tekken
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #003 www.proturbovw.com
|
 |
« på: mai 17, 2009, 23:15:44 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek) 63 notch 67 fastback
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1 på: mai 18, 2009, 00:15:21 am » |
|
hell yeah! For en syk lyd :-D
Lurer på hva den kjørte på...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #2 på: mai 18, 2009, 00:35:19 am » |
|
Like it alot!!  Ingen av dere gutt med skikkelige baller i Norge som har tenkt på å kjøre med noe slikt i hekken da?? Eller har vurdert kompressor(er) i stedet for turbo?? Hva er fordeler/ulemper kontra Turbo??
|
|
« Siste redigering: mai 18, 2009, 00:45:18 am av VW1965T1 »
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #3 på: mai 18, 2009, 01:04:33 am » |
|
Første som slår meg er størrelsen .... Like it alot!!  Ingen av dere gutt med skikkelige baller i Norge som har tenkt på å kjøre med noe slikt i hekken da?? Eller har vurdert kompressor(er) i stedet for turbo?? Hva er fordeler/ulemper kontra Turbo??
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #4 på: mai 18, 2009, 12:28:32 pm » |
|
Jau, like it. Oxyboxer er tingen serru 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #5 på: mai 18, 2009, 13:25:06 pm » |
|
FET lyd 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
tekken
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #003 www.proturbovw.com
|
 |
« Svar #6 på: mai 18, 2009, 14:25:42 pm » |
|
Like it alot!!  Ingen av dere gutt med skikkelige baller i Norge som har tenkt på å kjøre med noe slikt i hekken da?? Eller har vurdert kompressor(er) i stedet for turbo?? Hva er fordeler/ulemper kontra Turbo?? Me like too!! Sånn for øyeblikket så holder jeg meg til turbo,men gutta på Automanics har skumle planer for denne sesongen.Med 3,3 liter,nitrometan osv så skal bli morro å se..og høre!BRE har testet en del med nitro,men har gått med en del motorer også. http://automanics.googlepages.com/home2
|
|
« Siste redigering: mai 18, 2009, 14:29:27 pm av tekken »
|
Loggført
|
72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek) 63 notch 67 fastback
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: mai 18, 2009, 15:12:06 pm » |
|
Jau, like it. Oxyboxer er tingen serru  Hvor mye av effekten kan tilskrives blokken?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #8 på: mai 18, 2009, 15:17:25 pm » |
|
BRE har vel aldri fått til et fullt drag eller fullført et eneste løp. Og hver gang de har stilt opp mot VWParadise så har delene flydd.. det lover ikke særlig godt for Automanics 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #9 på: mai 18, 2009, 22:16:41 pm » |
|
Jau, like it. Oxyboxer er tingen serru  Hvor mye av effekten kan tilskrives blokken? 112% 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #10 på: mai 19, 2009, 16:45:00 pm » |
|
JHU:hvor står det att det er blokken sin "skyld"? eneste jeg kan tenke meg er kansskje WBX veiva..att den ikke flexer så mye som en type 1 veiv..og dermed ikke lager så stor friskjon på lagerbanene....som igjen blir holdt på plass av den fanstastiske,sterke WBX blokka ..som igjen hindrer utbaning av lagerskålene på den svake type1 blokka ..som videre fører til enda større friksjon. ond sirkel det der.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #11 på: mai 19, 2009, 23:45:11 pm » |
|
 JHU:hvor står det att det er blokken sin "skyld"?
Og det er mitt poeng... 
|
|
« Siste redigering: mai 20, 2009, 09:41:58 am av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #12 på: mai 19, 2009, 23:52:17 pm » |
|
er det 4. runde i NM for redigering/s letting av innlegg ??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #13 på: mai 20, 2009, 09:09:27 am » |
|
Gi dere nå unger
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #14 på: mai 20, 2009, 09:12:07 am » |
|
Hmmm. Kan heller ikke se at jeg har skrevet noe som helst om at effekten i motoren kan tilskrives blokka i mitt første innlegg, ved å skrive "oxyboxer er tingen serru". Mitt påfølgende svar med 112% var bare et flåsete flåklypa svar på et spørsmål som jeg overhodet ikke tok seriøst. Håper for all del ikke JHU mente det seriøst da?  Isåfall så leser han voldsomt mellom linjene, eller mellom mellomromma i denne sammenheng  Har sett en prosjekttråd / bildetråd på byggingen av det som etter alt tyder på å være denne motoren et sted tidligere, og det er en solid bygd Oxyboxer. Skal se om jeg finner igjen linken, om ingen andre har den på lur da? Knasten kansje? "Like it?" JA!!!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #15 på: mai 20, 2009, 09:19:41 am » |
|
De siste svarene i denne tråden er et klassisk eksempel på hvor lett det er å tolke (feiltolke) hverandres svar.
La oss få denne tråden tilbake på rett spor igjen. Ja, det er morro med "utradisjonell" overladning og, for oss, eksperimentelle drivstoff. Men jeg spør meg selv; hvorfor? For morro skyld? Med tanke på hvor fort turbobiler går idag så kan jeg ikke se annet en kun ulemper ved å eksperimentere.. med mindre man eksperimenterer for å eksperimentere.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #16 på: mai 20, 2009, 09:41:01 am » |
|
Mitt første innlegg var ment som et lite sleivspark for å tenke hva som betyr noe her i verden... det lå ingen dobbel bunn i spørsmålet... i den grad det var et spørsmål De 112% ble lest med et smil om munnen fra meg.  Knotenbøg's svar var nok et resultat av en overdose Argon og Dundersalt... eller ustyrtelig trang til å forsvare WBX eller OXY selv når de ikke blir angrepet  PS: jeg legger inn min første versjon av svaret mitt i det tidligere innlegget så ikke konspirasjon teoretikerne bandt oss får vann på mølla....
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #17 på: mai 20, 2009, 10:11:24 am » |
|
ja må få tatt ett regle, rime ,sarkasme og traktorsleivspark kurs i Vestfold snart. flere som ønsker det . slik att man gjør ting "riktig"
WBX er best
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #18 på: mai 20, 2009, 10:21:35 am » |
|
Så så grabbar  Men helt rå i lyd i den maskinen. Ser ut som det er greit med mos også.. Du må gjerne finne igjen den linken, Der_Butzelmann
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #19 på: mai 22, 2009, 08:01:14 am » |
|
De siste svarene i denne tråden er et klassisk eksempel på hvor lett det er å tolke (feiltolke) hverandres svar.
La oss få denne tråden tilbake på rett spor igjen. Ja, det er morro med "utradisjonell" overladning og, for oss, eksperimentelle drivstoff. Men jeg spør meg selv; hvorfor? For morro skyld? Med tanke på hvor fort turbobiler går idag så kan jeg ikke se annet en kun ulemper ved å eksperimentere.. med mindre man eksperimenterer for å eksperimentere.
Mvh BB
Heldigvis er alle drittslengerne i denne tråden klar over dritten og uenighetene om hva som trengs for å bygge fet bokser 4'er  Har du sitti på med kompressormata bil Kalle? Jeg kan bare si LIKE IT ALOT! om det er værdt det digre stygge dråget disse kompressora blir midt i motorrommet i ei boble er noe annet, men jeg sier bare: Ta gamle bilen til Tekken, knoten sin nå sist jeg sjekket, (der er det god plass for faenskap) Dytt nedi en T1, Oxy, eller WBX og en kompressor og vips jævlig moro lekebil med griseheftig lyd, blir som konstant 100hk N2O shot vettu ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #20 på: mai 22, 2009, 08:05:06 am » |
|
Turbo er fint og moro og jeg er fan i den rette bilen, men en skikkelig kompressormata motor er veldig deilig, justerer bare til overtrykk hele tida og da er det trykk fra man rører foten på pedalen og hele veien........ til det eventuelt smeller seff. Det er klart det er litt hardt for en stakkar å få 1bars trykk sånn helt fra børjan men det går seg sikkert til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|