Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« på: mars 04, 2009, 19:47:26 pm » |
|
Har bestilt bensinpumpe og regulator, og hadde da behov for å blende mekpumpa, samt lage fester for det andre. Etter litt kikking og måling, var jeg ikke helt fornøyd med å bruke festeskruene til viftehuset for å feste delene. Har kikket rundt i den store verden, og ser det er mange fine løsninger, men hadde vært gøy å finne mitt eget alternativ. Nå sitter jeg å tegner en brakett som jeg fester i originalfestene til bensinpumpa. I naborommet (de jobber overtid) sitter to programmere, har lurt den ene til å frese ut delene jeg trenger. Målet er å få et fint design, god plassering til el.pumpe og regulator, og så slipper jeg blockoff plate  Noen som har noen "last minut advices" ? før jeg går i gang?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #1 på: mars 04, 2009, 19:50:36 pm » |
|
Tror kanskje jeg ville plassert pumpa på en "kald" plass.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: mars 04, 2009, 19:53:38 pm » |
|
De setter den gjerne i nærheten av tanken i stedet? Jeg løfter alt 20cm opp og helt inntil viftehuset, og bruker aluminium med litt ekstra overflate. (Tar ut en del utsparinger pga vekt og design)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: mars 04, 2009, 22:13:01 pm » |
|
Skal du ha pumpa i motorrommet? Hvilken pumpe er det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #4 på: mars 04, 2009, 23:23:58 pm » |
|
"Har jeg funnet en smart måte å feste bensinpumpe og regulator på?"
Nei..
Du skriver at målet er et fint design og god plassering til el.pumpe og regulator. Designmessig vil jeg si at en block-off er penere enn brakett, pumpe og regulator. Når det gjelder god plassering er det nok også gunstig og få pumpa vekk fra motorrommet. Ingen som ser hva du har under tanken..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #5 på: mars 05, 2009, 11:43:44 am » |
|
Skal du ha pumpa i motorrommet? Hvilken pumpe er det?
Nå står det i en stor facet. Har bestilt en som ser lik ut fra Biltema  for å spare et stort laken.
|
|
« Siste redigering: mars 05, 2009, 11:45:46 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: mars 05, 2009, 11:47:42 am » |
|
"Har jeg funnet en smart måte å feste bensinpumpe og regulator på?"
Nei..
Du skriver at målet er et fint design og god plassering til el.pumpe og regulator. Designmessig vil jeg si at en block-off er penere enn brakett, pumpe og regulator. Når det gjelder god plassering er det nok også gunstig og få pumpa vekk fra motorrommet. Ingen som ser hva du har under tanken..
Glemte å nevne at jeg har et ganske bedagelig skrumodus i motsetning til de fleste på forum her.. Fint å komme til å skru bak..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #7 på: mars 05, 2009, 11:53:08 am » |
|
En del pumper trenger fall for å fungere. Med andre ord, de suger ikke. Dette hadde jeg sjekket før jeg hadde plassert den i motorrommet.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #8 på: mars 05, 2009, 13:12:16 pm » |
|
Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut? Har slik i varianten min, med 411e motor..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #9 på: mars 05, 2009, 13:57:03 pm » |
|
Det er en sugepumpe på bildet, så den vil nok fungere. Men hvordan du har tenkt å få den og en regulator montert i motorrommet foran viftehuset og samtidig få det til å se pent og ryddig ut skjønner jeg ikke helt. Post bilder! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: mars 05, 2009, 15:58:32 pm » |
|
Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut? Har slik i varianten min, med 411e motor..
Hvilken forskjell er det på regulatorene? Har bare fått beskjed om at jeg må sikre at trykket skal ligge på 22 psi... og det trodde jeg denne kunne gjøre?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
gussi
Seniormedlem
   
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand
|
 |
« Svar #11 på: mars 05, 2009, 16:08:25 pm » |
|
hadde min montert på bunn platen under tanken fungerte kjempe bra ,Hadde regulatoren bak på brann veggen fungerte alle de 9 år jeg hadde bilen ,men det var en orginal facet pumpe
|
|
|
Loggført
|
1961 byggy 1972 1300s
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #12 på: mars 05, 2009, 16:13:13 pm » |
|
Regulatoren på bildet er vel beregnet på innsprut? Har slik i varianten min, med 411e motor..
Hvilken forskjell er det på regulatorene? Har bare fått beskjed om at jeg må sikre at trykket skal ligge på 22 psi... og det trodde jeg denne kunne gjøre? Har du link til siden bildet kommer ifra?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #13 på: mars 05, 2009, 18:03:45 pm » |
|
Har du fått beskjed om å sette 22psi på en forgasser? Orginalpumpa leverer rundt 2,5psi til sammenligning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #14 på: mars 05, 2009, 18:17:51 pm » |
|
Har du fått beskjed om å sette 22psi på en forgasser? Orginalpumpa leverer rundt 2,5psi til sammenligning.
EDIT: Et eller annet med 22. (Har ikke komt så langt at jeg skal montere eller justere enda.) 22PSI, eller 0,22kg, eller kanskje 0,22psi? Hva med 2,2psi? Det finner jeg sikkert ut i løpet av neste svar, kjenner jeg dette forumet rett  Sprang ned for å se på det lånesettet jeg har montert. Det står å surrer på 0,2 bar.. Så jeg må sikkert finne en konverteringstabell. Hvis jeg rekker det før jeg får svaret her...
|
|
« Siste redigering: mars 05, 2009, 18:30:45 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #16 på: mars 05, 2009, 18:46:17 pm » |
|
Identisk med min, og den kjører jeg på 2.2kg (svart skala) på innsprøytning.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #17 på: mars 05, 2009, 19:06:40 pm » |
|
Identisk med min, og den kjører jeg på 2.2kg (svart skala) på innsprøytning. Nå har jeg lest meg opp litt: 2,2kg skal være det samme som 2,2 bar. 2,2 bar = 30,9psi I hvertfall hvis dette er rett http://www.schnellpanzer.de/pages/gs_psi_bar.htmLufttrykk: De ulike måleenhetene kPa bar kg/cm2 psi 150 1,5 1,5 22 160 1,6 1,6 23 170 1,7 1,7 25 180 1,8 1,8 26 190 1,9 1,9 28 200 2,0 2,0 29 210 2,1 2,1 30 220 2,2 2,2 32 230 2,3 2,3 33 240 2,4 2,4 35 250 2,5 2,5 36 260 2,6 2,6 38 270 2,7 2,7 39 280 2,8 2,8 41 290 2,9 2,9 42 300 3,0 3,0 44 310 3,1 3,1 45 320 3,2 3,2 46 330 3,3 3,3 48 340 3,4 3,4 49 350 3,5 3,5 51 Tabellen viser de ulike måleenehetene for dekktrykk, og cirka-forholdet dem i mellom.
|
|
« Siste redigering: mars 05, 2009, 19:24:18 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #18 på: mars 06, 2009, 01:55:43 am » |
|
[...] 2,2 bar = 30,9psi [...]
Du mener vell at 2,2 bar = 31,9 psi 
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #19 på: mars 06, 2009, 11:04:43 am » |
|
Du ser på skalaen på instrumentet at dette er en innsprut regulator, den går til 140psi. Min slutter på 15... Kjøp en annen regulator.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #20 på: mars 06, 2009, 17:29:13 pm » |
|
Du ser på skalaen på instrumentet at dette er en innsprut regulator, den går til 140psi. Min slutter på 15... Kjøp en annen regulator.
Da kan H-mek få denne  så kan jeg lete opp en til...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #21 på: mars 06, 2009, 17:32:01 pm » |
|
Du ser på skalaen på instrumentet at dette er en innsprut regulator, den går til 140psi. Min slutter på 15... Kjøp en annen regulator.
Da kan H-mek få denne  så kan jeg lete opp en til... Sendte en pm før jeg så dette.. 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
|