mai 05, 2025, 01:00:25 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Oljekjøler til 1302S, 1600cc
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Oljekjøler til 1302S, 1600cc (Lest 801 ganger)
Pompel`s Pitstop
Medlem
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss
Oljekjøler til 1302S, 1600cc
«
på:
august 27, 2009, 20:46:49 pm »
Min 1302S fra 72 har nok en del mangler i motorrom, sikkert demontert ved anledninger der ting slutta å virke:)
Men jeg lurer på om det som er i motorrommet er riktig? Bla er viftehuset litt merkelig, da åpningene til kupèlufta ikke ser ut som de i instruksjonsboka, eller haynes manualen. Oljekjøleren står også i kjølelufta til sylindrene, skulle ikke denne modellen ha et eget (hundehus) til kjøling av oljekjøler? Er dette feil?
Jeg har lyst og sette den sammen til original stand, og så driftsikker som mulig skjønner dere:)
Da 1302 modellen ikke varte så mange år, lurte jeg på om det kunne være så mange variasjoner....
noen innspill på hvordan motorrommet skal se ut i ei slik ei:)
motor:
Typ: 126A
Motornr: 126-078085
KBA 10178 Ausf: A
(dette står på dataplaten)
takk
«
Siste redigering: august 27, 2009, 21:02:12 pm av Åsali
»
Loggført
Pompel`s Pitstop
Medlem
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss
Sv: Oljekjøler til 1302S, 1600cc
«
Svar #1 på:
august 27, 2009, 21:32:03 pm »
ok, ser at dette er en såkalt industrimotor...... er det dumt? selger sa at bobla var 100% original, men regner med at han ikke visste om motoren da.... kan jo ikke være riktig?
Vil en bil være mindre verdt pga dett, blir det vanskeligere å få tak i deler?
Håper på hjelp her:)
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...