Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« på: januar 29, 2008, 17:28:22 pm » |
|
Driver å småplukker på en Ghia 34 (type3) om dagen. Vet at det er et fåtall av oss VW folk som har, eller vært borti en slik modell. Har hatt type 1 Ghia også endel år og kan vel med sikkerhet si at dette er to helt forskjellige biler. Type 1 er rund og flott og stillig å se på. Mens etterfølgeren er det helt motsatte, firkanta med skarpe markerte linjer og kanskje ikke helt godtatt i "familien". Selv om den kanskje ikke faller i smak første gangen, så har jeg merket at jeg er blitt mer og betatt av denne bilen. Den blir bare tøffere og kulere for hver gang jeg ser den. Med litt forandringer og justeringer har den alle muligheter til å bli et blikkfang akkurat som sin forgjenger. Har kjørt mange mil i en Variant type 3 og syntes dette var en kongebil og kjøre på langturer. Ghia 34 har samme understell så det skal vel bli den samme herlige følelsen? Intrumenter og interiøret gir deg følelsen på at denne bilen er litt mere påkostet enn andre modeller og gir deg et herlig "kikk" når du sitter inne i bilen og skuer over nyinvesteringen. Radioen sklir flott inn i dashbordet og handskerommet likeså! Og de gull-farga detaljene i klokka og speedometeret er helt unikt. Fronten med alle lyktene og bakenden med masse krom og runde baklykter alà Cortina. Men EN ting er sikkert! Bilen må NED på bakken. Den er som en kloning av 412 og 411! Fronten skyter mot himmelen og er klar for take-off når som helst. Linjene på bilen skal følge veien og ikke noe annet. Felger har også vanvittig mye å si på en slik bil. Standard 5 bolta stålfelger er ikke tingen her. Så det blir enten Fuchs eller blankpolerte BRM. Det finnes sikkert fler enn bare modellen min her i landet? Er det noen som har en selv eller vet om noen om har? Vet at dele-tilgangen til Splitt og Barndoor er enorm i forhold til en 34  , så vi får holde sammen vi som har en 34 og dele på "godene". Skal sette inn noen bilder når jeg får mulighet. Og hvis det er noen som sitter på noen deler så ta gjerne kontakt
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #1 på: januar 29, 2008, 18:03:36 pm » |
|
No må du slutt opp å årn mæ na biln der da e ha sagt e ska han !E kan hentan om 14 dåggå minn du kan no godt senkan firri e kjæm da så slæpp no e å hell på mæ d !
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #2 på: januar 29, 2008, 18:17:21 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
FUSENTAST
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted:
Trønder i eliksir
|
 |
« Svar #3 på: januar 30, 2008, 16:04:22 pm » |
|
SURVE er rette ordet....
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #1
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: januar 30, 2008, 17:25:29 pm » |
|
2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: januar 30, 2008, 17:25:51 pm » |
|
3
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: januar 30, 2008, 17:26:06 pm » |
|
Siste
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #8 på: januar 30, 2008, 23:33:38 pm » |
|
Jeg synes t34 har penere linjer enn t1 ghia jeg da... Skjønner ikke hva som skal være så rart med denne modellen. Det er sikkert bare jeg som er rar?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #9 på: januar 31, 2008, 00:18:44 am » |
|
Drit tøfft karroseri men taket skulla vært senka 10 cm ! D ska e fiks når e ha kjøft me sånn !
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #10 på: januar 31, 2008, 00:34:17 am » |
|
Jeg synes T34 er "litt mer krevende" utseendemessig, man må vende seg litt til det hvis man er vant til T1 Karmann Ghiaer. Som Elwood sa "Den blir bare tøffere og kulere for hver gang jeg ser den". Er noe tidlig BMW-takter over T34 synes jeg.
Det er definitivt ikke noe mindreverdig med en T34, snarere mer en feinschmecker-bil. T34 er den eneste luftkjølte VWen (bortsett fra Brasil-modellene) jeg ennå ikke har sett annet enn på bilder. Gleder meg til å se mer av bilen din etterhvert som du "småplukker". Post bilder av prosjektet!
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #11 på: januar 31, 2008, 09:46:28 am » |
|
Håper du får rzorn på veien til sommeren ja Dalby.....jeg liker corvair og jeg liker T34. Pluss at T34 har i motsetning til den litt mere frisør-aktige T14 ghian motorsporthistorie. T34 var faktisk med i rally Monte Carlo den. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #12 på: januar 31, 2008, 11:59:33 am » |
|
dette er den fineste vw i mine øyne, rett og slett vakker! Men den må "vokse" litt på deg....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #13 på: januar 31, 2008, 13:43:41 pm » |
|
Pluss at T34 har i motsetning til den litt mere frisør-aktige T14 ghian motorsporthistorie.
T14 FRISØR??? Ikke motorsport??? Makan ;-)
|
|
« Siste redigering: januar 31, 2008, 14:28:06 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #14 på: januar 31, 2008, 13:51:18 pm » |
|
Jeg synes T34 er "litt mer krevende" utseendemessig, man må vende seg litt til det hvis man er vant til T1 Karmann Ghiaer. Som Elwood sa "Den blir bare tøffere og kulere for hver gang jeg ser den".
Det er dette jeg ikke skjønner  Digga den første gangen jeg så den. Rett og slett nydelig.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #15 på: januar 31, 2008, 17:20:26 pm » |
|
Pluss at T34 har i motsetning til den litt mere frisør-aktige T14 ghian motorsporthistorie.
T14 FRISØR??? Ikke motorsport??? Makan ;-) Hehe....snakker vintage europeisk motorsport jeg og ikke slalom/drag. Ømtåelig tema det her så skal ikke komentere det noe mere :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #16 på: februar 02, 2008, 12:39:44 pm » |
|
Når vi prater frisører....Sjekk sveisen på gutta på som jobber med T34`n....og likheten!! MÅ jo være brødre de der? He,He 
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2008, 12:42:41 pm av Elwood/Bjørn Inge »
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #17 på: februar 02, 2008, 12:58:07 pm » |
|
Er det noen som vet om det er kjørt Rally Monte Carlo med en T34 noengang? Eller en Ghia type 1? Tror jeg aldri har sett noen bilder av det?
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #18 på: februar 02, 2008, 13:10:09 pm » |
|
Er det noen som vet om det er kjørt Rally Monte Carlo med en T34 noengang? Eller en Ghia type 1? Tror jeg aldri har sett noen bilder av det?
I denne boka er det bilde av den T34'en som var med i rally MC 1962 mener jeg. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #20 på: februar 07, 2008, 13:33:33 pm » |
|
Som flere her sier, blir penere og penere etterhvert. Kan få tak i en, men er et skikkelig restobj. og har ikke kunnskap eller plass til den så den må nok hvile. Stå på (Har Kg t1)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wonderboy
Medlem
  
Innlegg: 213
Bosted: tynset..
|
 |
« Svar #21 på: mars 17, 2008, 16:34:14 pm » |
|
jeg synes denne type ghia er noe av det kuleste som finnes.. er de mulig åfå tak i i norge evt.. og hva er ligger prisene på for et helst kjørbart objekt.. digger disse..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ordin
Juniormedlem
 
Innlegg: 61
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #22 på: mars 17, 2008, 17:02:43 pm » |
|
Disse er jo kulere enn t1 ghia! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
wonderboy
Medlem
  
Innlegg: 213
Bosted: tynset..
|
 |
« Svar #24 på: mars 17, 2008, 21:34:45 pm » |
|
sant det. et utgangs punkt er det.. synd at han har ødelagt panser og bakluke med louwers,(eller hvordan det skrives).. prisen virker jo egentlig ok..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« Svar #25 på: oktober 24, 2008, 02:10:19 am » |
|
det står en sånn i en hage på vesterøya i sandefjord å ruster i hjel...triste greier 
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
|
GeirJB
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #27 på: oktober 26, 2008, 23:34:40 pm » |
|
Er ikke feil med T-3 Ghia!! Har vel bestemt meg for at det ikke skal bli flere gamle luftkjølte VW, men tror nok en av disse kan være unntaket...  Digger stuket på denne!! Er ikke akkurat like strøken som den over... Men er litt mere meg!!  
|
|
« Siste redigering: oktober 28, 2008, 21:25:29 pm av GeirJB »
|
Loggført
|
-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
|
|
|
|
RZR Arve
Seniormedlem
   
Innlegg: 279
Bosted: Longyearbyen
|
 |
« Svar #29 på: oktober 27, 2008, 00:11:24 am » |
|
Sinnsykt flott bil! Gikk denne i Bergen tidligere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|