LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #120 på: juni 09, 2009, 21:37:27 pm » |
|
Takk for tips  Molde Jernvare kanskje? Biltema sa de ikke hadde stålstreng i det hele tatt, og de andre i byen hadde bare psykotynn streng.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #121 på: juni 09, 2009, 23:45:41 pm » |
|
Jeg har varmgalvanisert 2mm tråd på jobben. Kan jo sende med litt når jeg omsider blir ferdig med den store pakka.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #122 på: juni 10, 2009, 00:34:42 am » |
|
Jeg har varmgalvanisert 2mm tråd på jobben. Kan jo sende med litt når jeg omsider blir ferdig med den store pakka.
Helt supert! Ja takk  Har du noe litt tykkere også? Orginalen er 3mm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #123 på: juni 10, 2009, 11:58:50 am » |
|
Skal se hva jeg finner her  PS: Hvis jeg er kar om å finne fotoaparatet mitt så kommer det noen (i mine øyne) interesante bilder av litt nye deler til Lobo bilen...... 
|
|
« Siste redigering: juni 10, 2009, 12:02:09 pm av Mr. Empiboy »
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #124 på: juni 10, 2009, 20:20:23 pm » |
|
Da fikk jeg abarth anlegget i posten. Passformen var så som så, så det ble noen timer med bøying, banking og banning. Men resultatet ble skit sexy! Synd ikke lyden kommer frem på bildene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
 |
« Svar #125 på: juni 10, 2009, 20:44:07 pm » |
|
Blir bare råere og råere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem

|
 |
« Svar #126 på: juni 10, 2009, 20:45:12 pm » |
|
Gjorde nylig den samme prosessen.... Hyppig med språkbruken i den garasjen da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ZAR
Supermedlem

Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
 |
« Svar #127 på: juni 10, 2009, 21:12:15 pm » |
|
Merkelig, mitt passet "bolt-on"
Mr Wob sitt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #128 på: juni 10, 2009, 21:16:21 pm » |
|
"MEAN!" Lobo! utrolig tøft! 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #129 på: juni 10, 2009, 21:27:33 pm » |
|
Sattan dette vart gromt!!! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
choptop66
Nybegynner

|
 |
« Svar #130 på: juni 10, 2009, 21:41:06 pm » |
|
AWESOME!!!  Ble rått m abarth exosen:D
|
|
|
Loggført
|
Jeg hadde mareritt, og drømte at jeg hadde glemt og senke bilen min.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #131 på: juni 10, 2009, 22:22:01 pm » |
|
Merkelig, mitt passet "bolt-on"
Mr Wob sitt?
Nei, skulle kjøpt wob vettu, men jeg har det så travelt, og ventetiden hos han er lang. Kvaliteten ellers virker helt topp, så jeg tror det kan være en transportskade. Fiksa nå  Lyden er HELT FANTASTISK! Skal prøve å få filma den når judson er montert, så legger jeg ut på youtube.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #132 på: juni 11, 2009, 09:37:44 am » |
|
det ble meget pent!!! mulig jeg må kjøpe meg noe slikt også... 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #133 på: juni 11, 2009, 09:47:36 am » |
|
Ja det gikk fint til looken på bilen synes jeg. Perfekt når jeg får litt vintage power under lokket 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #134 på: juni 11, 2009, 12:14:25 pm » |
|
Kjempetøft Lobo! Hva tenker du/vi/man om 50-tallstrim og 70-talls felger på samme bil? det funker jo uten tvil på din bil - kjempetøft. Men å blande "klassisk 70-talls USA-Cal Look" (felger) med "europeisk 50-talls trim"/"Old Speed" (kompressor og Abarth) er jo litt mix-n-match på en måte. Jeg mener ikke å være kritisk, mere bare å peke på vanskelige "grenser" innenfor hobbyen vår. Og ja jeg vet - man gjør som man vil med egen bil og alt det der.... Og bilen din er kjempetøff Lobo.. Men man kan jo tenke seg...hvordan hadde den vært med lakkerte originale 4,5 356-felger uten kapsler...og nesten orig høyde fram...? Stilmessig og tidsmessig hadde det matchet motortrimmingen og lyktegitterne atskillig bedre.
Igjen - mest et generelt "stil-definisjons-spørsmål"...ingen kritikk av en fin bil.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #135 på: juni 11, 2009, 12:50:29 pm » |
|
Kjempetøft Lobo! Hva tenker du/vi/man om 50-tallstrim og 70-talls felger på samme bil? det funker jo uten tvil på din bil - kjempetøft. Men å blande "klassisk 70-talls USA-Cal Look" (felger) med "europeisk 50-talls trim"/"Old Speed" (kompressor og Abarth) er jo litt mix-n-match på en måte. Jeg mener ikke å være kritisk, mere bare å peke på vanskelige "grenser" innenfor hobbyen vår. Og ja jeg vet - man gjør som man vil med egen bil og alt det der.... Og bilen din er kjempetøff Lobo.. Men man kan jo tenke seg...hvordan hadde den vært med lakkerte originale 4,5 356-felger uten kapsler...og nesten orig høyde fram...? Stilmessig og tidsmessig hadde det matchet motortrimmingen og lyktegitterne atskillig bedre.
Igjen - mest et generelt "stil-definisjons-spørsmål"...ingen kritikk av en fin bil.
Skjønner hva du vil frem til, og jeg er klar over at det er er to stiler som krasjer med hverandre. Kan bli en fin diskusjon, bra spørsmål! Jeg liker stort sett alle stiler, bortsett fra de som innebærer masse nye deler og plastikk, så dette blir en liten miks. Blir, som du sier, 50-talls trim og 60/70-talls felger. Synes felgene er så fete at jeg klarer ikke å bytte til smale porschefelger. Senking: må ha det, bare må ha det  Motortrim: 50s Felger: 60s/70s (er ikke helt sikker på når de ble produsert) Stuk: 00s Min konklusjon: Å mikse to eller tre stiler har jeg ingen ting imot, så lenge de passer sammen og kler bilen. Det kan enten bli helt feil, eller helt riktig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #136 på: juni 11, 2009, 13:01:21 pm » |
|
Hvor handla du Abarth? Ble bærre lækkert! Denne stildiskusjonen hadde vi med en IDA utstyrt kverulant iført SCC genser, på veteranklubbens møte i Vestfold i går. Old Speed/Vintage Speed kan vel tynes til å omfavne hva som helst, hvis man legger godviljen til. Jeg synes personlig preg og nostalgifølelse må være det viktigste her. Så lenge "gammelbil" følelsen er der, er det Old Speed nok for meg  Bilen ser kanonbra ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #137 på: juni 11, 2009, 13:16:25 pm » |
|
Hvor handla du Abarth? Ble bærre lækkert! Denne stildiskusjonen hadde vi med en IDA utstyrt kverulant iført SCC genser, på veteranklubbens møte i Vestfold i går. Old Speed/Vintage Speed kan vel tynes til å omfavne hva som helst, hvis man legger godviljen til. Jeg synes personlig preg og nostalgifølelse må være det viktigste her. Så lenge "gammelbil" følelsen er der, er det Old Speed nok for meg  Bilen ser kanonbra ut. Abarth ble kjøpt av VW Veterandeler (paruzzi). Det var det siste de hadde på lager, så jeg hadde flaks! Hadde det to dager etter det ble bestilt  Stildiskusjon: Helt enig med deg. Jeg har stort sett brukt gamle deler, og de som er nye skal se gamle ut. Nostalgifølelsen er viktigst! Smilte bredt første gangen jeg tømte tredjegiret med abarth eksosen montert  Bedre respons på motoren, og lyden inni cupéen fremkalte gåsehud 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #138 på: juni 11, 2009, 16:23:30 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #139 på: juni 11, 2009, 16:29:27 pm » |
|
Dette er et scratchbygge som ikke består av noe gammelt. Min leverandør av lasertjenester, Olsen Tekniske Center har stått for cad tegning, brenning og bukking av dempertårn etter mine grovskisser. Samme gjelder de to festejerna. Disse ble laserskåret og sveiset av tre deler og jeg dreide og freset selv toppen med gjengene til karoserifestet. Rørene er samme som står på moderne puma forstillinger, kjøpt via jobben min som metervare. Disse blir så maskinert i sidene for å få en fin annlegsflate mot gummiforingen som står der. Lagerene inni dreier jeg selv av nylon.
|
|
« Siste redigering: august 27, 2009, 17:10:50 pm av Mr. Empiboy »
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #140 på: juni 11, 2009, 17:21:09 pm » |
|
Ser frem til å få nesa enda litt nærmere bakken  Dette blir gromt, mr.j!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem

|
 |
« Svar #141 på: juni 11, 2009, 23:10:59 pm » |
|
har du filma lyden enda?? venter i spenning på film 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #142 på: juni 11, 2009, 23:42:42 pm » |
|
har du filma lyden enda?? venter i spenning på film  Som sagt så venter jeg med det til Judson er montert. Skal få til en fet west coast cruisefilm 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #143 på: juni 12, 2009, 09:09:27 am » |
|
Velkommen inn i klubben for "gutta med fin motorlyd"! Slik du jobber nå LOBO fortjener du en Sechs volt-kopp! Send meg adressen din på PM du, det eneste vi "krever" tilbake er et relatert bilde med koppen til bruk på bloggen:)
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #144 på: juni 12, 2009, 09:58:49 am » |
|
 Tusen takk  Pm sendt, og en bra koppebilde til bloggen kommer når jeg har motivet klart!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #145 på: august 27, 2009, 17:07:53 pm » |
|
Får oppdatere denne litt også da. Slik ser den ut nå. På SCC fikk jeg tak i Schenk askebeger (monteres på girspaken) og riktig judson-logo i stål som jeg festa på hanskeromsluka 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #146 på: august 27, 2009, 17:21:02 pm » |
|
Hmmm. Ser ut som at fjæinga di har detti av langs veien Men hva er historien bak det løse lokket bak? Startet bilopphuggeri kansje??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #147 på: august 27, 2009, 17:22:56 pm » |
|
Ekstra kjøling opp mot Dombås / flashe triks 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #148 på: august 27, 2009, 21:07:47 pm » |
|
Så den her på SCC.. Pokker til fin vogn! stil-kræsj eller ej, det her fungerer som bare det 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem