JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« på: april 02, 2009, 08:50:13 am » |
|
Hei,
Noen anbefaling av hva som er bra her?
Kjøpe løse skaft og bruke de originale vippene (skifte foring?) Eller noen andre ferdige fra CB etc?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: april 02, 2009, 08:58:00 am » |
|
"ACE machined Rocker Shafts" | Machined from german Shafts and installed aircraft quality snap rings, easy to set rocker side play and STRONG! Comes with additional shims to allow shimming for your engine if needed. $75.00 set of 2 and $4.00 core per set. Or we will sell the "shafts only" for $39.95 for a set outright. Kannskje noen slike? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #2 på: april 02, 2009, 09:23:50 am » |
|
Har hørt at originale er bra, ganske mange som har prøvd de opp i gjennom tidene og er fornøyde
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: april 02, 2009, 09:29:25 am » |
|
Disse fjærene i endene har vel en tendens til å hoppe av... Derfor jeg lurer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #4 på: april 02, 2009, 10:12:55 am » |
|
ellers har jo wbx 1.1 vipper de er nesten like type 1 men med kraftigere justerskruer (9mm?)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #5 på: april 02, 2009, 10:18:54 am » |
|
.
|
|
« Siste redigering: mai 28, 2011, 17:27:08 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: april 02, 2009, 10:26:32 am » |
|
ellers har jo wbx 1.1 vipper de er nesten like type 1 men med kraftigere justerskruer (9mm?)
Men er disse like i innfestingen mot toppen? Har jo diverse orginale vipper liggende, men skikkelig låsing på akslingen må man ha. Selve armen er vel greit å bruke de originale, evt finne noe annet brukt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #7 på: april 02, 2009, 10:27:36 am » |
|
bolt-on
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: april 06, 2009, 22:55:44 pm » |
|
ellers har jo wbx 1.1 vipper de er nesten like type 1 men med kraftigere justerskruer (9mm?)
Tror faktisk nye OEM Mexico vipper har 9mm skruer også. Hvorfor tro?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: april 06, 2009, 22:56:51 pm » |
|
Hvem har hatt problemer med at klipsene har løsnet, og hva var den trolige synderen?
Smell på helt originale og glem skrudde skaft, eller bør man ha det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #10 på: april 07, 2009, 01:01:16 am » |
|
Klipsene løsner med litt fjærtrykk og lekent turtall. Det går å låse de med ståltråd (bilcross/rally triks).. Men anbefaler alltid skrudde. Bare vær obs på at det finnes mye jalla kina drit der ute... som er for trange og myke til formålet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: april 21, 2009, 11:50:03 am » |
|
Er det sidekrefter pga at vippene skyves litt sideveis også pga fjærtrykket, eller er det vibrasjoner etc som løsned dem? Sett på disse, og CB er jo kjent for å være en av de bedre i markedet: Noen hadde dog problemer med at festebossene var for brede ift armene slik at man ikke fikk sidejustert ordentlig. Usikker på om det var med originale vipper på løse akslinger, eller med hele kitet. http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=113http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=106
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|