vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #30 på: januar 31, 2010, 23:22:24 pm » |
|
Tror nok du ville angra deg forderva til evig tid hvis dette flotte prosjektet hadde forlatt garasjen:) Ønsker det lykke til med en fiiin hippiebuss. Og til å være hvit er den jo svært pen!!
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #31 på: februar 01, 2010, 00:27:39 am » |
|
Blir deilig å få bort kjeksen! Jeg angret med engang han som ville ha bussen ringte. Ble litt småkvalm da jeg la på å bilen VAR solgt.. Det var vel skjebnen! 
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #32 på: februar 01, 2010, 00:36:02 am » |
|
Og den dagen den står nysveist og reg og eugodkj osv, skal du se kjøregledet tar heilt av!!! Mer enn hva du er forberedt på! Bare vent:D Jeg for min del går bare å gleder meg til ca 25 april når min skal på veien igjen etter et par års dvale med motorbytte og litt småfix. Eu og oljedrypp klinger IKKE:( Den turen tror jeg nesten blir større enn da hun kom på veien etter 20 års dvale i -97!
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #33 på: februar 01, 2010, 00:43:28 am » |
|
Hehe! Ja, jeg gleder meg som en liten unge(ikke at det er så langt ifra)  Har oppkjøring den 19.mars.. Så det blir helt klart en del turer i år! 
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #34 på: februar 01, 2010, 00:56:53 am » |
|
Jeg gleder meg på dine vegne:) Og den første turen du har heilt aleine med rykende fersk midlertidig kjøretillatelse i lomma, Den er stor!! Satser på bare veier og fint vær da;)
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #35 på: februar 02, 2010, 15:33:12 pm » |
|
Hehe, ja gleder meg noe fælt! Kjøper ny bil snart også tenker jeg 
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
|
 |
« Svar #36 på: februar 02, 2010, 21:39:14 pm » |
|
Morro at du beholder bilen  . Sommer sol og buss finnes ikke noe bedre 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #37 på: februar 02, 2010, 21:40:18 pm » |
|
når skal du til Knut med den?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #38 på: februar 02, 2010, 22:01:33 pm » |
|
Jeg må få tak i en henger først. Den står på sommerhjula så kommer ikke langt med det  Tenkte å ta en telefon til Knut imorgen for å avtale litt nærmere 
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #39 på: februar 07, 2010, 21:27:20 pm » |
|
ser ikke ut som de hjulbuene er rustene. kjøper gjerne de av deg jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #40 på: februar 09, 2010, 04:19:17 am » |
|
Tror nok buene blir beholdt litt til, Knut skal ta en titt på bilen osv. Å om han må bruke de, så må han nok bruke de  Hehe. Har noen noe tips til understellsbehandling? De fleste sier tectyl, de andre sier olje, andre igjen sier skipsmaling.. Hva er best og mest holdbart? Rusta skal aldri møte bilen igjen 
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #41 på: februar 09, 2010, 13:30:18 pm » |
|
Tror nok buene blir beholdt litt til, Knut skal ta en titt på bilen osv. Å om han må bruke de, så må han nok bruke de  Hehe. Har noen noe tips til understellsbehandling? De fleste sier tectyl, de andre sier olje, andre igjen sier skipsmaling.. Hva er best og mest holdbart? Rusta skal aldri møte bilen igjen  Spør KH du, han vet Kult at du fikser den opp!
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #42 på: februar 22, 2010, 01:06:10 am » |
|
Da er bussen henta! Ja, henta! Vår kjære Knut hentet faktisk bilen på bergingsbil, service? JA  Når bilen blir levert tilbake, hva skal jeg ta på under?
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #43 på: februar 22, 2010, 08:34:51 am » |
|
Da er bussen henta! Ja, henta! Vår kjære Knut hentet faktisk bilen på bergingsbil, service? JA  Når bilen blir levert tilbake, hva skal jeg ta på under? Om det ikke har blitt noe særlig bedre vær,,holder jeg en knapp på lange underbukser 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #44 på: februar 22, 2010, 09:19:03 am » |
|
Da er bussen henta! Ja, henta! Vår kjære Knut hentet faktisk bilen på bergingsbil, service? JA  Når bilen blir levert tilbake, hva skal jeg ta på under? som BT sier spør knut når tiden er kommet til den tid
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #45 på: mars 01, 2010, 00:34:48 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #46 på: mars 01, 2010, 00:41:41 am » |
|
Ser ut til at bilen er i trygge hender ja  Blir nok herlig å få den på veien igjen 
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #47 på: mars 01, 2010, 02:42:59 am » |
|
Ser sånn ut ja! Gleder meg til å få den tilbake for så begynne å bygge baki 
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #49 på: mars 02, 2010, 17:18:16 pm » |
|
Ser veldig sånn ut ja!  Har noen kule hjul om noen trenger, de er nok en god del for breie for denne bussen.. PM om pris! 
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #50 på: mars 02, 2010, 19:05:18 pm » |
|
Knut gjer ein veldig bra jobb på bayen din!! Vert godt å få da rostfritt 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bugster
Medlem
  
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #51 på: mars 02, 2010, 21:42:14 pm » |
|
Hva er det jeg ser her? Er ytre kanal sveiset på først? Er det den beste rekkefølgen? Kult om noen med erfaring kan belyse dette litt.  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
|
 |
« Svar #52 på: mars 02, 2010, 22:18:56 pm » |
|
Hva er det jeg ser her? Er ytre kanal sveiset på først? Er det den beste rekkefølgen? Kult om noen med erfaring kan belyse dette litt.   Hvet at han som gjør jobben har erfaring nok.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bugster
Medlem
  
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #53 på: mars 02, 2010, 22:56:54 pm » |
|
Det betviler jeg ikke.
Bare lurte på om noen kunne utrede litt om hva som er mest lønnsomt. Jeg har boken "How to restore Volkswagen Bus", og der gjøres det i en annen rekkefølge. Der sveises ytre kanal på til slutt. Ulempen jeg ser ved dette, er at ytre kanalens overside må sveises fra utsiden.
Ser her at Knut har sveiset fra baksiden. Tipper Knuts fremgangsmåte gjør at kanalen blir penere. Og reduserer behovet for bearbeiding/sparkling etter sveising. Men lurer blant annet på om det gjør det vanskeligere å sveise indre og midtre kanal skikkelig fast. Derfor håpet jeg noen som har peiling, kunne utrede det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #54 på: mars 02, 2010, 23:35:40 pm » |
|
Sånn eg ser da so er da ingen andre måtar å komma til den falsen til ytterkanalen, enn om du sveiser den på fyrst. Etter att innerkanalen er i, so kjem du jo ikkje til den falsen..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #55 på: mars 02, 2010, 23:38:12 pm » |
|
Det betviler jeg ikke.
Bare lurte på om noen kunne utrede litt om hva som er mest lønnsomt. Jeg har boken "How to restore Volkswagen Bus", og der gjøres det i en annen rekkefølge. Der sveises ytre kanal på til slutt. Ulempen jeg ser ved dette, er at ytre kanalens overside må sveises fra utsiden.
Ser her at Knut har sveiset fra baksiden. Tipper Knuts fremgangsmåte gjør at kanalen blir penere. Og reduserer behovet for bearbeiding/sparkling etter sveising. Men lurer blant annet på om det gjør det vanskeligere å sveise indre og midtre kanal skikkelig fast. Derfor håpet jeg noen som har peiling, kunne utrede det.
Siden det ikke er en midtre kanal på denne bilen var det veldig greit å gjøre det på denne måten. Blir mindre etterarbeid  Ingen sliping, bare en tynn stripe med fugemasse. På 72en min sveiste jeg ytterkanalen sist og er ikke helt fornøyd med det. Så om en 10-20 år, når jeg skal gjøre jobben på nytt, bli det på denne måten 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bugster
Medlem
  
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #56 på: mars 03, 2010, 00:11:57 am » |
|
Takk for input, K.H. Men ingen midtre kanal, sier du? Finnes det bay'er UTEN den midtre?
Har kjøpt sveisedeler til å gjøre jobben på min, og så vidt jeg kan se (og lese i boka), er det den midtre som er tykkest, og er den viktigste delen av de tre kanaldelene som bærende (eller strukturell) del?
|
|
« Siste redigering: mars 03, 2010, 00:15:57 am av Bugster »
|
Loggført
|
|
|
|
lungodrom.org
Medlem
  
Innlegg: 220
Bosted: København
|
 |
« Svar #57 på: mars 03, 2010, 00:51:12 am » |
|
Hei! Har vært gjennom akkurat det samme. Jeg hadde ingen bok eller erfaring, så jeg brukte ganske mye tid på å fundere på hvordan jeg best skulle løse hvilken rekkefølge jeg skulle sveise inn de forskjellige delene. Jeg kom frem til å begynne med ytre kanalvegg (borret punkter som jeg sveiset akkurat i falsen) så veggen i midten og til slutt indre kanalvegg. Jeg hadde i tillegg litt bry med hvordan jeg skulle få inn veggen i midten da jeg kun byttet ut den fremste halvparten av kanalen. Jeg vet ikke om dette var den beste løsningen men ble fornøyd med resultatet, og fra utsiden kan man ikke se noe forskjell ved overgangen til den gamle. Har beskrevet det her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,19960.0.html
|
|
|
Loggført
|
1969 Singelkabin- "Håkon" 1972 Campervan- "Olga"
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #58 på: mars 03, 2010, 08:25:21 am » |
|
Takk for input, K.H. Men ingen midtre kanal, sier du? Finnes det bay'er UTEN den midtre?
Har kjøpt sveisedeler til å gjøre jobben på min, og så vidt jeg kan se (og lese i boka), er det den midtre som er tykkest, og er den viktigste delen av de tre kanaldelene som bærende (eller strukturell) del?
Ble overrasket jeg og, når jeg så at det ikke var noen midtre kanal. Så det finnes Bay'er uten den midtre 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bugster
Medlem
  
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #59 på: mars 03, 2010, 22:58:52 pm » |
|
Lungodrom og K.H: Takker for nyttige svar! Supersnodig at det ikke var noen midtre kanal på den hvite.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|