Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« på: august 28, 2009, 16:22:13 pm » |
|
Har fått produsert opp distanseringer som trengs for å montere 68- tromler på wide-5 med korte aksler. Disse er produsert i syrefast.
Enkleste måten å bygge om gammel svingaksel til 5/130 Porsche boltsirkel.
250 kr for settet (2stk 7mm og 2stk 12mm)
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: august 30, 2009, 08:14:04 am » |
|
bump
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #2 på: august 30, 2009, 14:21:13 pm » |
|
Er det en feil i annonsen her.. eller er jeg på bærtur. Har da alltid måtte dreie 4 bolts tromler for å få de på korte aksler. Ikke legge til distanseringer. Eller er det ringer for å få 5bolts tromler på lange aksler det er snakk om... Må bare spørre...  Kan jo være at jeg missforstår helt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: august 30, 2009, 14:22:21 pm » |
|
Har fått produsert opp distanseringer som trengs for å montere 68- tromler på wide-5 med korte aksler. Disse er produsert i syrefast.
Enkleste måten å bygge om gammel svingaksel til 5/130 Porsche boltsirkel.
250 kr for settet (2stk 7mm og 2stk 12mm)
Hvor skal disse?
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: august 30, 2009, 14:51:37 pm » |
|
Er det en feil i annonsen her.. eller er jeg på bærtur. Har da alltid måtte dreie 4 bolts tromler for å få de på korte aksler. Ikke legge til distanseringer. Eller er det ringer for å få 5bolts tromler på lange aksler det er snakk om... Må bare spørre...  Kan jo være at jeg missforstår helt.. Jeg tror du har rett her. Jeg har bygd om til 5-130 på korte aksler og måtte dreie tromlene. Jeg har tidligere bygget om fra 4-bolt til 5-205 og har da måttet bruke distansehylse som selges her. Pål?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: august 30, 2009, 15:18:07 pm » |
|
skal jeg være ærlig, så har jeg ikke montert mitt oppsett ennå. Men ble fortalt at disse ringene måtte benyttes når jeg skulle montere 68- tromel på eldre bil. Fordi dybden på de nye tromlene er mindre enn på de gamle. Og da må disse ringene benyttes for at tromel ikke skal legge seg an på ankerplata, og for at gjengepartiet på drivakselen ikke er langt nok. Men om dere har gjort dette uten ringer, heller det motsatte, så stemmer sikkert det. Da har jeg en høne å plukke med en profilert deledytter..... 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: august 30, 2009, 15:18:45 pm » |
|
BTW: hvor mye dreier dere ned tromel på innsiden og utsiden?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: august 30, 2009, 18:02:34 pm » |
|
BTW: hvor mye dreier dere ned tromel på innsiden og utsiden?
Jeg dreide ned 3mm på innsiden og 13mm på utsiden og det funker som snus
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #8 på: august 30, 2009, 19:17:05 pm » |
|
Jeg stoler på dere, så vi setter denne annonsen på hold så lenge 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #9 på: august 30, 2009, 20:14:30 pm » |
|
Jeg dreide 3mm på innsiden og tror det var 14mm på utsiden.. viktigste er jo at det blir riktig på innsiden og at du har gjenger nok på utsiden etterpå
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #10 på: august 30, 2009, 20:23:14 pm » |
|
Har satt Knut på saken, så får vi se om ikke det blir bra da 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: august 30, 2009, 20:32:40 pm » |
|
Jeg dreide 3mm på innsiden og tror det var 14mm på utsiden.. viktigste er jo at det blir riktig på innsiden og at du har gjenger nok på utsiden etterpå
Riktig det, men pass på at du ikke tar mer en 13-14mm på utsiden. Da kan det fort bli "slarkete" der låsebolten skal gjennom hullet i akselen..  (og du vil ikke at "mutteren" skal få muligheten til lang vandring  )
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: august 30, 2009, 21:36:12 pm » |
|
Jeg dreide 3mm på innsiden og tror det var 14mm på utsiden.. viktigste er jo at det blir riktig på innsiden og at du har gjenger nok på utsiden etterpå
Riktig det, men pass på at du ikke tar mer en 13-14mm på utsiden. Da kan det fort bli "slarkete" der låsebolten skal gjennom hullet i akselen..  (og du vil ikke at "mutteren" skal få muligheten til lang vandring  ) Notert:) Når dere dreier av på innsiden, dreier dere også av hjullager anlegget. eller er innfresingen til hjullageret så dyp at man kan ta av 3mm uten at lager og simring stikker utenfor tromel? Om dere skjønner hva jeg mener da
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #13 på: august 30, 2009, 23:21:58 pm » |
|
Det er anlegget til hjullageret som MÅ dreies.. Simringen sitter ikke i trommlen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #14 på: august 30, 2009, 23:56:53 pm » |
|
Det er anlegget til hjullageret som MÅ dreies.. Simringen sitter ikke i trommlen Der kan du se hvor bra jeg har gjort hjemmeleksa mi  Men om du dreie anlegget til hjullageret, så må du vel også dreie av den kanten som er ytterst? Spør sikker dumt nå asså, men greit å få det inn med teskje fra de som har gjort det før 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
MortenN
Juniormedlem
 
Innlegg: 97
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #15 på: oktober 13, 2010, 21:02:34 pm » |
|
BTW: hvor mye dreier dere ned tromel på innsiden og utsiden?
Jeg dreide ned 3mm på innsiden og 13mm på utsiden og det funker som snus Lager en ny tråd istedet..
|
|
« Siste redigering: oktober 13, 2010, 21:16:10 pm av RZR-GreenBug »
|
Loggført
|
1967 Karmann Ghia Cab x - 1974 1303s "Greenbug"
|
|
|
|