mai 04, 2025, 11:50:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: motor/Forgasser problemer 1303 '73  (Lest 2190 ganger)
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« på: mai 14, 2009, 00:06:08 am »

Da jeg kjøpte bilen for 2 år siden, var det noe med å gi gass sakte, gasset man brått ville motoren stoppe...
Etter mye kjøring ut og inn av garasjeportene og "kaldkjøring har ikke dette blitt noe bedre...
så motoren går rimelig rart nå...
har tatt ut pluggene og disse var skikkelig sota!
Det jeg tenker på er om jeg burde ta av forgasseren og blåse denne rein, og justere den før jeg setter inn rene plugger?
Er det ellers noe jeg burde tenke på når jeg skrur av forgasseren?
har aldri hatt av denne.
Har haynes manualen.
motorkoden begynner på en "H" og er en 1500cc mener jeg
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: mai 14, 2009, 00:07:30 am »

Jeg ville prøvd å justere tenningen også....
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #2 på: mai 14, 2009, 00:18:53 am »

Da jeg kjøpte bilen for 2 år siden, var det noe med å gi gass sakte, gasset man brått ville motoren stoppe...
Etter mye kjøring ut og inn av garasjeportene og "kaldkjøring har ikke dette blitt noe bedre...
så motoren går rimelig rart nå...
har tatt ut pluggene og disse var skikkelig sota!
Det jeg tenker på er om jeg burde ta av forgasseren og blåse denne rein, og justere den før jeg setter inn rene plugger?
Er det ellers noe jeg burde tenke på når jeg skrur av forgasseren?
har aldri hatt av denne.
Har haynes manualen.
motorkoden begynner på en "H" og er en 1500cc mener jeg

måten du beskriver ditt problem på,kan det virke som at aks dysa er tett.
siden du nevner den dør ut ved gass på drag.

ta av forgasser og demonter den,og rens/vask den godt.
monter den sammen igjen,med nye pakninger ect.
og få forgasser justert inn igjen

og jeg er sikker på problemet er borte.

(vell å merke vis tenning er riktig innjustert da)
« Siste redigering: mai 14, 2009, 00:21:12 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #3 på: mai 14, 2009, 01:12:54 am »

Har en lekk pakning også, ved gasspådrag uten at motor er i gang drypper det bensin på høyre side av forgasseren (rundt en sånn firkantet sak..)
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 14, 2009, 07:59:06 am »

Jepp, det er nok akspumpa di som er lekk da. Akspumpa sørger for en sprut med bensin ned halsringen siden luft akselererer raskere enn bensinflowen klarer å holde følge idet du åpner spjellet. Høres ut som et aksproblem, og lekasje fra "høyre firkantet sak" tyder på lekasje i akspumpemembranen.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #5 på: mai 17, 2009, 16:11:17 pm »

Hva er ledningene som går til forgasseren, Øyerulling til?
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 17, 2009, 22:19:12 pm »

Går fra + på coil. Den ene er til idle cut-off valve (kutter bensintilførselen i tomgangskretsen når tenningen er slått av). Den andre gir strøm til et varmeelement som varmer en bimetallisk fjær som er koblet til choken (gjør at chocken avtar sammen med fjærstyrken ettersom varmetrådene i choke-huset blir varmet opp) Var det greit svar?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #7 på: mai 18, 2009, 13:45:56 pm »

Ja greit svar det! Glad
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!