mai 06, 2025, 01:13:41 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
Hvilken sylinder sats er best til t1?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hvilken sylinder sats er best til t1? (Lest 1339 ganger)
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
Hvilken sylinder sats er best til t1?
«
på:
mai 10, 2009, 20:41:54 pm »
Har prata med mange om hva dem synes er den beste sylindersatsen til en vw t1 motor!
men er jo litt forvirrene til tider da noen sier 1835 er kjempe bra og den neste sier att den
er veldig dårlig!1641 eller 1776 er det dårligste av det dårligste sier noen, mens andre sier dem
er bedre en og bytte til ny orginal sats!tykkvegga 1914 er jo bra i holdbarhet men da for du igjen muligheten
att blokka di kan sprekke!så er jo ganske forvirrende for en og bestemme seg!hva synes dere der ute, er dårligts og best?
Loggført
Vw 1302
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Hvilken sylinder sats er best til t1?
«
Svar #1 på:
mai 10, 2009, 21:34:49 pm »
Uten at jeg har så mye peiling, har jeg vel ikke intrykk av det er selve sylindersettene som ryker?
Trodde det var andre valg som viktigere på T1 motor. Topper, kammer, vippestell, full flow og veiv?
Og så er det flere produsenter av de forskjellige satsene...
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
wide5
Supermedlem
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg
Sv: Hvilken sylinder sats er best til t1?
«
Svar #2 på:
mai 10, 2009, 22:51:42 pm »
Det som er litt kjipt er jo disse slip-in satsene.
Det er da snakk om 1680 sats som passer i borringa til 1641. Eller 1835 sats som passer i borringa til 1776.
Dette er forde disse satsene har tynnere sylindervegger.
Det som også ofte er et tema er godstykkelsen på blokk ved sylinder nr 3. Har man en std. blokk som ikke er forsterket bak svinghjulet, sies det at 90,5 mm er det en bør holde seg til. Altså 1776.
Har man forsterket blokk er det jo bare å borre i vei. Dette går også på std.blokker, men faren for sprekk blir større.
Alle disse volumene er med std. veiv.
Petter'n.
Loggført
petter@laugerud-rorservice.no
tlf: 91893456
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...