mai 04, 2025, 19:29:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: skal det skjennes noe som helst slark i linkpin spindler?  (Lest 2295 ganger)
alask
Supermedlem

Vis profil WWW
« på: april 05, 2009, 22:27:56 pm »

jeg lurer på om det skal skjennes noe som helst slark i den vertikale delen av spindlen?

jeg klarer nemlig å "lirke" litt i spindlen ikke synlig men jeg skjenner det...

om det ikke skal være sånn så lurer jeg på om det er noen som tar på seg å overhale?

Loggført
alask
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 07, 2009, 00:36:43 am »

ingen?
Loggført
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 07, 2009, 00:58:29 am »

Du skal i utgangspunktet ikke kunne kjenne slark. Spesiellt ikke hvis du har fettet opp. Slark tyder på slitasje  Øyerulling

Loggført

alask
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 07, 2009, 01:27:44 am »

dette er senkespindler som ble montert for ca 3 år siden og bilen er ikke mye brukt..
burde jeg prøve å fette opp og kjenne da eller bør jeg få noen til å overhale nå som jeg har dem av?
Loggført
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: april 07, 2009, 08:18:15 am »

Sett dem på og kjør fett i dem. Helt normalt at man kjenner bittelitt slakk i dem.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #5 på: april 07, 2009, 10:35:26 am »

Sett dem på og kjør fett i dem. Helt normalt at man kjenner bittelitt slakk i dem.

Normalt på bobler er mye slitt, det betyr ikke at det er slik det skal være ;-)

Slark her vil jo potensiellt hindre eu godkjennelse.. Litt rart det har skjedd så fort som 3 år da.
Hvor mye er "bittelitt" slark?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

Vis profil WWW

« Svar #6 på: april 07, 2009, 10:56:08 am »

Snakker du om at du kan flytte spindelen opp og ned langs kingbolten eller er spindelen "rom" på kingbolten?
Loggført

Speed is no substitute for direction
alask
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 07, 2009, 11:05:39 am »

det er mulig å kjenne at det er litt slark ikke noe man ser med det blotte øyet..
det vil si at om man når spindlen står på bilen og man har en finger over sprekken mellom de to delene på spindelen og man rikker opp og ned på selve spindelen så kjenner jeg en ørliten bevegelse der...
Loggført
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: april 07, 2009, 16:00:30 pm »

Slark her vil jo potensiellt hindre eu godkjennelse.. Litt rart det har skjedd så fort som 3 år da.

Bruk hodet. Noen hundredeler kjenner du, men ser det ikke.
Har du spindler som har vært på bil i et par år som det er absolutt null slark i uten fett blir jeg imponert. Spesielt med dagens elendige kvalitet på kobberforinger...  Øyerulling

For å si det på en annen måte: Hvis det er null slark, hvor skal du få plass til fettet...  Hæ
« Siste redigering: april 07, 2009, 16:02:07 pm av JS » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

Vis profil WWW

« Svar #9 på: april 07, 2009, 16:04:48 pm »

det er mulig å kjenne at det er litt slark ikke noe man ser med det blotte øyet..
det vil si at om man når spindlen står på bilen og man har en finger over sprekken mellom de to delene på spindelen og man rikker opp og ned på selve spindelen så kjenner jeg en ørliten bevegelse der...

Den slakken du snakker om her er nok den minst alvorlige du kan ha. Mistenker at alle spindler har denne etter noen km. Slakken "forsvinner" så fort bilens vekt hviler på den. Det hadde vært noe helt annet om spindelen skranglet rundt på kingbolten Sjokkert
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #10 på: april 07, 2009, 16:09:42 pm »

Bruk hodet. Noen hundredeler kjenner du, men ser det ikke.
Har du spindler som har vært på bil i et par år som det er absolutt null slark i uten fett blir jeg imponert. Spesielt med dagens elendige kvalitet på kobberforinger...  Øyerulling

For å si det på en annen måte: Hvis det er null slark, hvor skal du få plass til fettet...  Hæ
Ikke legg ord i munnen min da... som jeg påpekte kan slark kingboltene føre til problemer ved eu.. jeg sa ingenting om at det måtte være 100% fritt for slark uten fett og alt det andre du skriver :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #11 på: april 07, 2009, 16:56:38 pm »

[/quote]

Jeg sitter foran pc´en og humrer når jeg ser at du mener JEG skal slutte å legge ord i DIN munn...  Osteaktig
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!