mai 04, 2025, 17:21:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Varmeapparat - wirer?  (Lest 1910 ganger)
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« på: juni 03, 2009, 02:13:27 am »

Hallo luken! Blunker

krøp under 1303'n da jeg skulle skifte olje, la merke til 2 wirer, 1 på hver side av girkassen/"rammegaflene" som ikke var festet i noe...?

skal ikke disse være festet i varmepottene på et eller annet vis? (så ikke ut som di nådde helt opp i det jeg tror di skal være festet i)

er en "dings" i enden på begge wirene...

vil helst ha varmeapparatet i orden, da naboen har fortalt skrekkhistorier om hvor elendig bobla er, og særlig dette varmeapparatet...

1303 1973
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: juni 03, 2009, 12:31:37 pm »

Det skal sitte lange armer på varmepottene som når ned til wirene. På buss er dat bare korte armer oppe.
Loggført
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #2 på: juni 03, 2009, 14:02:20 pm »

Tror det kun er korte armer oppe..?
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: juni 03, 2009, 14:15:51 pm »

Har varmepottene dine korte armer oppe på begge sider av hver potte? Isåfall har du repropotter og trenger monteringssett til hver potte også, slik at du kan få koblet dem til wirene. Merk at repropotter ikke gir like god varme som originale, dessverre...
Loggført
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #4 på: juni 03, 2009, 19:10:14 pm »

tror ikke det var på begge sider av hver potte nei, men ble usikker nå...

tor det kun var på den siden mot midten av bilen...?
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: juni 03, 2009, 19:18:04 pm »

Da trenger du antagelig et monteringssett for hver potte for å få kobla på wirene - mulig du må mekke litt, men du får det nok til Glad
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 04, 2009, 11:51:44 am »

Fortell naboen at hans erfaringer med dårlig varme skyldes skjødesløshet og slurv fra bileier, forteller mer om eieren av bilen enn om varmesystemet i seg selv Blunker
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #7 på: juni 04, 2009, 12:04:53 pm »

Kan bekrefte at repro varmepotter fungerer dårlig. Husker godt at jeg satte inn en repro på min 1302 på 80-tallet. Plutselig var det bare lunken luft på den ene siden, og varmt på den andre. Sveiste på en rørstuss på den rustne originale og satte den på plass igjen. Da kom det varm luft på begge sider. Varmepottene fungerte ok ned til ca 12-15 minus. Ga ikke ordentlig varme hvis jeg ikke kjørte fort på landeveien når det var kaldere. Godt og varmt på vinterferietur til Golsfjellet i 25 minus. (Landeveiskjøring i god fart).
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: juni 08, 2009, 23:21:20 pm »

Jeg har fått 38mm varmepotter CSP fra Jøran. Kjøpte med monteringssett, dette settet får du også løst, tror det var billig.
Har kjørt rundt 200km i kveld, og det var skikkelig godt og varmt med de gamle rustne som står på. Blir spennende å se forskjell på CSP sine, kan oppdatere erfaring i Juli.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!