|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #2 på: mai 21, 2009, 20:51:32 pm » |
|
Verkstedhåndboken sier slidegrense: 0,15mm og nymontering: 0,07-0,13mm
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #3 på: mai 21, 2009, 21:49:49 pm » |
|
Dog skal det sies at man visstnok kan tøye strikken ganske langt - men er greit å ha det innenfor tålegrensene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #4 på: mai 21, 2009, 21:52:38 pm » |
|
Jeg har hørt at du skal kunne høre dunkelyden når du drar/skyver i svinghjulet, men ikke se at svinghjulet flytter på seg.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #5 på: mai 22, 2009, 00:50:35 am » |
|
og da er det målt... til 0,8  Så da lurer jeg ikke mer på det..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #6 på: mai 22, 2009, 07:25:44 am » |
|
og da er det målt... til 0,8  Så da lurer jeg ikke mer på det.. Har funnet ut at det er på tide å gi seg når det rakler ved clutching, og man må begynne å legge på muttere for å få stramma clutchvaieren nok....  0.8 i klaring kan holde lenge, men kan også bråstoppe ved postkassa..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #7 på: mai 22, 2009, 08:57:04 am » |
|
Jeg har dratt i reimhjulet på en motor (30 hk) som gikk (vel, ikke akkurat da...), den må ha hatt minst 2-3 mm..... kjempeslakk! Og dårlig komp. Skikkelig moden for overhaling. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: mai 22, 2009, 09:35:20 am » |
|
Jeg har dratt i reimhjulet på en motor (30 hk) som gikk (vel, ikke akkurat da...),
He,he da fikk jeg en fin start på dagen i dag også med en god latter på morgen, takk Kjell Roar
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
VW 181
Supermedlem
    
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: mai 22, 2009, 10:34:14 am » |
|
Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres?? 
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #10 på: mai 22, 2009, 10:57:57 am » |
|
Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres??  1. Kjøre til det ryker evt så lenge du tør... eller 2. Overhale Har kjørt med mer enn 0,5 endeslakk på min gamle Kawa Z1000A2 i mange år, virker fortsatt. Men har reservemotor stående i tilfelle....
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2009, 13:06:33 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #11 på: mai 22, 2009, 11:11:48 am » |
|
Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres??  Jeg er ikke erfaren selv, men regner med det blir dyrere og mer jobb hvis jeg kjører til det stopper, enn om jeg åpner og overhaler/ bytter lager nå før det går så langt.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #12 på: mai 22, 2009, 12:07:21 pm » |
|
Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres??  Etter alle solemerker må man da overhale... men egentlig kan man shimse opp på nytt. Du kan spørre hvem du vil, og alle vil mene at jeg er idiot som sier dette. Grunnen til at jeg tror dette vil gå fint er at jeg ikke tror bakre lager slites nevneverdig på innsiden... slitasjen på utsiden er derimot betydelig, og den "kan" man shimse opp om man gir fan i alle vedtatte sannheter... men vær obs på at det ikke nødvendig vis redder motoren i lengre tid... den er fortsatt veldig slitt innvendig.
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2009, 14:14:35 pm av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #13 på: mai 22, 2009, 13:02:30 pm » |
|
Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres??  Etter alle solemerker må man da overhale... men egentlig kan man shimse opp på nytt. Du kan spørre hvem du vil, og alle vil mene at jeg er idiot som sier dette. Grunnen til at jeg tror dette vil gå fint er at jeg ikke tror bakre lager slites nevneverdig på innsiden... sitasjen på utsiden der derimot betydelig, og den "kan" man shimse opp om man gir fan i alle vedtatte sannheter... men vær obs på at det ikke nødvendig vis redder motoren i lengre tid... den er fortsatt veldig slitt innvendig. I værste fall, har lageret "løsnet" i blokka, og da hjelper ikke shimsing. Da kan du være uheldig å shimse fast lageret mot svinghjul. Da er det helt ferdigkjørt..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
|