isabelko
Nybegynner

|
 |
« på: april 10, 2009, 22:18:59 pm » |
|
God kveld ! Min interesse for disse bilene har hopt seg opp ved årene, og nå gjør jeg hva jeg kan for å få råd til en slik. Finnes det noen som har t1 type 2 til meg? som ruller og starter når den skal? Sparepengene har ikke hopt seg opp veldig, men ser på alle tilbud noen kan tilby meg ! -Isabel  (send gjerne mail: isabel_alien@hotmail.com)
|
|
« Siste redigering: april 11, 2009, 18:25:12 pm av isabelko »
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #1 på: april 10, 2009, 23:54:05 pm » |
|
Jeg tror du bør presisere hva slags bil du er ute etter for "t1 type2" kan være litt forvirrende  Er det en boble eller buss du vil ha? Du mener kanskje en Type 2 t1 - altså en splittbuss (delt frontrute), men jeg ser på de to andre innleggene dine at du har vist interesse for Bay-busser (som har stort, buet vindu og kalles Type 2 t2). Eller kanskje det er en boble du er ute etter. Kjært barn har mange navn -:)
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #2 på: april 11, 2009, 07:53:55 am » |
|
det er godt dere passer på meg ! Det jeg håper å finne er en buss, bay!  t2, type 2 . (grunnen til slikt skreveri, er vel at jeg ikke helt klarer å gi opp håpet om å finne en billig split uten mye arbeid) 
|
|
« Siste redigering: april 11, 2009, 07:55:47 am av isabelko »
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: april 11, 2009, 12:43:55 pm » |
|
Når splittbusser som de nederste 10-20 centimetrene må byttes på går for 10-20 000 så kan du selv tenke deg hva du må ut med for en split i grei/brukbar stand  Men det er jo alltids lov å håpe 
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #4 på: april 12, 2009, 00:14:00 am » |
|
krysser fingrene, selv om skyene er mørke (; men finnes det kaskje noen der ute som også kan fortelle meg litt om hvilke kostnader jeg må regne med når jeg kasnkje blir en heldig eier ? må ofte ting byttes, vanskeligheter ved å få tak i deler, etc. . ? flowerpower!  -isabel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #5 på: april 12, 2009, 00:48:40 am » |
|
Hvis du ikke har lyst til å sveise og mekke så nærmer vi oss 80-100 tusen for en splittbuss du kan kjøre uten noen større problemer. Hvis du kjøper en Bay-buss bør du få en solid buss for 30-50 tusen. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt han med den røde Bay-bussen: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13406.0.htmlNå dømmer jeg bare ut fra bildene og annonsen - jeg kjenner ikke fyren eller bussen - men den bussen virker veldig ærlig og solid. (og jeg mistenker at det kan være en tidligere brannbil-buss og det forklarer både fargen, interiøret og den lave kilometerstanden. Og det er et STORT pluss  ). Jeg kjøpte meg buss nummer to i vinter og skal ikke ha flere, men jeg ble fristet når jeg så den busssen - førsteinntrykket er at den er verdt hver krone. Og det er utrolig mye penger å spare på å kjøpe en buss som er solid i utgangspunktet, det blir fort dyrt å kjøpe en "halvveis" buss som er billig i innkjøp, men trenger endel arbeid. Og hvis bussen hans ennå ikke er solgt så kan du kanskje by 36-37 tusen og en kasse øl, og både kjøper og selger er fornøyd 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #6 på: april 12, 2009, 18:11:21 pm » |
|
Jeg takker indrelig for tipsene deres ! men jeg ser at jeg kanskje har lagt ut min annonse for tidlig, siden jeg ikke har opptil ca 40`, ennå. Men jeg sparer for harde livet (=
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #8 på: april 13, 2009, 15:09:15 pm » |
|
denne ser også herlig ut ja! men jeg det ser desverre ut til at jeg må vente et par måneder, så sparekontoen min hoper seg litt mer opp  Er det noen her som kanskje ønsker å si litt praktisk informasjon? ca gjenomsnittlig bensinbruk på milen, vanskelig å skaffe deler om noe ufint skulle hende, etc? -isabel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørnar
|
 |
« Svar #9 på: april 13, 2009, 16:02:22 pm » |
|
Tror nok du kan regne med ca 1 liter/mil hvis alt er iorden, noen bruker mer andre kanskje litt mindre. Kommer litt ann på motor og type buss, men mest på kjørestil til sjåføren...  Deler finnes det i bøtter og spann av, både nytt og brukt. Tror det kan være lurt å være tålmodig og vente til den riktige bussen dukker opp og bruke tiden til å spare penger og sette seg inn i hva du har lyst på og hva de går for. Husk det kommer ALLTID flere tilsalgs enn akkurat den som er litt for dyr der og da... ( selv om det er et argument å bruke for å få kjøpe seg en da.... "kommer jo ingen slike tilsalgs igjen"  ) gudd løkk med bussjakten...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #10 på: april 13, 2009, 19:45:45 pm » |
|
Hjertelig takk ^^
bare vent ! en dag ser dere en lykkelig meg med den perfekte bussen !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #11 på: april 13, 2009, 23:24:42 pm » |
|
Titt litt til (Nord)Sverige også- www.blocket.se Her finnes det endel Bay....
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #12 på: april 14, 2009, 08:44:43 am » |
|
kunne jeg da spurt hvordan er det med priser og slikt for å få slike inn i norge? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #13 på: april 14, 2009, 09:05:37 am » |
|
engangs avgift til staten på ca 4 lapper, så moms på kjøpesummen på bilen + frakt.
Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Bjørnar
|
 |
« Svar #14 på: april 14, 2009, 16:57:47 pm » |
|
Tror nok du kan regne med ca 1 liter/mil hvis alt er iorden, noen bruker mer andre kanskje litt mindre. Kommer litt ann på motor og type buss, men mest på kjørestil til sjåføren...  Deler finnes det i bøtter og spann av, både nytt og brukt. Tror det kan være lurt å være tålmodig og vente til den riktige bussen dukker opp og bruke tiden til å spare penger og sette seg inn i hva du har lyst på og hva de går for. Husk det kommer ALLTID flere tilsalgs enn akkurat den som er litt for dyr der og da... ( selv om det er et argument å bruke for å få kjøpe seg en da.... "kommer jo ingen slike tilsalgs igjen"  ) gudd løkk med bussjakten... Drit i dette....  Her er det buss til deg, løp og kjøp!!! (Husk det kommer ALDRI en sånn en tilsalgs igjen...)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #15 på: april 14, 2009, 23:15:19 pm » |
|
haha:D
men hei, hvordan er disse bilene å kjøre med på vinteren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #17 på: april 14, 2009, 23:21:20 pm » |
|
men ca trondheim i vinterstid skal gå greit om man bruker dem nesten daglig? (jeg er FRYKTELIG dårlig på geografiske steder, desverre  )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: april 14, 2009, 23:27:36 pm » |
|
Tuller med deg,,er fysen på den i Bodø sjøl serru  De er fine på vinterføre,,bruker min om det er kaldt og tørt, bakkene opp til kvitefjell er på snødekte veier ingen problem. lykke til i jakten på din drømmebuss. mvh. Jan
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #19 på: april 15, 2009, 00:02:03 am » |
|
fra så langt opp som Bodø er de ett lite helvete,,finn deg en nærmere For en "Oslogutt" som deg er det langt ja...Fra Trondheim MYKJE kortar! Den grønne i Bodø kan fort være verd prisen og turen... Hilsen Halvard....
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Transporter
Juniormedlem

|
« Svar #20 på: april 15, 2009, 10:48:52 am » |
|
 Jeg kjørte bay som eneste bil året rundt i mange, mange år. Tips: har du deicer på boks så du får vekk isen på innsiden av rutene, lunk på eberen, ullvotter og lue går dette som en drøm! Pass bare på å ha skikkelige dekk og en bil i ellers brukbar stand, da kan du se fram til masse kjøreglede! Utsikten fra en bay er noe helt spesielt ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
fantstein
Seniormedlem

Fantstein
|
 |
« Svar #21 på: april 15, 2009, 10:53:06 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#2 (The official Toer.) "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #22 på: april 15, 2009, 11:30:34 am » |
|
Jeg blir bare mer og mer spent  fikk nettopp lønningen min, men den var ikke så stor som jeg trodde, så må nok vente enda en måned, men mindre jeg får et ekstremt røverkupp!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Transporter
Juniormedlem

|
« Svar #23 på: april 15, 2009, 11:39:06 am » |
|
Hold utkikk, vi kikker for deg vi og! "Krembolla" er billig, men du må ha den gjennom EU-kontroll før du får omregistrert den.
Noen tipset deg om svenske biler, jeg har tatt inn 2 busser fra Sverige, og det gikk smertefritt det. Den norske krona er jo vært en del mer enn den svenske, så nå er det en fin tid for import! Legg til ca 6000.- i NOK til avgifter og norske skilt. Tviler på om det blir så mye billigere å finne en i Sverige, men det øker iallfall sjansen din til å finne "drømmebilen". :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem

|
 |
« Svar #24 på: april 16, 2009, 07:15:16 am » |
|
Jeg tok en tur for å se på denne for noen måneder siden.. Den var så dårlig at jeg gikk ikke ut av biklen... :-) Er en god del sveising på den der ja...og det er mer åp fører siden en på passasjer siden :-) Men for all del.... har en tid og lyst på en sveisejobb er alt mulig...
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #25 på: mai 12, 2009, 19:48:46 pm » |
|
Noen som lurer på å gi sin t2 type 2 ett nytt hjem ? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #26 på: mai 12, 2009, 20:02:56 pm » |
|
Sjekk litt på autodb! kom nett ut noko meget intresangt i ditt tilfelle 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #27 på: mai 12, 2009, 22:38:16 pm » |
|
Sjekk litt på autodb! kom nett ut noko meget intresangt i ditt tilfelle  tenker du på den nye til 20k? den må fikses så meget på, som jeg ikke har kunnskap til å kunne gjøre .. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #28 på: mai 12, 2009, 23:07:32 pm » |
|
Var den eg tenkte på ja! Kunnskap trenger du ikkje, berre å spørra her 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
isabelko
Nybegynner

|
 |
« Svar #29 på: mai 12, 2009, 23:11:03 pm » |
|
Var den eg tenkte på ja! Kunnskap trenger du ikkje, berre å spørra her  haha , nice ! men blir et litt håpløst tilfelle, da jeg ikke har satt meg inn i alle fagord og vet ikke hvilken del som er hva 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|