mai 04, 2025, 13:45:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Begrensing av svingradius!!  (Lest 2539 ganger)
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« på: april 25, 2009, 09:04:30 am »

Hei!
Er det noen der ute som har et tips om hvordan jeg "enkelt" kan få begrenset svingradiusen på en -64 T-1?
Ved full sving pr idag tar dekkene borti forstilling/ bærearmer..  Trist

Husker at på min gamle -66 var det justeringsskrue ved styresnekka. Jeg satte inn ekstra lange bolter og så var saken ordnet.
Men det er ikke noe slikt på den -64en jeg har idag.....

Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #1 på: april 25, 2009, 17:25:46 pm »

Ingen tips Hæ

1.mai nærmer seg og BTgodkjenning tirsdag!!!
Hjelp!
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: april 25, 2009, 19:47:49 pm »

har samme problem og fikk vite at det beste var å lage til en stopper i selve spindlene... ikke kommet så langt enda jeg.
Loggført

1961 T1 - Custom
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #3 på: april 26, 2009, 00:00:07 am »

Men da må vel biltilsynet godta dette siden det ikke finnes på denne modellen?.....
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: april 26, 2009, 10:48:53 am »

Vet ikke hva de godtar. Men om du lager til noe der og lakkerer over så spørs det om de ser det. Gi lyd om du finner på noe smart.
Loggført

1961 T1 - Custom
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: april 26, 2009, 16:21:03 pm »

Til Type3 ble det laget noen braketter for å begrense svingen. Vet ikke om det er mulig å lage noe liknende av de på bildet til boble?


* 08_SAERLIGE_HENVISNINGER-1.jpg (214.04 KB, 1096x1103 - vist 173 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: april 27, 2009, 08:58:47 am »

På en av VW's modeller sitter det en brakett ved siden av styresnekka med en stopp skrue. Husker ikke om det er bay eller balljoint type1 som har løsningen. Men man kan sikkert tilpasse noe sånt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 27, 2009, 09:44:06 am »

Skal bli morro å se denne bilen med Mags 76mm Frontbeam Øyerulling

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 27, 2009, 11:13:34 am »

Jeg har dette på min balljoint Type 1 Puma ...

På en av VW's modeller sitter det en brakett ved siden av styresnekka med en stopp skrue. Husker ikke om det er bay eller balljoint type1 som har løsningen. Men man kan sikkert tilpasse noe sånt.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #9 på: april 27, 2009, 22:54:29 pm »

Ja, det blir gøy å modde litt på forstilling, bremser og litt motor ETTER at BT har godkjent den.

Regner med skilt i løpet av mai! Glad
Så får vi se hvor langt ned den går... Øyerulling

Men svingradiusen må nok fortsatt begrenses.
Blir nok sveist inn et lignende feste som på balljoint-forstilinga med tid og stunder.

Får kjøre rett fram inntil da Gliser
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #10 på: april 28, 2009, 19:35:32 pm »

Hvis du ikke har senkespindler så kan du bare bytte ut en av de tre skruene som holder bremseskjoldet (husker ikke hvilken, men tror det er den lengst fremme)  med en litt lengere skrue. Du vil se hvilken når du vrir skjoldet sideveis.
Har du senkespindler så gjenger du et hull der den opprinnelige skruen skulle ha vært. Spindlene jeg kjøpte fra unneberg hadde et støpt "øre" der som jeg gjenget et M8 hull i å satte en settskrue med kontramutter.
Enkelt som bare F.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #11 på: april 28, 2009, 22:34:28 pm »

Takk!
Akkurat et slikt svar jeg håpet på.. enkelt og greit! Gliser
Da har jeg noe å gjøre i morgen også..

Har ikke senkespindler nei, men kommer senere.. Kult
BT først!
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #12 på: april 28, 2009, 22:50:01 pm »

I følge en gammel, pensjonert vw mekaniker jeg kjøper en og annen tjeneste av så var det vanlig at de bare sveiset på en liten "pærle" på enden av denne skruen. Dette ble gjort mens den sto på bilen. Problemet kom først den dagen skruen skulle av igjen. Jeg husker fra den gangen 58'n min var orginal i høyden og med 5.60 diagonaldekk så subbet den faktisk i innerskjermen ved fult utslag på rattet. Så dette problemet er så og si orginalmontert Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #13 på: april 28, 2009, 22:52:07 pm »

Da må vel også BT godta dette som et orginalt fenomen.. Gliser

Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!