Etter å ha tenkt litt, så er det er med sorg jeg må innrømme at jeg kanskje må selge den flotte bruksbilen min. Jeg skal flytte til Oslo for å studere til høsten, så da er det ikke så veldig praktisk å ha en ekstra bil (forloveden min har bil), og det spørs om jeg får lagret den her hjemme til jeg er ferdig å studere.
Det som er gjort med bilen i løpet av vinteren:
- Hele forstillingen er byttet med nye deler fra Top Line; bærekuler, styrestag, midtre stag, styredemper og foringen i hjelpesnekka er byttet med en i metall
- Alle foringene i forstillinga er byttet med urethane
- Camber-justeringsboltene på bærearmene og foringene er byttet med
slike - Bygd om til skivebremser foran, originale 1302 skivebremser
- Nye fjærbeinslager for ca ett år siden
- 50mm senkefjærer foran, ikke godkjent i vognkort, men jeg har TÜV-papirer på de. Originale fjærer har jeg liggende
- Det elektriske er gått over, så nå fungerer alt slik det skal
- Mye overflaterust er tatt, og jeg har tatt rust og tectylert innerskjermene
Bilen var på PKK for to uker siden, og den ble godkjent med fire 1'er feil: sideblinklys høyre side fungerer ikke, defekt skiltlys, feil spissing (8mm) og jeg mangler varseltrekant. Så ikke noe å bry seg om med andre ord

Jeg har tatt en del overflaterust, og bilen er lakkert med bengalakk for noen år siden, så den ser ikke så veldig pen ut. Høyre fremskjerm var bulket når jeg kjøpte bilen, dette er rettet og jeg har pusset noe på den, så nå har den et område med grå grunning. Men jeg liker faktisk looken på den nå, og jeg trenger ikke bekymre meg for riper i lakken eller måkebæsj

Utenom noe overflaterust er bilen omtrent rustfri. Kanalene er hele og pene!
Det står en 2.0 liter Type 4-motor i bilen nå, men denne har jeg lagt såpass mye penger i at den beholder jeg til jeg er ferdig å studere. Jeg har en dobbeltportet 1300 stående i garasjen som hører til bilen, men den er litt i deler og mangler litt per nå. Jeg kan evt. sette denne i stand og sette den i bilen, men da stiger prisen. Utenom dette er det jo bare å bruke bilen.
Noen bilder:

Prisantydning: komplett inkludert 1300AB montert: 18000. Ta kontakt så kan vi sikkert bli enig om en pris uten motor/med motor i deler eller noe i den duren. Bare spørr så skal jeg ta flere bilder

Kontakt: PM, mail (
purity89@gmail.com) eller på tlf 99423634. Bilen står på Karmøy i Rogaland.