mai 04, 2025, 14:05:22 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF (Lest 1399 ganger)
haug57
Supermedlem
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad
Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF
«
på:
mai 25, 2009, 11:30:36 am »
Nybegynnerspørsmål! Skal montere 36mm IDF gassere. Det er 2 bensinkoblinger. Regner med den ene er retur? Kan denne bare blindes? Evt. hvem av disse er det?
Det samme gjelder vakumen. Skal disse også blindes? Kjører 009 fordeler.
1641CCM(lit).JPG
(100.63 KB, 1114x743 - vist 98 ganger.)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF
«
Svar #1 på:
mai 25, 2009, 12:24:12 pm »
På mine 40mm IDF og 009 har jeg hverken vakum eller retur. Funker fint det. Mine er litt følsomme for lavt bensintrykk. Kjører 3 bar selv om jeg er anbefalt mindre trykk pga flottørnåla.
EDIT: 3,5psi. ikke 3 bar..
«
Siste redigering: mai 25, 2009, 23:33:37 pm av Formula Vee
»
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
haug57
Supermedlem
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad
Sv: Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF
«
Svar #2 på:
mai 25, 2009, 15:13:56 pm »
Sitat fra: Formula Vee på mai 25, 2009, 12:24:12 pm
På mine 40mm IDF og 009 har jeg hverken vakum eller retur. Funker fint det. Mine er litt følsomme for lavt bensintrykk. Kjører 3 bar selv om jeg er anbefalt mindre trykk pga flottørnåla.
Men har du da bare blendet koblingene?
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF
«
Svar #3 på:
mai 25, 2009, 19:05:55 pm »
Må være desimalfeil på trykket! Snarere 0,3 istedenfor 3 bar.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF
«
Svar #4 på:
mai 25, 2009, 23:23:56 pm »
Sitat fra: haug57 på mai 25, 2009, 15:13:56 pm
Sitat fra: Formula Vee på mai 25, 2009, 12:24:12 pm
På mine 40mm IDF og 009 har jeg hverken vakum eller retur. Funker fint det. Mine er litt følsomme for lavt bensintrykk. Kjører 3 bar selv om jeg er anbefalt mindre trykk pga flottørnåla.
Men har du da bare blendet koblingene?
Jeg har aldri hatt dem av og studert dem, så jeg vet ikke hvordan de er blendet.
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF
«
Svar #5 på:
mai 25, 2009, 23:28:49 pm »
Sitat fra: Einic på mai 25, 2009, 19:05:55 pm
Må være desimalfeil på trykket! Snarere 0,3 istedenfor 3 bar.
he he.. blingsa litt der ja.. 3psi. det blir vel sånn cirka 0,207000 bar..
http://www.glemsom.dk/talmaal/engomr.htm
Og sprang nå ned i garasjen for å kontrollere at måleren står på ca. 3,5psi..
«
Siste redigering: mai 25, 2009, 23:31:43 pm av Formula Vee
»
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
Sv: Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF
«
Svar #6 på:
mai 26, 2009, 16:26:18 pm »
Bensinretur på forgassere? Dette brukes vell kun ved innsprøytning?
På DRLA'ene mine er ihvertfall den andre bensinkoblingen til å føre bensin til den andre forgasseren, og så blendes den siste tilkoblingen (det er to på hver forgasser). Men jeg vet ikke om det er tilfellet på Weber forgassere.
Vakum-uttakene må blendes om de ikke brukes, viss ikke får du falskluft.
Loggført
1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...