gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold
|
 |
« Svar #30 på: mai 13, 2009, 20:56:37 pm » |
|
detta blir tøft
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #31 på: mai 13, 2009, 21:02:33 pm » |
|
detta blir tøft
Takker ja håper jo jeg skal få til noe her  mulig det er plass til en llllllaaaaaaannnngggg girspak å 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #32 på: mai 13, 2009, 23:00:28 pm » |
|
Hmmm.. eg som trudde den skulle verta strøken og Orginal.. hehe  Men såvidt eg veit tar det ca. 50% lenger tid å pussa med drill enn med vinkelslipar og roterande stålbørste!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #33 på: mai 16, 2009, 20:59:19 pm » |
|
Hmmm.. eg som trudde den skulle verta strøken og Orginal.. hehe  Men såvidt eg veit tar det ca. 50% lenger tid å pussa med drill enn med vinkelslipar og roterande stålbørste! Viste seg at drill og (neger..pip..sensur) virket 10ganger bedre en vinkelsliper  Strøken og orginal nja  skeptisk 
|
|
« Siste redigering: mai 16, 2009, 21:01:30 pm av Thoresen »
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #34 på: mai 16, 2009, 21:20:57 pm » |
|
Noen som kan svare meg på om dette, girkasse festet er orginalt, eller til nyere kasse 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JK
|
 |
« Svar #35 på: mai 17, 2009, 22:52:36 pm » |
|
Jeg vet iallefall at når jeg demonterte bilen så satt orginalkassa der, må eventuelt ha blitt gjort noe med det i ettertid.. Joakim
|
|
|
Loggført
|
46 84 69 59
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #36 på: mai 17, 2009, 23:23:22 pm » |
|
Arrester meg om jeg tar feil her.
Det festet er på -59'. Er det ikke splittkasse de kalles? Usynkronisert 1. gir.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #38 på: mai 18, 2009, 11:52:49 am » |
|
Takker for svarene  så ut til at dette festet gikk frem til 59 mod ja. Hm bytte da og få kjøpt ei nyere girkasse 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #39 på: mai 20, 2009, 20:47:28 pm » |
|
HJELP  JEG TRENGER EI FRONTRUTE, og den trenger ikke å være orginal 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #40 på: mai 20, 2009, 23:09:07 pm » |
|
HJELP  JEG TRENGER EI FRONTRUTE, og den trenger ikke å være orginal  Ok den trenger å være orginal, noen som har en å selge nå da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
|
 |
« Svar #41 på: mai 20, 2009, 23:13:30 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #42 på: mai 20, 2009, 23:19:24 pm » |
|
Ja må jo ha noe som driver stor sterio 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #43 på: mai 23, 2009, 21:35:38 pm » |
|
Trenger en front rute 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #44 på: mai 25, 2009, 19:21:26 pm » |
|
Ja skjer jo litt her å, bunnplata ferdig sveiset og fått litt finere farge 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #45 på: mai 25, 2009, 19:21:28 pm » |
|
Ja skjer jo litt her å, bunnplata ferdig sveiset og fått litt finere farge 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #46 på: mai 25, 2009, 19:23:51 pm » |
|
Å Så dobbelt da gitt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold
|
 |
« Svar #47 på: mai 25, 2009, 19:54:03 pm » |
|
Å Så dobbelt da gitt  ser veeeeldig bra ut , også så raskt da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #48 på: mai 26, 2009, 07:03:43 am » |
|
Å Så dobbelt da gitt  ser veeeeldig bra ut , også så raskt da  Takker, ja syns det blei finere nå  Ja må prøve å få den på SCC i år vell 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #49 på: mai 26, 2009, 12:41:19 pm » |
|
TRENGER HJELP  Kan noen tyde disse motor nr for meg. F1669886 6103676 her var det ikke noe bokstav. Takk på forhånd 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold
|
 |
« Svar #50 på: mai 26, 2009, 13:36:40 pm » |
|
TRENGER HJELP  Kan noen tyde disse motor nr for meg. F1669886 6103676 her var det ikke noe bokstav. Takk på forhånd  første motoren er en mars -69, 1300,,,,, den andre er august -61 ,1200
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #51 på: mai 26, 2009, 20:55:15 pm » |
|
TRENGER HJELP  Kan noen tyde disse motor nr for meg. F1669886 6103676 her var det ikke noe bokstav. Takk på forhånd  første motoren er en mars -69, 1300,,,,, den andre er august -61 ,1200 Takker for det, da trenger jeg jo ikke di  blir jo alt for små i Race ovalen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
    
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal
Ny motor :-)
|
 |
« Svar #52 på: mai 26, 2009, 22:31:31 pm » |
|
Skal du gå for V8 i bilen eller noe i den duren  ? Mvh Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #53 på: mai 26, 2009, 22:34:14 pm » |
|
Skal du gå for V8 i bilen eller noe i den duren  ? Mvh Alf Ja baksetet var så sykt dårlig og luktet vondt, så plassen skal brukes til motor 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #54 på: mai 27, 2009, 21:59:19 pm » |
|
Fått gjort litt i dag å, fikk stima forstillinga og demontert den og girkassa er jeg i gang med. Deilig å skru når ting er rent 
|
|
« Siste redigering: mai 27, 2009, 22:01:59 pm av Thoresen »
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #55 på: mai 27, 2009, 22:04:03 pm » |
|
Fikk lagt et strøk til på bunnplata, da jeg ikke var helt fornøyd 
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #56 på: mai 29, 2009, 22:19:38 pm » |
|
Ja hvorfor ikke skru litt når man ikke får dratt på treff  Fikk prøve montert litt da  Syns det ser bra ut jeg  Forøvrig så er den kassa til salgs, da jeg ønsker å sette inn en nyere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #57 på: mai 31, 2009, 22:14:59 pm » |
|
OK! Har vært på Bug Camp i dag, og er skikkelig i vw mood, så jeg flesker til med min story på denne. Jeg kjøpte altså denne sammen med en rusten 65 modell høsten 2001. Eneste årsak var radieon og noen blinkpiler som lå inni denne, samt usa fangere på 65 modellen, som fristet skikkelig til å ha på min beryll fra 58. Pilene ble godbutikk, da det viste seg at den ene var NOS cab pil og ble omsatt for kr 3.500,- her på forumet tidligere i vår. Uansett. Penger var det mangel på etter et slitsomt samboerforhold med en som var i luksusfellen, så denne ble handlet med Visa gold. Boblene, altså 56 og 65 modellen ble innkjøpt for uttaksgrensen på kortet 9000,-. Jeg er den siste som nok har vært i nærheten med å kjøre denne, for i mangel av bistand, slapp jeg hånbremsen øverst i Lillehammer, for å trille igjennom byen til Vingnes..  med unntak av de siste 1000 meter gikk de 4000 andre smertefritt  Vel, historien på bilen er kort for min del. Tidligere eier Kolbjørn Rønningen, hadde kjøpt denne av en kar for å restaurere. Bilen stod i mange år, faktisk så mange at Kolbjørn hadde glemt han ikke var eieren på papiret og signerte salgsmelding med største selvfølge. Jeg tok bilen hjem plukket 2-3 ting, og solgten denne for 7000,- til JK. uka etter var Visa fornøyd med innskuddet. (Måneden etter kom de 4 siste etter omsetningen av 65 modellen). Alle var blide og bilene kommet ut av et støvete lager. Bilen hadde en skikkelig takskade (bulk) men joakim hadde rag på hånden, og tilfeldigheten smeltet de sammen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #58 på: mai 31, 2009, 22:34:59 pm » |
|
Hehe artig historie på godt og vondt  Da er det på tide denne får smake asfalt igjen nå da  og at den skal kjøre i mitt eie er helt sikkert, årstall blir uvist men håper 2010  Takker for info OTO 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #59 på: juni 04, 2009, 20:13:08 pm » |
|
Å endelig var roden i hus  har kjent det på kroppen lenge nå, at jeg bare måtte ha en rod  Men får gjort litt med Ovalen å jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|