Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« på: april 01, 2009, 19:39:35 pm » |
|
Holder på å restaurere en 1600 motor, skal skifte alle pakningene. Har fått pakningssett fra Unneberg. Ingen av pakningene er merket så det er jo litt av et sirkus. Kan noen fortelle med hvilke av pakningene i settet som skal til ventilstengene (innsug)  ?? De originale oljetetningsforingene/-pakningene er slitte men jeg finner ikke ut hvilke av pakningene i settet som er tilsvarende, ingen av de settet likner dem som stod på.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1 på: april 01, 2009, 21:35:11 pm » |
|
Hvis du ser i den andre tråden din så vil du se at du allerede har fått svar på spørsmålet http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13722.msg141987.html#msg141987Dersom jeg tolker deg rett basert på ordbruken så ønsker du å bytte tetningene som sitter i hver ende av støtstangrøra? Dvs. de 16 røde pakningene på bildet her. De trenger ikke være røde i den du har kjøpt... http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=1455
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
52split
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
 |
« Svar #2 på: april 01, 2009, 22:14:19 pm » |
|
Tror han mener ventil tetningene, men de er ikke med i pakningsettene vel?
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #3 på: april 02, 2009, 14:13:29 pm » |
|
Nettopp. Har snakket med HotShop, fikk fortalt at det er 4 pakninger/tetninger og at de skulle ligge i settet. Det er foringene/tetningene rundt innsug som skal hindre at det trekkes olje inn og dermed blårøyk. Er det andre foringer som skal brukes enn det som ligger i pakningssettet?
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
52split
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
 |
« Svar #4 på: april 02, 2009, 15:17:14 pm » |
|
Jeg hadde ikke på pakninger der , men det var på helt nye blyfri topper! Vet ikke hva andre gjør!
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #5 på: april 02, 2009, 18:46:34 pm » |
|
Det var en som mente det kun var behov ved "High performance" motorer ? Men på skjema jeg har i en gammel rep.bok, står foringene oppført som "oljestoppring".
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #6 på: april 02, 2009, 18:50:36 pm » |
|
Det var en som mente det kun var behov ved "High performance" motorer ? Men på skjema jeg har i en gammel rep.bok, står foringene oppført som "oljestoppring".
Tar du ett bilde av de og legger ut slik at vi får se hvordan de ser ut? Har demontert noen topper i det siste og noen har hatt pakninger der og andre ikke!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #7 på: april 02, 2009, 20:56:26 pm » |
|
har ikke sånne pakninger på min 1600 motor å det fungerer helt utmerket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #8 på: april 02, 2009, 23:54:02 pm » |
|
Mener å ha lest et sted at det er valgfritt å bruke disse, mange som ikke gjør det. Men har du slitte ventilstyringer kan det nok være en fordel...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #9 på: april 03, 2009, 00:59:13 am » |
|
Er ikke dem nye ventiltettningene røde på farge og 6mm høye og 10 mm i utvendig diameter sån som disse!
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
torvw
Juniormedlem
 
Innlegg: 67
Bosted: FURNES
|
 |
« Svar #10 på: april 03, 2009, 01:39:49 am » |
|
Er ikke dem nye ventiltettningene røde på farge og 6mm høye og 10 mm i utvendig diameter sån som disse!
kommer ann på hvilket sett du har kjøpt! flere varianter!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #11 på: april 03, 2009, 09:16:47 am » |
|
Jo de ser slik ut som på bildet, de jeg har i settet, men de er større i høyde og tjukkelse enn det som er originalt. Har dette noe å si ift. hvor mye bevegelse det er på ventilfjærene? Settet jeg kjøpte var til 1300-1600 motor. Der jo snedig da at en antakelig ikke trenger foringene så lenge det er originalt. Tyskere er jo frenetisk opptatt av at alt skal være riktig og i henhold til tekniske spesifikasjoner, Ordnung muss sein.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #12 på: april 03, 2009, 18:00:12 pm » |
|
Orginalt så var det vel noen tynne bakkelit foringer som satt der!tynnere og svart rød på farge!"i hvertfall brukte er det" tror ikke det skal ha noen efekt på bevegelsen på ventilfjærene da dem skal ha nok klaring runt foringa! har ikke prøvd dem selv før nå,men monterer en motor i dag så da kan jeg så om det er noe problem!
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #13 på: april 04, 2009, 15:29:34 pm » |
|
De to gjenværende jeg har er vel kanskje av bakkelitt, svarte. Trodde at motor ville suge inn olje uten disse foringene?
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
|