mai 04, 2025, 18:56:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Roller lifters  (Lest 1659 ganger)
vwrc
Seniormedlem
****
Innlegg: 301
Bosted: Østfold


Vis profil

« på: mars 04, 2009, 02:24:52 am »


 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  Glad

Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 06, 2009, 18:53:11 pm »


 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  Glad




Pauter har rullevipper. 400$ hos vwparts.net, disse er til T1
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: mars 06, 2009, 19:30:19 pm »

Han spør etter løftere, ikke vipper. Tekken kjører Chevy løftere.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 06, 2009, 21:07:17 pm »

er en på shoptalkforum som har gjort dette i en Oxyboxer i allefall.
stripped66 heter han søk i 'Oxy/wbx forumet der.
var noen "issues"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 06, 2009, 23:03:34 pm »


 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  Glad



Er veldig mye jobb å sette inn.Trenger også på fleste blokker å legge på mye ekstra materiale.Både for å forsterke rundt for å unngå at det sprekker, og for å få plass til foringer.Shawn Geers konverterer til roller med en styring slik du nevner,men styringen er et rundt spor i siden på foringen som en kule på løfteren følger.Jeg bruker løftere fra Chevy,blir styrt parvis med gafler tversover bak få løfterne.Men blir mye tyngre enn vandlige løftere,kombinert med profilen på kammen må du ha et veldig høyt fjærtrykk.Her har du et par bilder av mitt oppsett..


* blokk.JPG (117.71 KB, 980x735 - vist 203 ganger.)

* kam og veiv.JPG (126.09 KB, 980x735 - vist 185 ganger.)
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
vwrc
Seniormedlem
****
Innlegg: 301
Bosted: Østfold


Vis profil

« Svar #5 på: mars 06, 2009, 23:34:10 pm »


 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  Glad



Er veldig mye jobb å sette inn.Trenger også på fleste blokker å legge på mye ekstra materiale.Både for å forsterke rundt for å unngå at det sprekker, og for å få plass til foringer.Shawn Geers konverterer til roller med en styring slik du nevner,men styringen er et rundt spor i siden på foringen som en kule på løfteren følger.Jeg bruker løftere fra Chevy,blir styrt parvis med gafler tversover bak få løfterne.Men blir mye tyngre enn vandlige løftere,kombinert med profilen på kammen må du ha et veldig høyt fjærtrykk.Her har du et par bilder av mitt oppsett..



  Se der ja ,,,,,, Ser skikkelig bra ut . Er vel oxo en stor fordel ang kam, du kan vel ha en mye råere og sintere kam med roller lifter ? Din kam ser jo rimelig bratt ut da  Sjokkert Sjokkert . Har du sveisa o maskinert mye på utsiden av blokka oxo , for og få plass til styringsgaffelen til løfterene ?  Hvor høyt innspenningstrykk må man opp på ved en ventil som veier 100 gr , cromolly støtstang , og slik løfter da , hvis man skal opp på 9000 omdr ? 80 - 90 kg kanskje ?  Ser iallefall meget bra ut det du har gjort  Rekker tunge Rekker tunge
« Siste redigering: mars 06, 2009, 23:36:13 pm av vwrc » Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 07, 2009, 12:34:42 pm »


 Hei . Noen som har noe erfaring med roller lifters i T1 - T4 motorer ? Noen ferdige sett og få kjøpt , eller er
        det spesial tilpassning som må til ? Er det nye chevy type som bør brukes ? Er vel freset ett flatt parti
        langs etter løfteren der , for styring .  Glad



Er veldig mye jobb å sette inn.Trenger også på fleste blokker å legge på mye ekstra materiale.Både for å forsterke rundt for å unngå at det sprekker, og for å få plass til foringer.Shawn Geers konverterer til roller med en styring slik du nevner,men styringen er et rundt spor i siden på foringen som en kule på løfteren følger.Jeg bruker løftere fra Chevy,blir styrt parvis med gafler tversover bak få løfterne.Men blir mye tyngre enn vandlige løftere,kombinert med profilen på kammen må du ha et veldig høyt fjærtrykk.Her har du et par bilder av mitt oppsett..



  Se der ja ,,,,,, Ser skikkelig bra ut . Er vel oxo en stor fordel ang kam, du kan vel ha en mye råere og sintere kam med roller lifter ? Din kam ser jo rimelig bratt ut da  Sjokkert Sjokkert . Har du sveisa o maskinert mye på utsiden av blokka oxo , for og få plass til styringsgaffelen til løfterene ?  Hvor høyt innspenningstrykk må man opp på ved en ventil som veier 100 gr , cromolly støtstang , og slik løfter da , hvis man skal opp på 9000 omdr ? 80 - 90 kg kanskje ?  Ser iallefall meget bra ut det du har gjort  Rekker tunge Rekker tunge


Er vel mest en fordel på en NA motor når men ska hente ut det helt siste,du kan løfte og lukke ventilen litt fortere.Blokka jeg kjøpte var delvis sveist ferdig,er mest derfor jeg kjører det.Det har deksel/lokk man kan ta av bak løfterne på Autocraft blokka,ingen sveising annet enn på innsiden rundt løftene.Vondt å si hva du trenger i innspennings trykk,er mange variabler.Men et sted imellom 250-350 lbs/100-150kg kansje.
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!