Har fått hjem delene nå, har ikke gått gjennom alt så med litt
forbehold snakker vi igjen om:
CB041 topper med 40&35mm ventiler, 1915cc sylindersett, topper og blokk er tatt opp 94mm, kvassere kam, (280grader?)
Skal være komplett bortsett fra gassere, eksos, fordeler, nedrekjøleblekk, og dynamo(fot følger med).
Blokken ble kjøpt av selger, montert av forrige eier med veiv, råder og nye lagre for å kjenne slark, må demonteres og rengjøres.
Resten er i deler. Ser nå at det ekstra oljetank under blokk, merke "Claude`s Buggies" den har montert oljetemp.giver.
Blokk er AS41, ser og at veiv er 8 dowels, det er tatt opp for full flow, og det følger med Shadeck 30mm HD Super oljepumpe med rørstuss(S-fasong) på lokket.
Veide svinghjulet, det viste 5,98kg m/styrepinner. (Kalibrert vekt) Det er ikke clutch eller trykkplate her.
Selges 4.500.-/høystbydende da toppene har noen små sprekker.. Kan godt selge den i deler, men foretrekker en kjøper på alt.
Her er bilder: webtec.no/1915Ingen deler er rengjorte av meg, da jeg tror noen sikkert vil se delene "urørte" for å kunne avdekke noe slitasje eller feil?
Men planen er å plukke det fra hverandre, avfetting og steamer, og spraye med tynn olje.
Etterhvert som jeg legger arbeid i denne, stiger prisen fortløpende. Kan muligens hive ut ett sete og ta det med til Bergen 22-24.mai, men tar det IKKE med hjem igjen. Motoren står nå i Egersund, 80km sør for Stavanger.
Og jeg trenger ikke penger fort, så om det ikke står solgt på emnefeltet, så er den enda til salgs ;
EDIT: Starten på denne tråden blir redigert fortløpende etterhvert som jeg får oversikt over deler.