mai 05, 2025, 01:03:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor høy komp på motor med 88mm slip-in sylidre ?  (Lest 2174 ganger)
Rogstad
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: FOLLDAL


Vis profil

« på: april 05, 2009, 22:40:52 pm »

motoren ble bygget opp for cirka 10 år siden da bilen ble pusset opp.Da jeg fikk problemer med ene topplokket for noen år siden så ble motoren plukket ut og det ble oppdaget sprekk i ene toppen , bilen har nå stått noen år men må nå få den på vegen att, har fått i 2 stk nye Mexico topper som jeg skal bruke. . motoren er ellers satt opp med balansert org veiv, vektjusterte råder, 88mm slip in sylindere, engle w-100 kam,org varmepotter  og effektanlegg.. overhalte de org 32mm solex gasserene og har brukt de men har nå fått i 2 stk nye 34mm solex som jeg ska sette på, har og fått i elektronisk tenning som skal på.

komp forhold:
Tenkte jeg sku porte de nye mexico toppene og sette på de, men tenkte jeg sku få planet de litt lurer litt på hvor høy komp jeg med trygghet kan bruke i forhold til 88mm slip in sylindrene. og med tanke på engle w-100 kammen, skal og gå på 95 blyfri.

1.25 vipper:
Lurer og på, vil det hjelpe på effekten å bruke 1.25 vipper med dette oppsettet eller er det helt unødvendig? engle kammene løfter vel ganske mye og så.

sikkert flere som har bygd tilsvarende motor som kan komme med tips og innspill.
« Siste redigering: april 07, 2009, 10:30:39 am av Rogstad » Loggført
Rogstad
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: FOLLDAL


Vis profil

« Svar #1 på: april 07, 2009, 10:33:48 am »

ingen som kan gi meg noen råd ang komp forhold..

noen som kan anbefale et bra verksted som kan plane disse toppene for meg.

mvh Rogstad`n
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #2 på: april 07, 2009, 13:07:04 pm »

Det er folldal ikke så lang unna lillehammer du bor?
da kan du prate med odd bekkelund på lillehammer!!  tlf 41461406
han er grei på pris og rask!
Loggført

Vw 1302
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #3 på: april 07, 2009, 13:08:52 pm »

Han kan sikkert gi deg råd med motoren din også!
driver og bygger mye til sønnen sin som kjører rallycross!
og har litt peiling på motorer!
Loggført

Vw 1302
Rogstad
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: FOLLDAL


Vis profil

« Svar #4 på: april 07, 2009, 20:24:09 pm »

ja er 15 mil  til lillehammer...

 lurer fortsatt lpå  det med komp forhold.   HMMMmmm.

Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: april 07, 2009, 20:37:10 pm »

.
« Siste redigering: februar 18, 2011, 02:06:39 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Rogstad
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: FOLLDAL


Vis profil

« Svar #6 på: april 08, 2009, 11:34:59 am »

ok..mellom 8.5-9:1 legger jeg meg da..

Hva slags kam er det du har brukt på de 1680ccm motorene du  har bygd da.
tror du jeg vil merke stor forskjell på Engle w-110 i forhold til w-100..

er og likevis ang det med vipper om det er noe vits med 1.25vipper på denne motoren..
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #7 på: april 08, 2009, 12:09:43 pm »

.
« Siste redigering: februar 18, 2011, 02:06:28 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Rogstad
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: FOLLDAL


Vis profil

« Svar #8 på: april 13, 2009, 22:07:55 pm »

flere som kan bekrefte at ved komp forhold på 9:1 så vil det gå greit å bruke 95 oktan...
 
er vel lurt ikke gå for høyt på  komp og da flere sier 88slip-in sylindrene lettere gir blow by mellom topp og syl ved for høy komp.

går nok for å bruke w-100 kammen selv om jeg også her en w-110 liggende. da dette skal være en bruks, cruisebil og ikke noe som jeg skal race med. syntes den fungerte veldig bra før og med w-100 kammen. fin på drivstoffforbruket var den og.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!