mai 06, 2025, 07:16:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilket dyse oppsett anbefales på en 2276ccm, 51Ida?  (Lest 1484 ganger)
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« på: mars 08, 2009, 21:37:25 pm »

Lurte på om noen kunne gi meg noe tips om hvilket dyse oppsett som kan anbefales som et " grunn oppsett" på en 2276ccm motor?


2276ccm.
11,35 kompresjon.
42*37,5 ventiler.
FK89 kam.
51 Ida.
42mm venturier.

Er dette nok info?
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: mars 08, 2009, 23:43:24 pm »

Du må få målt deg frem til riktig dysing for din motor men kan sette opp en grunnjustering på følgende måte;

http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/jetting.htm

Kos deg.

Mvh
BB
« Siste redigering: mars 08, 2009, 23:50:45 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #2 på: mars 09, 2009, 10:45:34 am »

Takker. Da har jeg fått lest litt og funnet svar på det jeg lurte på:)
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: mars 09, 2009, 10:53:11 am »

Takker. Da har jeg fått lest litt og funnet svar på det jeg lurte på:)

La meg gjette;

55 tomgang
175 - 180 bensin
200 luft

 Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #4 på: mars 09, 2009, 11:04:10 am »

Ja det blir noe rundt der
Loggført

folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: mars 10, 2009, 13:55:43 pm »

Verdt å merke seg med 51 IDA....

Jeg sier ikke at dette gjelder alle 51 IDA, men det kom fram når jeg prøvde å finne ut hva som var galt med mine og det viste seg å være et problem med flere. Hvertfall verdt å sjekke før man skrur dem på...

Mine spjell("butterflies") lukket ikke forbi det siste progresjons hullet når jeg skrudde "idle" skruen helt tilbake. Dette førte til at motoren sugde bensin under spjellet og sotet pluggene på tomgang. Dette resulterte i at jeg måtte ha 45 idle for å redusere sotingen(midlertidig løsning for å få kjørt på SCC). Med denne tomgangs dysen fikk jeg en kjempestor "flatspot" mellom "idle" og "main", altså ikke egnet for gatekjøring.
Løsningen er å demontere hele gasseren bortsett fra spjellaksel og butterflies. Kjøpe smergelduk med fin korning. Holde gasseren opp mot en lyskilde og dra smergelduken der du ikke ser lys rundt spjellet. Gjenta denne prosessen til spjellet lukker forbi progresjons hullet. Dette er tidkrevende arbeid, jeg brukte totalt 10 timer på mine. resultat var at gasserne ble meget gode og fungerer nå ypperlig Glad
@ beetlebug
Tipper du ikke er langt unna det rette oppsettet, har vel sikkert også noe å si med hva slags emolusjonsrør man bruker.

Min motor er 2332ccm(51 IDA) med 55 idle, 170 main, 200 luft og F9 emolusjonsrør(hvis jeg ikke husker helt feil). Lamda verdien lå et sted mellom 12,5 og 13 med dette oppsettet.
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!