 pm » |
|
Har du sett denne?  Edit: Ser bildet er kommentert
|
|
« Siste redigering: september 02, 2011, 21:15:58 pm av V-111 »
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #161 på: september 09, 2011, 12:32:25 pm » |
|
Ja, får stadig bilder og gamle bilblader med bilde av gobilen :-) Det e like kjekt hver gang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Airborne
Supermedlem
    
Innlegg: 738
Bosted:
|
 |
« Svar #162 på: september 19, 2011, 19:20:35 pm » |
|
Bruker du de originale "studs`ene" (Eller hva det nå heter på norsk - hjulbolter? ) på 356 bremsene? Hvilken type muttere bruker du isåfall som passer felgene? Er det bolter med forsenkning inn i felgen, eller er det bolter med flat anleggsfale mot felgen du bruker? (Driver og knoter med mine 356 bremser og Crestlines felger.....)
Bjørn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #163 på: september 20, 2011, 22:40:08 pm » |
|
Bjørn, jeg kappet ned bolter til Landcruiser for å få på ET Mags på 356 bremser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Airborne
Supermedlem
    
Innlegg: 738
Bosted:
|
 |
« Svar #164 på: september 21, 2011, 11:30:57 am » |
|
Takk for tips! Har landcruiser boltene samme dimensjon på splines som de originale porsche boltene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #165 på: september 22, 2011, 23:40:17 pm » |
|
Du kan maile meg på j-steiro@online.no , så slipper vi å ødelegge tråded. Kan sikkert få tatt noen bilder.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #166 på: september 23, 2011, 16:40:32 pm » |
|
Fin tråd! Og kjempefin bil!!!!!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #167 på: januar 08, 2012, 00:36:14 am » |
|
Skal montere sikkerhets belter i bilen før neste sesong, og lurer på hva slags type eg skal gå for. Noen tips ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #168 på: januar 08, 2012, 00:53:40 am » |
|
Wolfburg vest har noen fine "originale"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #169 på: januar 08, 2012, 00:58:19 am » |
|
Jeg monterte i Ovalen min før turen til SCC i fjor. 3 punkts uten snelle fra http://www.wolfsburgwest.com/Borret hull i gulvet på hver side av stolene, samt et hull i b stolpen. Tok et flattjern som jeg laget gjenger i å tredde opp i b-stolpen (pass på at du ikke borrer for høyt pga kassene til pilene) fra innsiden og skrudde fast. Sikkert bedre å sveise fast en mutter på baksiden av flattjernet men jeg hadde ikke sveiseapparat der og da. M10x1,5 gjenger får holde ei stund. Sikkert ikke ideelt men bedre enn å treffe rattet med fullt moment. Originalitet måtte vike for sikkerheten, klart tegn på at jeg nærmer meg 40.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #170 på: januar 08, 2012, 22:31:44 pm » |
|
kos har motoren fungert ? er de heilt konge å kjøra insp ? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #171 på: januar 08, 2012, 22:41:21 pm » |
|
D e jo ikkje akkurat noge originalbil dette så d som eg lure litt på e om d finnes noe som "passer" bilen liksom...... Vett at d tidligere har vært montert noe som var festet i noen øyebolter i gulv bak stolene. Så eg får vel undersøke litt..... Btw så startet eg opp maskinisten i går og d bare virker:-) skulle bare hatt litt tid til å shinet motorrom.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #172 på: januar 08, 2012, 22:51:55 pm » |
|
D e jo ikkje akkurat noge originalbil dette så d som eg lure litt på e om d finnes noe som "passer" bilen liksom...... Vett at d tidligere har vært montert noe som var festet i noen øyebolter i gulv bak stolene. Så eg får vel undersøke litt..... Btw så startet eg opp maskinisten i går og d bare virker:-) skulle bare hatt litt tid til å shinet motorrom.....
På http://www.pedersens-racing.no/ finner du 4 punkt seler som er godkjente (e-merket) og andre som ikke er godkjente men til løpsbruk  2 stk 4 punkt i frontsetene med øyebolter x 2 i gulvet og "skulderbeltene" ned mellom bakseterygg og pute passer nok bedre på din bil. Jeg skal ha denne løsningen i T-1776. Har kjøpt røde e-merkede sabelt belter men tror jeg har ombestemt meg og skal kjøpe nye 
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #173 på: januar 08, 2012, 23:01:47 pm » |
|
Hvis T111 fortsatt har Porsche seter foran så er 4-punk seler ikke å anbefale. Da selene ikke vil holde deg fast i en evt kollisjon. Selene vil skli nedover sidene på stolen.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #174 på: januar 08, 2012, 23:13:22 pm » |
|
thingen får og insp motor til sommers. da bare 1600 med mexico og en liten sneglehus i tilegg.  har flere ecu er liggende nå om du sko trenge en neste gang du fyller den med vann 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #175 på: januar 08, 2012, 23:37:22 pm » |
|
Hvis T111 fortsatt har Porsche seter foran så er 4-punk seler ikke å anbefale. Da selene ikke vil holde deg fast i en evt kollisjon. Selene vil skli nedover sidene på stolen.
Det har den ja, kom ikke på det jeg. Da blir det 3 eller 2 punkts på deg da endre.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #176 på: januar 09, 2012, 11:46:19 am » |
|
Det er jo litt av poenget som Pål nevner her. Har porschestolene som sagt og da blir vel 4 punkt nesten livsfarlige...... men bobla er vel ikkje noen trygg bil i utgangspuktet heller...... Får lete litt og finne noe i grått eller svart trur eg. 2 eller 3 punkt.
@jalokey Godt å vite at du har delelager på ecu, men bilen står i tørr å god garasje så det e så bra så :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #177 på: juli 14, 2012, 17:04:16 pm » |
|
Eg går å lurer på å gjer noe med denne. Skifte farge, fjerne noe av callooken å få litt mere original/resto bil. Muligens luftfjæring. Er det galskap? Bør denne bilen bli slik den er? Kom med meninger. Kravet eg har er at det skal ikkje være nyere enn 63 mod cab eller 57 mod sedan med ragtop. Vil ha en pen originalfarge :-) :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ts
Juniormedlem
 
Innlegg: 97
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #178 på: juli 14, 2012, 17:56:03 pm » |
|
Skal du bytte den vekk eller gjøre om på T-111 ?
Jeg solgte nettopp varianten her i Bergen. Har nok arbeid med razoren fremover.
|
|
|
Loggført
|
57 - 117 Oval Ragtop - Supercharged by Judson 65 - 343 Karmann Ghia
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #179 på: juli 14, 2012, 18:05:34 pm » |
|
Eg går å lurer på å gjer noe med denne. Skifte farge, fjerne noe av callooken å få litt mere original/resto bil. Muligens luftfjæring. Er det galskap?
JA! Hvorfor endre en vinner? 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
|