mai 05, 2025, 01:00:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljekjøler til 1302S, 1600cc  (Lest 801 ganger)
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« på: august 27, 2009, 20:46:49 pm »

Min 1302S fra 72 har nok en del mangler i motorrom, sikkert demontert ved anledninger der ting slutta å virke:)
Men jeg lurer på om det som er i motorrommet er riktig?  Bla er viftehuset litt merkelig, da åpningene til kupèlufta ikke ser ut som de i instruksjonsboka, eller haynes manualen.  Oljekjøleren står også i kjølelufta til sylindrene, skulle ikke denne modellen ha et eget (hundehus) til kjøling av oljekjøler?  Er dette feil?

Jeg har lyst og sette den sammen til original stand, og så driftsikker som mulig skjønner dere:)

Da 1302 modellen ikke varte så mange år, lurte jeg på om det kunne være så mange variasjoner....

noen innspill på hvordan motorrommet skal se ut i ei slik ei:)

motor:

Typ: 126A
Motornr: 126-078085
KBA 10178 Ausf: A

(dette står på dataplaten)


takk
« Siste redigering: august 27, 2009, 21:02:12 pm av Åsali » Loggført
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #1 på: august 27, 2009, 21:32:03 pm »

ok, ser at dette er en såkalt industrimotor...... er det dumt?   selger sa at bobla var 100% original, men regner med at han ikke visste om motoren da.... kan jo ikke være riktig?

Vil en bil være mindre verdt pga dett, blir det vanskeligere å få tak i deler?

Håper på hjelp her:)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!