
Dette kan sies om min doka:
Jeg ble sittende med den etter et annet prosjekt som jeg også solgte på grunn av en kropp som ikke er helt 100 % lenger. Da jeg tittet på den, så ble jeg svært overrasket: Den er jo 99,9% rustfri! Utrolig fin bil teknisk, men malt helt forferdelig blå.
Dette er gjort med den:
Ny frontrute.
Frontrutegummi byttet.
Hellakkert utvendig med en blanding av kost og rull (ble passe militær-rå).
Byttet tenningslås
Ny - NY - bakfanger og endestykker til fanger.
Brukt framfanger byttet og pusset opp.
Byttet frontlykter (rust i chromen).
Byttet baklykter (sprekker i glass og plast).
Oppussede brukte kapsler "som nye".
Bilen står på vinterdekk.
Sommerdekk finnes (ikke hentet) på stålfelg.
Lasteplan og bil er pusset ned og lakkert.
Nye håndbrekkvaiere (2 stk).
Ny slavepumpe til clutchen.
Nye hovedclutchpumpe til clutchen.
Byttet detaljer til dører (gummi, håndtak etc)
Førerdør byttet på grunn av bulk-i-bulk.
Sideluker byttet (de var rustne/ødelagte/bulkete).
Ny radioantenne satt på
Byttet girkasse (4 trinns original)
Byttet clutch (trykkplate, clutchplate og utløserlager).
Ny olje og nytt oljefilter nå etter noe kjøring.
+ en del annet, blant annet pakninger til ventilhuset, vasket og fikset opp innvendig.
Tror ikke det er noe mer å gjøre med den nå før EU, har vel brukt 6-8 laken på den til sammen. Alt virker ok nå og motor gir fungerer helt fint. Antakelig 131.200 km (lite for en slik motor), tidligere militærbil.
Sjelden vare, luftkjølt doka fra 1980-82.
Bilen har ingen skyldige avgifter (årsavgift forfalt 20. mars, er betalt. Bilen er salgsmeldt til biltilsynet og er innmeldt på meg, men jeg har ikke regget den på meg foreløpig (regavgift har jeg ikke betalt, vil ha den på EU først).
Min blogg der du kan se bilder (let litt i artikkeloversikten nede til høyre, så finner du nok av info):
http://renault-12.blogspot.com SMS eller tlf. til 951 34175
eller PM her eller e-post til:
erjo1951@live.no