mai 03, 2025, 18:54:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det utstil en boble fra 1949 på teknisk mueum i Oslo ?  (Lest 2976 ganger)
1959 Ragtop
Supermedlem

Ny motor :-)

Vis profil WWW
« på: april 18, 2009, 14:11:43 pm »

Hei

Jeg har i dag snakket med tidligere eier av vår 1959mod ragtop. Dette var en meget hyggelig kar som kunne fortelle at han hadde pusset opp bilen vår på 80-tallet og at sønnen hans hadde overtatt bilen og lakket den utvendig i 1987.Bilen har den orginale motoren som ble pakket om på 80 tallet. Han fortalt også at han hadde pusset opp en 1949 mod som ble gitt i gave til tekniskmuseum i Oslo. Det var ikke han selv som ga den bort men Harald Møller. Han som har vært eier på bilen vår før, har drevet med vedlikehold/restaurering av folkevogner.

Er det noen som kjenner til at det står en gammel folkevogn på teknisk museum ?

Mvh Alf
« Siste redigering: april 18, 2009, 17:08:32 pm av 1959 Ragtop » Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: april 18, 2009, 14:48:02 pm »

Lenge siden jeg har vært der, men det står ei gammal Boble der, ja. "Banana ride"-støtfangere, om jeg ikke husker feil.
Loggført
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.

Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 18, 2009, 16:00:19 pm »

Det står en 49 modell der med "de vanlige feilene". Ett av Sechs volt-medlemmene har til og med donert deler til den bilen, fordi det var så fælt å se så mange feil på den!

Hilsen Sechs volt - som drar gamle folkevogner ut av glemte låver - og får bilene på veien igjen! 
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
1959 Ragtop
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 18, 2009, 17:07:26 pm »

Det står en 49 modell der med "de vanlige feilene". Ett av Sechs volt-medlemmene har til og med donert deler til den bilen, fordi det var så fælt å se så mange feil på den!

Hilsen Sechs volt - som drar gamle folkevogner ut av glemte låver - og får bilene på veien igjen! 

Han karen som har pusset den opp er nok ingen proff. Så det er nok mye feil på min bil også , men det gjør ingen ting. Vi er kjempefornøyd med bilen og bruker den neste hver dag i løpet av sommeren.

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.

Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 18, 2009, 17:22:33 pm »

Han karen som har pusset den opp er nok ingen proff. Så det er nok mye feil på min bil også , men det gjør ingen ting. Vi er kjempefornøyd med bilen og bruker den neste hver dag i løpet av sommeren.

Mvh Alf

Det var ikke sånn ment altså. Gleden ved å kjøre vil alltid være det viktigste for de fleste av oss?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
EinserKustom
Nybegynner
*

Tankefull...

Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 18, 2009, 20:56:34 pm »

Er det noen som kjenner til at det står en gammel folkevogn på teknisk museum ?

Mvh Alf

Jepp:

Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 18, 2009, 22:19:47 pm »

Se der ja !

Tusen takk for infoen.

Mvh Alf
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!