juni 16, 2024, 12:17:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: noen som har bilde av hvordan triangel stag er festet/sveiset fast?  (Lest 2374 ganger)
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« på: april 19, 2009, 09:28:20 am »

har triangelstag som jeg tenkte å montere men sliter litt med å se hvordan og hvor festene skal sveises/festes til demper tårna
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #1 på: april 19, 2009, 09:34:37 am »

Mitt er ikke sveist i dempertårnene, men en brakett som festes i tårnet med lengre støtdemperbolt.

Dårlig bilde men: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11866.30.html
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 19, 2009, 10:01:35 am »

Slik er mitt skrudd..




Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: april 19, 2009, 11:53:52 am »

Hvis du bygger fra grunn av så fest stagene som går mot girkassen så nært støtdempertårnet som mulig, samme sted som tverrstaget
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: april 19, 2009, 12:11:59 pm »

Og sørg for klaring til eksos og aksler
Loggført

Speed is no substitute for direction
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 19, 2009, 16:36:19 pm »

ikke sånnt type stag jeg har...
mitt er kraftigere i alu med fester nede til å sveise fast---
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: april 19, 2009, 19:05:04 pm »

Her er monteringsanvisningen, hvis det hjelper Glad

http://www.csp-shop.de/technik/pdf/deeng/20917.pdf
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 19, 2009, 22:41:24 pm »

Dette staget har jeg også.. ingen fasit på hvordan dette skal være. Her er det viktig at du går klar av fremer eksosrør, drivaksler, støtdempere. Jeg kappet de vinklede ørene så kort som mulig, så boltene kommer så nære demperbolten som mulig.
De nedre kuttet jeg vekk vinklen på, så de peker rett opp mot de øvre festene. Dette for å få vekk vinkler som skaper ekstra belastning på sveisene.
Lykke til.
Loggført

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 19, 2009, 22:59:13 pm »

det jeg ikke forstår er hvordan de festene oppe ved demperen skal gå klar av karoseriet...
det er for langt fra demper til kaross til å ha dem innenfor og for trangt til å ha dem mellom karoseriet
og demperen... må man kappe i karoseriet? det er en 54 oval det er snakk om...
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: april 19, 2009, 23:09:15 pm »

Det blir litt kutting i innerskjermen for å få det på.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: april 19, 2009, 23:15:41 pm »

Er to versjoner, en før 61 og en etter

Står også i CSP instruksjonen at noen modeller krever litt massering av karosseri. Avsnitt 4.1
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 19, 2009, 23:25:54 pm »

ok da får jeg titte litt til..
vil helst ikke kappe og banke i innerskjermene.. får eventuellt prøve å finne en
annen feste mulighet om det må banking til..
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: april 20, 2009, 08:00:12 am »

Du har vel rette demperfester? Da kan du kjøre med lenger bolt og hylse og komme på innsiden av innerskjermen før du fester tversoverstaget. Amene som går ned bør likevel plasseres så lang ut mot demperen som overhode mulig.
Loggført

Speed is no substitute for direction
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #13 på: april 20, 2009, 08:26:58 am »

Jeg skar vekk en bit av innerskjermen.  Blunker
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!