1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« på: januar 20, 2008, 18:15:22 pm » |
|
Denne 72 mod 1302S har eg hatt stående i nokon år no, og da er egentlig på høg tid å gjere noko med den
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #1 på: januar 20, 2008, 18:17:13 pm » |
|
Litt meir dekk enn orginalt.... 
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #2 på: januar 20, 2008, 18:18:20 pm » |
|
Totalt ribbet
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #3 på: januar 20, 2008, 18:20:24 pm » |
|
3-delte Compomotive CXN. 15x8 front, og 15x9 bak
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #4 på: januar 20, 2008, 20:14:50 pm » |
|
da dekkjene va eigentle tøffe på bilen  Passlig bredde 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #5 på: januar 21, 2008, 07:53:23 am » |
|
ja, dei sku vera breie nok... 225/50-15 front og 265/50-15 bak. litt kjekt med felger som ikkje alle andre har
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #6 på: januar 21, 2008, 11:51:24 am » |
|
Det første du må gjøre er å selge felgene...  (til meg)
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #7 på: januar 21, 2008, 12:27:04 pm » |
|
hehe.... felgene har faktisk vore til salgs, bilen og for den saksskyld... men du finner på www.compomotive.com. kollevold.no er importør i norge, hvis du lurte......?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #8 på: januar 27, 2008, 16:26:40 pm » |
|
Ny Girskifter CAE/GWD
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #9 på: januar 29, 2008, 20:33:37 pm » |
|
3-delte Compomotive CXN. 15x8 front, og 15x9 bak
De felgene var stein tøffe!! Stå på! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #10 på: januar 29, 2008, 21:23:53 pm » |
|
takker så meget for positiv tilbakemelding 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #11 på: februar 05, 2008, 15:05:32 pm » |
|
litt oppdateringer.....
cup stag for å stive opp bak
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #12 på: februar 05, 2008, 15:06:39 pm » |
|
Gene Berg type fremre girkasse feste....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #13 på: februar 05, 2008, 15:31:13 pm » |
|
oginal Kamei spoiler... litt dårlig fokusert på spoileren her på bildet då 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #14 på: februar 05, 2008, 15:33:51 pm » |
|
her er skifteren prøvemontert i bilen, va litt skeptisk ang plass, med god grunn.... Hydraulisk brekk neste??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
52split
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
 |
« Svar #15 på: februar 05, 2008, 15:34:34 pm » |
|
Er ikke så ille den verktøykassa da!  Billig billig?
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #16 på: februar 05, 2008, 15:36:36 pm » |
|
hehe... kjempe billig  da e "berre" da nest størsta skapet til teng tools... sku gjerna hadde hakket større og eg;)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #17 på: februar 05, 2008, 15:39:02 pm » |
|
Her er eine bak hjulet demontert... venter på kjemikalier for å fjerne lakken. Nye bolter,muttere, skiver i rustfritt er handla inn pluss o-ring i meter vare....blir tilnærmet samme farge som på bildet....
|
|
« Siste redigering: februar 05, 2008, 16:22:34 pm av 1302R »
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #18 på: februar 06, 2008, 15:32:15 pm » |
|
ny og kraftigere hovedsylinder og Stahlflex Stainless Steel bremse slanger kom i posten i dag 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #19 på: februar 06, 2008, 15:33:38 pm » |
|
Valget stod mellom Porsche og BMW sideblinkere, trur da blir Porsche eg...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #20 på: mars 01, 2008, 00:40:57 am » |
|
Lekte litt med vinkelsliperen i kveld for å få håndbrekket til å fungere med den nye skifteren, her har eg kappa ut ca 8 cm av spaken. planen var å få sveist da og, men mangla litt smått til apparatet, så då blei da ikkje så møkje med da.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #21 på: mars 04, 2008, 18:37:32 pm » |
|
Hei dette ser jo kanon kult ut  Må kansje stjele litt ideer om bremser,brekk osv etterhvert ser jeg  Men hva med motor, hva er planene her? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #22 på: mars 04, 2008, 20:35:23 pm » |
|
takk for hyggeli tilbake melding:) Ang motor så veit eg ikkje heilt enda.. enten ein 1914 cc eller stroker 2.3.. uansett blir da turbo etterkvart. Hovedsylinderen på bildene er handla på vwservice.no, og er oppgradert type, for å få nok trykk når du kjører skivebremser på framme og bak. Her kommer det til å bli eit kit godkjent for 200hk.
vegar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #23 på: mars 04, 2008, 22:10:22 pm » |
|
Har fjernet kanalen som fester gummilistene under panse,motorluke og i motor rommet. Her fant eg stortsett berre overflate rust, men og gravrust og rusthull... No skal hullene sveises og når den tid kommer, skal gummilistene limes på plass, for prøva å unngå rust her seinere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #24 på: mars 04, 2008, 23:27:22 pm » |
|
Klarer du å få godkjent det bremsekitet hos bt ?? har tenkt å prøve å få godjent bobla mi jeg også m litt mer hk etterhvert:D For orginalt er det jo 200hk i wankelen min, så me et bremsekit som bt kan godta så er det jo håp for bobla 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #25 på: mars 05, 2008, 00:06:33 am » |
|
godkjenning bør gå greit, TUV papirer følger med. vwservice og hotshop har disse kittene.. eg kommer jo til å legge fram ein detaljert plan/søknad om bygge tillatelse til BT. så sant du har god dokumentasjon og kan vise til godt arbeid bør ting ordne seg....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #26 på: mars 25, 2008, 12:55:16 pm » |
|
Nye Deler 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #27 på: mars 25, 2008, 12:59:53 pm » |
|
Måtte berre ut og sette ting i saman får å sjå:) Neste blir inn med girkassen for å teste shifteren og sjå på plassering av GB midtre girkasse feste og Cup Stag. handlet og 4 stk Dzus Fasteners for å lage hurtig feste til bakplate.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #28 på: mars 25, 2008, 13:41:05 pm » |
|
Etter litt vasking...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #29 på: mars 25, 2008, 14:02:09 pm » |
|
Standard kassen brukes kun som "mock-up" får å sjå korleis passer saman. blir ny kasse ein gang i framtia
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|