mai 04, 2025, 12:16:54 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Bestykkning av doble Dellorto 40
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bestykkning av doble Dellorto 40 (Lest 965 ganger)
Buggy-cad
Nybegynner
Innlegg: 2
Bosted: Sarpsborg
Bestykkning av doble Dellorto 40
«
på:
mai 12, 2009, 09:42:19 am »
hei !
Har en Buggy 67` med type 1 motor, tror den er 1680cc ! (har kjøpt den ferdig bygd) Sitter vistnok en "annen" kam, og nikkeverk på den !!
Har 2stk doble Dellorto 40 .
Er det noen som har noe erfaring med hvor store dyser jeg bør ha i disse for at den skal fungere optimalt !
Takker for all hjelp ......
ps. jeg er ny på dette forumet idag !
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Bestykkning av doble Dellorto 40
«
Svar #1 på:
mai 12, 2009, 09:48:21 am »
Heihei og velkommen til VWNorge
.
På denne linken står det mye bra om basic dysing av forgassere;
http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/jetting.htm
Hvis det er en 1680 vil jeg
tippe
at 55-60 idle, 123-135 main og 180 air corrector er et greit utgangspunkt - men det er prøving og feiling, eller aller helst en bredbåndslambda som gjelder her.
Loggført
"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"
Røten bay - be gone!
Buggy-cad
Nybegynner
Innlegg: 2
Bosted: Sarpsborg
Sv: Bestykkning av doble Dellorto 40
«
Svar #2 på:
mai 12, 2009, 10:14:27 am »
Hei , og takk for raskt svar
Da skal jeg sjekke hva jeg har iforhold til ditt tips !
- og sjekke den linken .....
Kommer tilbake når jeg har prøvd,testet og feilet litt :-)
Holder nå på å bytte nålelager i bærearmer, så jeg må få den på hjulene først da .....
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...