mai 05, 2025, 23:14:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Deler til wasserboxer??  (Lest 1396 ganger)
RobertS
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: spikkestad



Vis profil
« på: mars 27, 2009, 20:10:27 pm »

Hei er det noen som veit hvor jeg kan kjøpe deler til wasserboxer?? alt mulig egentlig? Blunker finner ikke noen sider som selger no særlig med deler til disse motorene.. Rekker tunge

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 27, 2009, 20:11:44 pm »

hva er du påjakt etter da?

brukte eller nye deler ??
Trimdeler eller original ??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RobertS
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: spikkestad



Vis profil
« Svar #2 på: mars 27, 2009, 20:33:58 pm »

hva er du påjakt etter da?

brukte eller nye deler ??
Trimdeler eller original ??

veldig gjerne trim deler, hadde egentlig tenkt og bygge opp en turbo motor Glad men den må nok gåes over først, så trenger en del deler til det også  Glad (trenger nok nye topper) men hadde vært greit og bygd opp motoren med innmat som tåler litt da.. Blunker

det er en 112hk, 2,1
« Siste redigering: mars 27, 2009, 20:40:43 pm av RobertS » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 27, 2009, 21:39:32 pm »

noen eksempler:
Kamaksler og oljepumpe  samme som type 1 :fåes "overalt"
ventilløftere for bruk av "større" kam'er fåes hos :kjell Aaen kvikk service
Bærelager/stempel ringer : fåes hos de fleste VW sjapper.
Rådelager samme som Type 1: fåes" overalt"

Ellers funker org topper , råder, veiv og kam bra nok i massevis til turbo.
Bør senke komopresjonen hvis du har planer om høyere enn ca 0,5bar  i ladetrykk
Bruker du E-85 drivstoff kan du kjøre litt høyere ladetrykk.
viktig å ha tenningsanlegg som kan dra ned tenninga under ladetrykk.
gjerne intercooler også.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!