alask
|
 |
« på: april 19, 2009, 10:28:20 am » |
|
har triangelstag som jeg tenkte å montere men sliter litt med å se hvordan og hvor festene skal sveises/festes til demper tårna
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jalle
Supermedlem
    
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog
Klubbløs #006
|
 |
« Svar #1 på: april 19, 2009, 10:34:37 am » |
|
Mitt er ikke sveist i dempertårnene, men en brakett som festes i tårnet med lengre støtdemperbolt. Dårlig bilde men: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11866.30.html
|
|
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: april 19, 2009, 12:53:52 pm » |
|
Hvis du bygger fra grunn av så fest stagene som går mot girkassen så nært støtdempertårnet som mulig, samme sted som tverrstaget
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #4 på: april 19, 2009, 13:11:59 pm » |
|
Og sørg for klaring til eksos og aksler
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #5 på: april 19, 2009, 17:36:19 pm » |
|
ikke sånnt type stag jeg har... mitt er kraftigere i alu med fester nede til å sveise fast---
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: april 19, 2009, 20:05:04 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #7 på: april 19, 2009, 23:41:24 pm » |
|
Dette staget har jeg også.. ingen fasit på hvordan dette skal være. Her er det viktig at du går klar av fremer eksosrør, drivaksler, støtdempere. Jeg kappet de vinklede ørene så kort som mulig, så boltene kommer så nære demperbolten som mulig. De nedre kuttet jeg vekk vinklen på, så de peker rett opp mot de øvre festene. Dette for å få vekk vinkler som skaper ekstra belastning på sveisene. Lykke til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #8 på: april 19, 2009, 23:59:13 pm » |
|
det jeg ikke forstår er hvordan de festene oppe ved demperen skal gå klar av karoseriet... det er for langt fra demper til kaross til å ha dem innenfor og for trangt til å ha dem mellom karoseriet og demperen... må man kappe i karoseriet? det er en 54 oval det er snakk om...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #9 på: april 20, 2009, 00:09:15 am » |
|
Det blir litt kutting i innerskjermen for å få det på.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: april 20, 2009, 00:15:41 am » |
|
Er to versjoner, en før 61 og en etter
Står også i CSP instruksjonen at noen modeller krever litt massering av karosseri. Avsnitt 4.1
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #11 på: april 20, 2009, 00:25:54 am » |
|
ok da får jeg titte litt til.. vil helst ikke kappe og banke i innerskjermene.. får eventuellt prøve å finne en annen feste mulighet om det må banking til..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #12 på: april 20, 2009, 09:00:12 am » |
|
Du har vel rette demperfester? Da kan du kjøre med lenger bolt og hylse og komme på innsiden av innerskjermen før du fester tversoverstaget. Amene som går ned bør likevel plasseres så lang ut mot demperen som overhode mulig.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #13 på: april 20, 2009, 09:26:58 am » |
|
Jeg skar vekk en bit av innerskjermen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|