unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« på: april 18, 2009, 09:13:23 am » |
|
Jeg skal ha gammle skilter på bilen og fikk beskjed av bt at jeg kunne komme med forslag så skulle de si hva jeg kunne få. Men hva kan jeg koke sammen for noe ? Ser noen har en bokstav etterfulgt av tall ( c-1234 )mens noen har bare tall ( 12-34-56 ) Hva er det for noe jeg må ha av tall / nr kombinasjoner ? 
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1 på: april 18, 2009, 09:29:01 am » |
|
En historisk liste. De fleste prøver å finne bilens første reg.nr, evt et annet nummer bilen en gang har hatt. Dette er jo mest korrekt. Og best ved videresalg. http://www.lmk.no/e107_files/downloads/skiltliste.pdfNormalen er en fylkesbokstav og 3- 6 siffer etterpå, absolutt mest brukt er 5 siffer i tillegg. I Oslo blei det også brukt 6 siffer, med bindestrek imellom 2 og 2 tall. Jessheim er vel Akershus, med bokstaven C.
|
|
« Siste redigering: april 18, 2009, 09:32:13 am av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #2 på: april 18, 2009, 09:51:25 am » |
|
Det var jammen kjapt svart  Takk takk ! Men vil det si at jeg kan velge meg ett oslo nr med bare tall selv om det blir ordnet på jessheim ? Bilen har vært i militæret  så er ikke noe gammelt orginalt nr å bruke .
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
RuneL
Supermedlem
    
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim
|
 |
« Svar #3 på: april 18, 2009, 09:56:23 am » |
|
Det er mange som faller for fristelsen og velger et personlig nr. f.eks får satt inn fødselsdagen sin eller lignende. Dette er dumt med tanke på vidresalg og blir jo heller ikke tidsriktig.
Tallrekker og tall som skal bety noe fungerer somregel dårlig, morro om det er ogrinalt men ikke om en har laget det selv. Du kan jo prøve å finne ut hva de bilene som ble solgt nye på den tiden på det stedet bilen er ifra fikk. og velge noe nært det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #4 på: april 18, 2009, 11:15:20 am » |
|
Mange velger ett nummer som har vært i familiens eie en gang, det er bare å bla i gamle bilder!!! Og du kan få det nummeret du vil ha, uavhengig av trafikkstasjon. Bare ingen andre bruker det.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #5 på: april 18, 2009, 17:19:30 pm » |
|
Siden det går med bare tall så har jeg lurt på å bruke dato og år som bilen ble produsert
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
Isak
Medlem
  
Innlegg: 104
Bosted: Ottestad
|
 |
« Svar #6 på: april 18, 2009, 19:26:25 pm » |
|
Hei!
Til min bil som også startet sin karriere i forsvaret, vurderer jeg nå å bytte til det originale fem-sifrede nummeret den hadde der, kun med tillegg av en bokstav foran. Bør bli rimelig tidsriktig også.
Har du forresten fått og lest PM fra meg?
Mvh ISAK
|
|
|
Loggført
|
Type 1 1950 Type 1 1968 Type 2 1966 ambulanse
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #7 på: april 18, 2009, 23:14:36 pm » |
|
Hei du ... ja har sendt deg en mail . gi meg beskjed hvis du ikke har fått den .
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #8 på: april 19, 2009, 16:14:29 pm » |
|
Kunne jeg valgt nummer på en av mine biler ville jeg valgt et gammelt oslo nummer med 3 x 2 tall uten bokstaver. Liker godt det jeg.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #9 på: april 19, 2009, 17:36:57 pm » |
|
jeg syns også at skilt med bare tall er finest , men var ingen dum ide Isak kom med heller.
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #10 på: april 19, 2009, 21:14:52 pm » |
|
Tenker stadig på den vite T1 Trond Dahl hadde, 1964 modell tror jeg det var. Z-1303 skilter på den. For oss som vet hva en 1303 er så passet dette skikkelig dårlig på en 1200 fra 64. Men, for han som eide bilen og var født 13. mars. var det sikkert kult...
----> tenk deg derfor godt om, du får ikke bytte senere
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« Svar #11 på: april 20, 2009, 18:49:37 pm » |
|
Jeg har akkurat vært i kontakt med tilsynet om dette. Det er nå bare ledig bokstav + tall. alt annet opptatt.
En bokstav 3 tall minimum og det må vær ledig.
Skiltene må leverest inn med søknaden og når du får nytt vognkort så kan du bestille skilter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #12 på: april 20, 2009, 21:24:48 pm » |
|
Med andre ord så blir det å stjele ideen til isak og se om det er en mulighet 
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #13 på: april 20, 2009, 21:47:11 pm » |
|
Jeg har akkurat vært i kontakt med tilsynet om dette. Det er nå bare ledig bokstav + tall. alt annet opptatt.
En bokstav 3 tall minimum og det må vær ledig.
Skiltene må leverest inn med søknaden og når du får nytt vognkort så kan du bestille skilter.
Lurer på om ikke du har snakket med litt feil person.. At absolutt alle kombinasjoner av 12-34-56 skiltene er opptatt er ikke mulig. Da hadde alle veteranbiler i Norge og vel så det hatt slike skilt. Vanlig praksis ved bytte fra nyere til veteranskilt involverer ingen søknad. Man får det nr man vil ha om det er ledig ved muntlig henvendelse uten noen form for søknad, ordnes som regel på stedet. De gamle skiltene må selvfølgelig leveres inn. Når det gjelder bestilling av skilter så kreves det ikke rekvisisjon, så de kan du bestille akkurat når du vil fra Lator i Bergen eller Skiltfabrikken i Oslo og du får dem hjem i postkassa.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #14 på: april 20, 2009, 23:07:18 pm » |
|
D ska vær VD skilt på den der sjø !!  Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« Svar #15 på: april 20, 2009, 23:51:46 pm » |
|
Jeg har akkurat vært i kontakt med tilsynet om dette. Det er nå bare ledig bokstav + tall. alt annet opptatt.
En bokstav 3 tall minimum og det må vær ledig.
Skiltene må leverest inn med søknaden og når du får nytt vognkort så kan du bestille skilter.
Lurer på om ikke du har snakket med litt feil person.. At absolutt alle kombinasjoner av 12-34-56 skiltene er opptatt er ikke mulig. Da hadde alle veteranbiler i Norge og vel så det hatt slike skilt. Vanlig praksis ved bytte fra nyere til veteranskilt involverer ingen søknad. Man får det nr man vil ha om det er ledig ved muntlig henvendelse uten noen form for søknad, ordnes som regel på stedet. De gamle skiltene må selvfølgelig leveres inn. Når det gjelder bestilling av skilter så kreves det ikke rekvisisjon, så de kan du bestille akkurat når du vil fra Lator i Bergen eller Skiltfabrikken i Oslo og du får dem hjem i postkassa. Hun sa at alle kombinasjoner utenom en bokstav og så tall var nå utgått. Ja må bare levere skiltene å få nytt vognkort å så ringe lator ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #16 på: april 22, 2009, 04:30:46 am » |
|
Søknad er hvis du skal bytte reg nr og du har et veterannr fra før på bilen (som er tildelt etter juni 1991 da de nye reglene kom), som du ikke liker.  F.eks Z-1303...
|
|
« Siste redigering: april 22, 2009, 04:34:07 am av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #17 på: april 23, 2009, 14:36:17 pm » |
|
Var innom bt. igjen i dag for å høre litt nærmere. Var ikke noe problem med bare tall bare det var 3x2 siffer  Produksjonsdatoen min var til og med ledig  Eneste var at bilen måtte ha gyldig eu og klar for registrering før de gjorde om skilt nr . Måtte så bestille og ordne skiltene selv . Må bare få med at hun på bt jessheim som jeg pratet med var kjempe hyggelig og veldig hjelpsom noe som er stikk i strid med alt jeg noen gang har hørt om tilsynet ....
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
|