gold-digger
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted: Skatval
|
 |
« på: mai 24, 2009, 17:33:56 pm » |
|
har fått tak i ei ny blokk der allt var demontert av skruer og greier... bruker derfor det gamle på den blokka jeg kjørte istykker. boltene er jo greie å få løs, men hvordan i all verden får jeg ut den "skåla" som er der oljesilen ligger ?? aner ikke hva den heter eller gjør, men den må vel inn i motoren. den er løs så jeg får ruglet litt på den men får den ikke ut.!!
er det lirking som skal til ? en skrue ?? eller rå muskelkraft som skal til ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: mai 24, 2009, 18:31:00 pm » |
|
Skal ikkje den berre dragast rett ut mot svinghjulet eller noko sånt?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
gold-digger
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted: Skatval
|
 |
« Svar #2 på: mai 24, 2009, 20:01:27 pm » |
|
det er definitivt ikke "bare" å dra den rett ut... det er den inne i blokka ja. den sitter i et rør fra den skåla liksom...!!!!! aner ikke hva den heter.. derfor litt kronglete og forklare....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: mai 24, 2009, 20:57:33 pm » |
|
Hmm vist det er del nr. 33, så ser det ut som den er bolta fast på ein måte inni blokka: http://www.vw-classic.net/pcat1200/display.pl?2
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
gold-digger
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted: Skatval
|
 |
« Svar #4 på: mai 24, 2009, 22:14:41 pm » |
|
nr 33 ja... å den sitter fast i en av skruene til oljesilen. men den er tatt bort..... får se mere på det i morgen.... blir vel rå muskelkraft vil jeg tro.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: mai 24, 2009, 23:59:02 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #6 på: mai 25, 2009, 00:26:02 am » |
|
Den kalles "oil pickuptube" på utenlandsk og sitter med en skrue ned mot sila. Når den er tatt ut så er det rugging og trekking som gjelder... ennå verre å få inn...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
gold-digger
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted: Skatval
|
 |
« Svar #7 på: mai 25, 2009, 06:00:48 am » |
|
jepp jepp.... da blir det trekking i ettermiddag...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gold-digger
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted: Skatval
|
 |
« Svar #8 på: juni 01, 2009, 00:31:22 am » |
|
fy feite hvis det er bare rugging og rikking som skal til for å få denne ut så vet ikke jeg..... å hvis det er enda værre å få den inn igjen.... hmmmm er dette en nødvendig del lurer nå jeg på.... den er løs og kan vries litt frem og tilbake men kommer ikke en mm ut. har snart brukt en boks med crc.
noen som har noen ninjatriks her eller..... nå er tiden kommet for å fortelle de....
blir vel vinkelsliper til slutt.... skal ikke ha den blokka allikevel....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #9 på: juni 01, 2009, 12:31:09 pm » |
|
Sitter ikke olje-pickupen fast i en av boltene som går gjennom blokka da? Eller gjelder det bare på Type 4-motorer..?
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
gold-digger
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted: Skatval
|
 |
« Svar #10 på: juni 01, 2009, 15:41:05 pm » |
|
hvordan få den ut ?? ta ut det alu-lokket som sitter i enden av det røret dingsen sitter fast i... finn en dor og slå til... å vips så sitter du med delen i hånda...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|