VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« på: januar 22, 2008, 20:31:47 pm » |
|
Nå har min 1302 slått seg vrang igjen.( STD 1300 ) Den går ikke bra å fjusker å går ikke på tomgang. Har byttet coil,fordeler lokk, rotor.pluggledninger, plugger , justert tenning å justert ventiler. Men den går ikke bra. Da den ikke går på tomgang så begynner den å gå på tre sylindere. Tørker pluggene igjen å da går den bra en liten stund føre det er like ille igjen. Har justert forgasseren men det hjelper ikke noe serlig. så jeg begynner å tvile på om den er utslitt.
Noen som har noen tips eller vert borti det samme problemet ?
Vist noen har en bra forgasser så er jeg interisert i å kjøpe denne fpr å se om det er den som er problemet.
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1 på: januar 22, 2008, 22:17:49 pm » |
|
sjekk slark i gassspjeldakselen. falks luft her kan gi problmer
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: januar 22, 2008, 22:54:51 pm » |
|
Kan være at forvarmingen din ikke funker. Hvis du har enkelport motor har jeg et nytt innsug med forvarming tilsalgs.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #4 på: januar 22, 2008, 23:54:19 pm » |
|
Kan være at forvarmingen din ikke funker. Hvis du har enkelport motor har jeg et nytt innsug med forvarming tilsalgs.
Takker for tips. skal sjekke dette nermere i morra. Jeg har dobbelport motor så da blir det nok ikke kjøp av insuget, Men takk for tips å svar
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #5 på: januar 23, 2008, 17:11:59 pm » |
|
Jeg har hatt forvarmingsproblemer på min bil, og det gav aldri symptomer som dette - var kun trøblete før den ble driftsvarm. Men forvarminga bør uansett være iorden, så lønner seg å sjekke. Falskluft er antagelig et godt tips (sjekk også at vakuumrøret mellom fordeler og forgasser ikke lekker eller er gått tett).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #6 på: januar 23, 2008, 21:07:29 pm » |
|
Har nå sjekket alt dette å bilen er fortsatt like trassig. Har funnet ut at den ikke går på syl 4. Må vel også nevne at det ikke er orginalt luft filter eller eksos. Luftfilteret er av den runde kromma typen, å er derfor uten forvarming.
Men hva kan det vere at den bløter pluggen i syl 4 ? Tørker den igjen å da går den bra vist den får litt turtal, men når den går på lavt turtal så går dem mer å mer ujevnt å stopper. Da er pluggen i syl 4 våt av bensin.
Har prøvd å justert på justerings skruen på forgasseren men den reagerer ikke selv om skruen skrues ut å inn, går fremdeles like ujevnt. Har dusjet startgass rundt alle pakninger på insuget å det er tett. Reager ikke på det så da er det vel tett.
Håper på flere svar da dette begynner å bli veldig iriterende. Bytter å koster på mye i deler men det hjelper ingen ting.
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #7 på: januar 24, 2008, 00:01:14 am » |
|
sjekket ventil klaringer da?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
tovwair
Supermedlem
    
Innlegg: 713
Bosted: Sander
|
 |
« Svar #8 på: januar 24, 2008, 00:03:34 am » |
|
Har du prøvd en annen forgasser?Bare lånt en f.eks. for å utelukke den event..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #9 på: januar 24, 2008, 00:04:47 am » |
|
sjekket ventil klaringer da?
Ja det er gjort, men lurer på å dobbeltsjekke. Noen som har noen tips om dette ?
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #10 på: januar 24, 2008, 00:06:50 am » |
|
Har du prøvd en annen forgasser?Bare lånt en f.eks. for å utelukke den event..
Nei har ikke det. Ingen her i nærheten som har slikt. Noen som har en som de vet er bra til salgs ?
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #12 på: januar 27, 2008, 19:34:32 pm » |
|
flere tips ?
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #13 på: januar 27, 2008, 21:17:04 pm » |
|
Den motoren får for mye bensin. Blandings skruen fungerer ikke, valig feil, dyser, hoved dysa. Tyder også på at forgasser kan komme fra en annen større motor. Litt slark i spjeld aksling skulle ikke lage problem, men mye slark er et problem. Flottør? Kjøp en ny, eventuelt nye dyser og bli ferdig med saken. Ellers så er det flere andre muligheter for feil.
|
|
« Siste redigering: januar 27, 2008, 21:36:18 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #14 på: januar 28, 2008, 00:26:03 am » |
|
Den motoren får for mye bensin. Blandings skruen fungerer ikke, valig feil, dyser, hoved dysa. Tyder også på at forgasser kan komme fra en annen større motor. Litt slark i spjeld aksling skulle ikke lage problem, men mye slark er et problem. Flottør? Kjøp en ny, eventuelt nye dyser og bli ferdig med saken. Ellers så er det flere andre muligheter for feil.
Dette høres veldig riktig ut. Virker som den får for mye bensin ja. Forgasseren er til en std 1300 så den er ikke for stor. Noen som hvet hva som er å få kjøpt nytt av dyser å hva slikt no koster ?
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #15 på: januar 28, 2008, 01:48:52 am » |
|
1300 AB motor...har kjørt en del med en slik...
Vipp først av ventildekslet for sylinder 2 og 4...Sjekk at ventilene har riktig klaring og åpner og lukker... En eksosventil kan jo ha "brent" om klaringen har blitt borte m.m.
Du skal i utgangspunktet ha en Solex 31 til denne motoren. Står det en Solex 30 (fra eldre motor) så kan dette lage litt surr...
Fordeler og forgasser bør være av samme "årsmodell". Pre -70 forgasser (solex 30) "skal" ha lav fordeler uten sentrifugalvekter - 70 og seinere (med solex 31 eller 34) bør ha "høy" fordeler med vekter...
Har du sjekket for falsk luft? Kan jo være dette (og spesielt i forb. med sylinder 4 - som du mener ikke er "med"...
Vedr plugger. Bytt plugg nr 4 til en "gammel"....
Har du rett varmetall på pluggene dine?
Fungerer den elektriske tomgangsdysa? Dårlig kontakt?
Gammel bensin? Vann eller kondens?
Og uansett få på et originalt luftfilter med forvarming. Det blir lett tull når det er januar i Norge og du kjører uten forvarmingen...Kromfilteret får evt sette på igjen i April for å prøve da...
|
|
« Siste redigering: januar 28, 2008, 01:55:13 am av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #16 på: januar 30, 2008, 19:18:06 pm » |
|
1300 AB motor...har kjørt en del med en slik...
Vipp først av ventildekslet for sylinder 2 og 4...Sjekk at ventilene har riktig klaring og åpner og lukker... En eksosventil kan jo ha "brent" om klaringen har blitt borte m.m.
Du skal i utgangspunktet ha en Solex 31 til denne motoren. Står det en Solex 30 (fra eldre motor) så kan dette lage litt surr...
Fordeler og forgasser bør være av samme "årsmodell". Pre -70 forgasser (solex 30) "skal" ha lav fordeler uten sentrifugalvekter - 70 og seinere (med solex 31 eller 34) bør ha "høy" fordeler med vekter...
Har du sjekket for falsk luft? Kan jo være dette (og spesielt i forb. med sylinder 4 - som du mener ikke er "med"...
Vedr plugger. Bytt plugg nr 4 til en "gammel"....
Har du rett varmetall på pluggene dine?
Fungerer den elektriske tomgangsdysa? Dårlig kontakt?
Gammel bensin? Vann eller kondens?
Og uansett få på et originalt luftfilter med forvarming. Det blir lett tull når det er januar i Norge og du kjører uten forvarmingen...Kromfilteret får evt sette på igjen i April for å prøve da...
Vist dette stemmer så er det nok en eldre forgasser som jeg har. Hva er det som ikke stemmer med eldre forgasser i forhold til en som er litt nyere ? Problemet med fuktige plugger varierer fra syl 2 og 4. Altså samme side . Nr 1 og 3 er det aldri noe tull med. Hva i svarteste er det som feiler'n ?
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #17 på: januar 30, 2008, 20:22:15 pm » |
|
Da tipper jeg falskluft eller tull med ventilene for sylinder 2 eller 4....
Solex 30 og eldre er laget for å matche "lave" fordelere - dette har med vakumstyringen av fortenningen å gjøre.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #18 på: januar 30, 2008, 21:58:37 pm » |
|
Takker for svar. Tror jeg skal sjekke ventilene en gang til 
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #19 på: januar 30, 2008, 22:10:59 pm » |
|
Sjekk gummibelgene som er mellom innsugsrørene og forgassermanifoilen!! Sjekk også tomgangsdysa. Det kan være ett rusk eller to der. Skry den ut å blås den ren!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skrotnisse
Supermedlem
    
Innlegg: 2921
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #20 på: februar 01, 2008, 12:54:59 pm » |
|
Begynn i rette enden. Mål først kompressjonen. Har rett forgasser til AB-motor hvs du skulle får bruk for det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW1303
Supermedlem
    
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
 |
« Svar #21 på: februar 03, 2008, 14:41:33 pm » |
|
Nå har'n slått sæ heilt umuli. I går vart det bære værre å værre å i dag skulle je tørke plugga,da har'n gått bra att ei stønd mæn nå blir begge plugga i syl 2 å 4 blaute bære je kjører'n på starter'n. Så je trur det har skjedd noe med ventila. Håkke ventil skær justeres vist eks stæmplet i syl 3 er på topp ? Er det noon som kan førtælja mæ litt om håssen dætta skær jæræs førr å være sikker på att je gjær det rektig nå. Biner å bli drit lei denna motor'n nå. førrbanna drit. 
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #22 på: februar 03, 2008, 20:24:50 pm » |
|
Paste u de kleppen aan na de methode in het workshophandboek? het is een werkelijk eenvoudige procedure. Het controleren van compressie klinkt als een goed idee. Geef niet, daar waarschijnlijk een zeer eenvoudige oplossing aan het probleem op!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tovwair
Supermedlem
    
Innlegg: 713
Bosted: Sander
|
 |
« Svar #23 på: februar 03, 2008, 22:14:59 pm » |
|
Paste u de kleppen aan na de methode in het workshophandboek? het is een werkelijk eenvoudige procedure. Het controleren van compressie klinkt als een goed idee. Geef niet, daar waarschijnlijk een zeer eenvoudige oplossing aan het probleem op!
Den der tenker jeg hjalp!Hehe... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #24 på: februar 03, 2008, 23:12:55 pm » |
|
Hino auto  Legg ut en annonse her på vw norge: ønskes kjøpt en motor som starter, for den dritmotoren jeg har nå bare fusker og går som en j怀€€€€ Ford motor 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|