Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« på: mars 11, 2009, 20:56:04 pm » |
|
Nå skjønner jeg ikkenoe, bilen starter lett som bare det når den er kald. Startet den i stad og den gikk på tomgang en halvtimes tid, uten et fjuskeslag og reagerte på gassen helt perfekt også. Men når jeg stopper den er det helt umulig å få liv i den igjen, må da vente til den er helt kald igjen ( neste dag).Tok opp den ene forgasseren fordi den fløt over, trodde da at problemet var løst men neida like håpløs. Nå begynner jeg å bli frustrert, håper noen kan løse gåten for meg før jeg tilter over. Mvh. Charles
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #1 på: mars 11, 2009, 21:00:00 pm » |
|
Har hatt de samme problemene på de jeg har hatt opp igjennom tida. Har som regel løst seg ved å ha gassen i bunn ved varmstart.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #2 på: mars 11, 2009, 21:55:39 pm » |
|
Har prøvd det også ,men tenner bare litt og så går den noen sekunder etter at jeg slipper startnøkkelen.
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #3 på: mars 11, 2009, 22:15:14 pm » |
|
Har prøvd det også ,men tenner bare litt og så går den noen sekunder etter at jeg slipper startnøkkelen.
Må bare dra på starter etter den begynner å slå etter, og gassen må bli i bunn til du får opp litt turtall. Slipper du gassen for så å gi på igjen, så gir du den bare mer bensin.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #4 på: mars 11, 2009, 23:01:17 pm » |
|
Hei hadde et lignende problem med en bil jeg hadde en gang, ikke wv men her var feilen kullstiften i fordelerlokket. Den var rett og slett borte bare fjæra igjen gitt nytt lokk og gikk som en drøm etterpå 
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #6 på: mars 12, 2009, 13:23:32 pm » |
|
kan jo være så mange ting men vacum på tanken kan jo være en av dem. eller rust og drit i tanken som stopper bensintilførselen. 1302 min var sånn da jeg fyrte den opp for første gangen gikk helt fint en stund og så var det umulig og få start,blåste opp bensin røret og rensa tanken siden det har det aldri vært noe problem! kan også være att coilen din blir varm og så kortslutter,att støtstanga til bensinpumpa låser seg i øvre stilling i blokka da motoren blir varm. men som sagt kan være så mange ting så er litt vanskelig og svare på!
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #7 på: mars 12, 2009, 23:20:38 pm » |
|
Det at den er grei å starte når den er kald, men vond å starte når den er varm, kan være at ventilene er justert med for liten klaring. Da er den ofte vond å starte når den er varm..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #8 på: mars 13, 2009, 20:32:56 pm » |
|
Takk for alle innspill så langt. Skal ta en titt på ventilene en dag, bare å komme med flere ideer. Mvh. Charles
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
1500s
Nybegynner

Innlegg: 8
Bosted: trøgstad
|
 |
« Svar #9 på: mars 16, 2009, 00:55:06 am » |
|
hei. prøv å dra ut de to kontaktene som sitter i den svarte boksen til tenninga å koble dem sammen da tenker jeg problemet er løst. den kutter når den blir varm. :)husk at cu motoren har hydr ventil løftere så tror neppe det er ventilene men du kan jo prøve 
|
|
« Siste redigering: mars 16, 2009, 00:58:40 am av 1500s »
|
Loggført
|
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #10 på: mars 28, 2009, 17:47:24 pm » |
|
Ja da tror jeg at det merkelige startproblemet er løst, det var nok det som 1500s sa med de to kontaktene i den svarte boksen ved fordeler. Har nå koblet sammen de to utenom boksen, men hvor får jeg tak i en ny boks. Også får jeg ikke justert tomgangen, samme om jeg skrur tomgangskruen opp eller ned så forandrer ikke turtallet seg.Noen som kan dette og, er det noen duppedings på forgasseren som kan være årsaken. Mvh. Charles
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #11 på: mars 29, 2009, 15:49:17 pm » |
|
Den svarte boksen har bla. med tomgangsregulering å gjøre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #12 på: mars 29, 2009, 16:41:25 pm » |
|
Det stemmer at den har noe med det å gjøre, men i rep. boka står det at stikkerne skal tas ut av boksen og kobles sammen før tomgang skal stilles. Det er jo det jeg har gjort, men enda får jeg ikke justert tomgangen. Må da være noe mer som lurer meg.
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
|