mai 03, 2025, 14:27:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Der røyk skiltene mine......  (Lest 9768 ganger)
slowbug
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #30 på: juni 11, 2009, 23:08:59 pm »

Her er et større bilde av forstillinga

Det er jo balljoint, men finnes det forskjellige utgaver av disse ?
Loggført

vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #31 på: juni 11, 2009, 23:47:32 pm »

med tanke på forstillinga du har fått tak i Blunker er det til 4-bolt og hvis du har så passer den Blunker... det ser du jo på forstillinga di det vettø Kult

og lykke til...
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #32 på: juni 12, 2009, 00:44:16 am »

minimum 3 cm fjæringsvei ja og lik senking foran som bak. med puma.
puma skal dessuten vær sveiset fast etter justering. 

då va vel det helt oppklart?


fjæring? jau i lufta i dekket  Gliser

Var sveist, men ikke nå lenger. he he. Måtte justere den helt opp etter å ha montert droppaspindler og ser ut som jeg er nødt til å bruke orig.spindler og senke den ned igjen da jeg får på 165/45-15. Ble pose og sekk med puma og droppaspindler. Men sjekt med alt i pose og sekk da man ikke vet hva man får bruk for.Rekker tunge
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #33 på: juni 12, 2009, 09:09:50 am »

Også lurer jeg på regler om baklys og speil, har helrøde bakglass og kun speil (ikke orginal) på den ene siden, er dette noe BT henger seg opp i?



Det er godkjent med speil kun på en side. Baklysglassa skal være E merket.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #34 på: juni 12, 2009, 09:35:26 am »

Når det gjelder balljoint forstillinger finnes de i tre typer. Fembolt tromler i 66 og 67, firebolt tromler fra 68 og ut, og firebolt skiver fra 67 og ut... Men det er bare spindlene og bremsene som er forskjellig på dem.
Loggført

Speed is no substitute for direction
slowbug
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #35 på: juni 12, 2009, 10:06:04 am »

Når det gjelder balljoint forstillinger finnes de i tre typer. Fembolt tromler i 66 og 67, firebolt tromler fra 68 og ut, og firebolt skiver fra 67 og ut... Men det er bare spindlene og bremsene som er forskjellig på dem.

Supert takker for svar, det er 4 bolt skiver på begge forstillingene så da bør det jo være "bolt on".
Noen som vet om man kan montere forstillinga med styrestag, snekke osv. mens dette står på forstillinga, altså er det plass til og sette på en slik komplett forstilling som vist på bildet rett inn i bilen??
Loggført

slowbug
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #36 på: juni 12, 2009, 10:08:02 am »

Også lurer jeg på regler om baklys og speil, har helrøde bakglass og kun speil (ikke orginal) på den ene siden, er dette noe BT henger seg opp i?



Det er godkjent med speil kun på en side. Baklysglassa skal være E merket.

Takk for svar, jeg tror ikke helrøde baklysglass er E merket, skal sjekke dette på min.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #37 på: juni 12, 2009, 10:57:11 am »

Når det gjelder balljoint forstillinger finnes de i tre typer. Fembolt tromler i 66 og 67, firebolt tromler fra 68 og ut, og firebolt skiver fra 67 og ut... Men det er bare spindlene og bremsene som er forskjellig på dem.

Supert takker for svar, det er 4 bolt skiver på begge forstillingene så da bør det jo være "bolt on".
Noen som vet om man kan montere forstillinga med styrestag, snekke osv. mens dette står på forstillinga, altså er det plass til og sette på en slik komplett forstilling som vist på bildet rett inn i bilen??

Det lange styrestaget må tas av Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #38 på: juni 12, 2009, 14:23:50 pm »

Også lurer jeg på regler om baklys og speil, har helrøde bakglass og kun speil (ikke orginal) på den ene siden, er dette noe BT henger seg opp i?



Det er godkjent med speil kun på en side. Baklysglassa skal være E merket.

Takk for svar, jeg tror ikke helrøde baklysglass er E merket, skal sjekke dette på min.

Tror kravet om E-merkede glass kom i 67? Før det var det lovlig med røde blinklysglass, såvidt jeg husker. Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #39 på: juni 12, 2009, 14:45:39 pm »

ellerss så hgar jeg et sett med originale baklys glass!
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!