Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #30 på: mars 07, 2009, 23:12:02 pm » |
|
Men "gutta" må ha et regnr eller lignende for å ha beviser. Det kan være flere biler med lik farge selv om det er lite sansynelig.
Dere er inne på et viktig poeng, og årsak til at flere ikke lager prosjekttråd(meg selv inkl.). Selv om man kan skjule regnr osv så er det ofte ingen hemmelighet allikevel hvem som eier bilen. Skal ikke alltid så mye til selv om jeg ikke akkurat tror BT er aktivt på norske forum for å luke ut folk å trekke inn på full teknisk :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #32 på: mars 07, 2009, 23:17:04 pm » |
|
Jeg synes prosjektrådene er noe av det beste med dette forumet, etter trefftråder og "how to"/ DIY tråder. Bestemte meg for å opprette en prosjekttråd når jeg kjøpte 411'n, om folk synes den interessant eller ikke vet jeg ikke, men det er nok mange som tenker at de ikke ønsker å legge ut prosjekttråder pga. dette. Håper at alle som har et prosjekt tør å legge ut info om dette, just my 2cents. Flott trådemne forresten  Synes at du har en fin prosjekttråd, det er jo en 411 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #33 på: mars 07, 2009, 23:19:58 pm » |
|
Så lenge jeg ikke gjør eller lager noe ulovelig, skal jeg holde tråden(e) mine varme og så lenge andre har glede av å kikke på di, for jeg liker å lese andres og håper di liker å kikke inom mitt, så lag tråder det er viktig for trivsel og miljø  er en fin måte å bli kjent med andre på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem

|
 |
« Svar #34 på: mars 07, 2009, 23:22:53 pm » |
|
Jeg synes prosjektrådene er noe av det beste med dette forumet, etter trefftråder og "how to"/ DIY tråder. Bestemte meg for å opprette en prosjekttråd når jeg kjøpte 411'n, om folk synes den interessant eller ikke vet jeg ikke, men det er nok mange som tenker at de ikke ønsker å legge ut prosjekttråder pga. dette. Håper at alle som har et prosjekt tør å legge ut info om dette, just my 2cents. Flott trådemne forresten  Synes at du har en fin prosjekttråd, det er jo en 411  Og du da! Jeg leste din prosjekttråd og så kom jeg til siste post der det stod noe om at skulle selges, vart skuffa ja  Har du solgt den forresten? Kunne tenkt meg å lese flere sider på tråden din!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #35 på: mars 07, 2009, 23:45:17 pm » |
|
Ikke solgt, bestilte skilt til den på fredag  Hadde ikke blitt helt venn med den men så byttet jeg ratt. Nå er vi kompiser  Org rattet var for stort. Litt sånn følelse 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem

|
 |
« Svar #36 på: mars 07, 2009, 23:50:17 pm » |
|
Ok, det finner jeg fort ut av når jeg faktisk får kjørt bilen, til nå har jeg kun snudd den for å vaske og polere den. Men, back on topic
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #37 på: mars 08, 2009, 00:13:44 am » |
|
Ikke solgt, bestilte skilt til den på fredag  Hadde ikke blitt helt venn med den men så byttet jeg ratt. Nå er vi kompiser  Org rattet var for stort. Litt sånn følelse  Også er ikke prosjekttråden din oppdatert med "rattbytte" bilder?? Sikkert best å la vær, om du ikke har TÜV papirer på rattet 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #38 på: mars 08, 2009, 00:26:20 am » |
|
Ikke solgt, bestilte skilt til den på fredag  Hadde ikke blitt helt venn med den men så byttet jeg ratt. Nå er vi kompiser  Org rattet var for stort. Litt sånn følelse  Også er ikke prosjekttråden din oppdatert med "rattbytte" bilder?? Sikkert best å la vær, om du ikke har TÜV papirer på rattet  Ikke 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EGOtrip
Medlem

It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #39 på: mars 08, 2009, 10:30:58 am » |
|
Forumbrukere;
EGOtrip 74t 32m Er jo en del prosjekt tråder blant disse så det lar seg tydligvis kombinere.
du sier noe der.. Grunnen til at det er lite på min, er at folk sjelden skriver noe i tråden, og at jeg jobber seint med prosjektet. Det er moro å lage prosjekttråd og holde den oppdatert. Men det er lite moro når den eneste som skriver i tråden er trådstarter selv. Da dør fort entusiasmen og interessen for å holde tråden gående. just my 2c  At jeg jobber sent med prosjektet skyldes ikke at jeg sitter her å leser hele dagen. Total tid innlogget: 73 dager, 15 timer og 54 minutter. Innlegg totalt: 92 innlegg Emner totalt: 3 emner Antall avstemninger opprettet: 0 avstemninger Antall avgitte stemmer: 1 stemmer
Men point taken. Skal oppdatere litt mere i løpet av dagen  Se om jeg kommer med noe som kan "engasjere" folk.
|
|
« Siste redigering: mars 08, 2009, 10:39:02 am av EGOtrip »
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
Hulken
Supermedlem

Hardcore type four...
|
 |
« Svar #40 på: mars 08, 2009, 12:25:59 pm » |
|
Ikke solgt, bestilte skilt til den på fredag  Hadde ikke blitt helt venn med den men så byttet jeg ratt. Nå er vi kompiser  Org rattet var for stort. Litt sånn følelse  Også er ikke prosjekttråden din oppdatert med "rattbytte" bilder?? Sikkert best å la vær, om du ikke har TÜV papirer på rattet  Er den registrert i '73 eller før så trenger du ikke TÜV....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
JFP
Supermedlem

|
 |
« Svar #41 på: mars 08, 2009, 20:41:55 pm » |
|
Jeg har prøvd med prosjekttråd men jeg skriver ikke spennende nok til at noen gidder å lese og skrive i tråden. Så nå har jeg mange bilder fra Westfaliarestaureringen som bare blir liggende på pcèn, og flere blir det  Ingen som har lyst å lese og se bilder av kanalbytte og rustsveising generelt. Jeg synes du bør legge ut bildene om ikke annet! Synes prosjekttrådene her er morsomme og lærerike å følge med på! Jeg er gal nok til å synes at kanalbytte og rustsveising er OK å følge med på  . En her nevnte DIY-tråder. Det hadde vært prima om folk la ut mer eller mindre korte "snutter" fra prosjekter eller fra jobber i garasjen. Er ofte inne og leser på trådene, men er kanskje ikke flink nok til å gi oppmuntrende kommentarer. Vet jo av erfaring at det hjelper på motivasjonen når man går litt lei. Har liksom tenkt at man forstyrrer en prosjekttråd best når man 1) tror man har noe kunnskap å bidra med, eller 2) Har noe å spørre om.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem

|
 |
« Svar #42 på: mars 09, 2009, 00:13:24 am » |
|
 jeg tviler på att de sitter og følger med her for og dra ut og fakke folk . litt for dårlig bruk av skattepengene våres  ser de deg på gata ute og kjører, så kan de avskilte deg og be om at bilen vises hos bt
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Gaston
Supermedlem

|
 |
« Svar #43 på: mars 09, 2009, 00:17:30 am » |
|
Jeg digger bilder av rustsveising. Veldig inspirerende og motiverende! Kjør på med westytråd K.H 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #44 på: mars 09, 2009, 09:08:33 am » |
|
Prosjekttråder _ER_ jo forum-mat  Vet ikke hvor mange timer jeg har brukt foran PCen på ulike forum for innhenting av inspirasjon til egne prosjekt. Må vel innrømme at jeg har brukt noen timer på oppdateringer av egne prosjekttråder også. RestoRod'en hadde vel tråder på 5 ulike forum. Etter jeg valgte å "forlate" VACN så er man nede i 4. Årsaken til at jeg velger å kjøre den flere steder er rett og slett for å få input fra andre kanter av verden også. Folk i junaiten har faktisk helt andre meninger/syn på saker og ting i forhold til folk i f.eks. Nederland. Problemet med å ha en prosjekttråd er også at man fort kan få litt "pes" om man går inn i en stille periode, i garasjen.  Har selv vært igjennom en slik periode nå som jeg håper jeg er på vei ut av igjen. Tror jeg har fått 30-40 "pm'er" i den ene amerikanske prosjekttråden min.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem

|
 |
« Svar #45 på: mars 09, 2009, 10:37:29 am » |
|
VW treffene var mye mer gøy å dra på før. Det var alltid spennende å se hvem som hadde bygget nye biler og å vurdere kvaliteten på arbeidet og stil. I dag er det ingen overraskelser lenger. Kjedelig å dra på treff når du har sett alt før uansett. Selvfølgelig er det hyggelig å prate med alle andre, men det er bilene jeg er mest interessert i.
For meg hadde det vært optimalt med en prosjekttråd der mye av byggingen blir dokumentert underveis mens det flotte endelige produktet "avdukes" på et treff.
Jeg setter faktisk mer pris på hemmeligheter og overraskelser enn full blotting underveis.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #46 på: mars 09, 2009, 10:42:21 am » |
|
VW treffene var mye mer gøy å dra på før. Det var alltid spennende å se hvem som hadde bygget nye biler og å vurdere kvaliteten på arbeidet og stil. I dag er det ingen overraskelser lenger. Kjedelig å dra på treff når du har sett alt før uansett. Selvfølgelig er det hyggelig å prate med alle andre, men det er bilene jeg er mest interessert i.
For meg hadde det vært optimalt med en prosjekttråd der mye av byggingen blir dokumentert underveis mens det flotte endelige produktet "avdukes" på et treff.
Jeg setter faktisk mer pris på hemmeligheter og overraskelser enn full blotting underveis.
Jepp, det er jo nettopp derfor man ikke skal vise alt, ref min egen tråd. Er noen saker og ting som ikke blir avslørt her på forumet  Er noen ytterst få som vet hvordan ting blir, og så langt har ingen "plappret" 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|