mai 06, 2025, 22:06:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Originale Bobleskjermer KJØPES  (Lest 1427 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem

Vis profil
« på: mai 07, 2009, 14:04:36 pm »

Alt av interesse - gode, bra originale VW-skjermer til Boble KJØPES.

Fram og/eller bak....en enkelt eller et komplett sett. Alt av interesse.

1966 og eldre er en selvfølge, Oval eller Split er en bonus. Igjen...alt av interesse.

Har du noe liggende? Litt rust eller litt bulker er helt OK, men det må være håp.

Noen fakta:

BAK:
Samme form på skjermen fra 1938-1966. Ulike bolthullmønster til baklykt. Pressing mellom bolthull mot karosseri på 1959 og eldre. Pressing bak lys på 1952 og eldre.

FRAM:
Samme form fra 1958-1966. Hull til blinklys fra 1961-1966. Tidlig type hjulbue "dypere skjørt", formet avslutning mot stigbrett og metallrør til kabler fra 1938-1957. Runde horngriller opp til 1952.

Som sagt....alt av interesse bare det er original VW.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: mai 07, 2009, 17:35:21 pm »

Til info så er IKKE skjermene foran like fra 58 til 66! De jeg har som er følgende, 1 stk ca 1950, 1 stk 1958 (garantert), 1 stk ca 1959, 2 stk ca 1960, 2 stk ca 1966 har alle forskjeller i stansingen. Og da regner jeg ikke med huller for blinklys osv.....

Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
SplitMan
VSN
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: mai 07, 2009, 20:08:17 pm »

Til info så er IKKE skjermene foran like fra 58 til 66! De jeg har som er følgende, 1 stk ca 1950, 1 stk 1958 (garantert), 1 stk ca 1959, 2 stk ca 1960, 2 stk ca 1966 har alle forskjeller i stansingen. Og da regner jeg ikke med huller for blinklys osv.....

Interessant! Kan du forklare oss litt om forskjellene på disse da?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: mai 07, 2009, 22:47:42 pm »

Jupp.
Formen på utsiden av lykta er mye mere markert og "innoverbuet" på de skjermene jeg har til 58 modell og opp til ca 1960. Så ser det ut til at de blir "rettet" og forenklet noe på skjermene fra ca 61-62 og opp tom. 64. De er liksom planere eller flatere hvis du forstår. Jeg tror også at bilene fra 65 med balljoint forstilling har en ca 10-15 mm bredere skjerm på toppen sett i forhold til de eldre. Jeg har målt litt på dette med bredden og jeg har målt mine samt på to andre biler. Alle disse hadde relativt like mål. Målet jeg jorde var fra toppen av hjulbuen og i en rett linje oppover og inn til kjederlista. De eldre skjemene er ikke fullt så brede over her. Først trodde jeg selve hjulbuen sto litt lavere på disse men etter å ha lagt flere skjermer sammen samt siktet over toppen er jeg 99% sikker på at forskjellen ligger i bredden. Splitt skjermer er et helt annet kapittel! Men dette vet du sikkert selv også Glad

PS: Dette er faktisk et utrolig interesant tema!
Loggført

Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Rocket-Racing
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: mai 07, 2009, 22:54:17 pm »

Må si meg enig med Empiboy her.. 58-60 skjermene har veldig markerte profiler rundt lyktene og vippen mot stigtrinnet henger med. Veldig lik ovalskjermer med unntak av at hjulbua er 2cm høyere. Skal man senke en oval så den får stuk fungerer disse meget bra..
66 og 67 skjermer for balljoint forstilling er bredere enn de eldre.
Trikset er å ha et matchende sett..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: mai 07, 2009, 23:09:08 pm »

Metallrør for kabler til lyktebrønn er med et par år etter 1957 mener jeg helt bestemt. Jeg stemmer også i at de skjermene jeg har sett fra sent 50-tall har helt annen utforming rundt lyktebrønnen enn en 66 modell.
Loggført
Nebelbrille
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: mai 07, 2009, 23:13:03 pm »

Du får gi den karen her et godt bud

Blunker

http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=11198
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: mai 08, 2009, 11:09:30 am »

Stålrøret for kablene til lyktene fulgte med helt tom 1959. Derfor setter jeg nå inn hele lyktebrønnen fra en skadet 58 skjerm inn i en 60 skjerm for å få en "riktig" skjerm til min 58 modell.
Loggført

Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: mai 08, 2009, 11:55:16 am »

Må si meg enig med Empiboy her.. 58-60 skjermene har veldig markerte profiler rundt lyktene og vippen mot stigtrinnet henger med. Veldig lik ovalskjermer med unntak av at hjulbua er 2cm høyere. Skal man senke en oval så den får stuk fungerer disse meget bra..
66 og 67 skjermer for balljoint forstilling er bredere enn de eldre.
Trikset er å ha et matchende sett..

Men gjelder dette med den lavere hjulbuen på ovalskjermer også bak?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!