mars 19, 2024, 05:08:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1972 1302 Jubilee, pengesluk eller spiker etter 20 års hvile?  (Lest 6085 ganger)
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: august 29, 2009, 20:46:54 pm »

Hei Godtfolk

Nå har jeg vært passiv tilskuer til denne forsamlingen av utømmelig luftkjølt vw kunnskap lenge nok.

Trenger faktisk hjelp av folket nå.

Har i dag vært å sett på en gammel sliten 1302.
Bilen har vært i familien siden den kom til landet, men har stått parkert i en garasje i 21 år.

Det dreier seg om en 1972 1302 Jubilee, med gullplakett og det hele.

Mer informasjon kan sees herhttp://www.1302super.com/page11.html#jubilee

Denne kan jeg nå ta med meg å putte i garasjen.

Spørsmålet er så, skal jeg?

Bilen har som tidligere nevnt stått tørt i 21 år, men var nok godt rusta når den ble satt inn. Teknisk fungerte bilen bra til den ble satt bort.
Baksjermer er bare til å kaste, rund fangerfestene kjørte jeg fingrene i gjennom karosseriet, men forran på bilen fant jeg kun overflaterust, bagasjerom var og rustfritt. noe rust langs vannrenner på tak. Og bilen er rullemalt av forige eier, han synes det var en ok løsning.

Har lenge lett etter ett prosjekt, men ville i utganspunktet ha en oval. Nå dukket denne opp, med en slektshistorie på slepet.

Er ikke overbegeistret for fargen, eller polstret dash, men skal jeg gjøre noe med denne, vil det vel være for dumt å ødelegge de tingene som gjør denne spesiell.

Har den noen spesiell verdi i og med at det er en av vw mange spesialvarianter, eller vil verdien på denne i originalstand være som hvilken som helst 1302?

Kommer uansett til å slepe den ut av garasjen den har grodd fast i og flytte den til uka. Så får vi se om det blir deleplukk til dem som trenger og spiker, eller starten på mange timer med mig'en.

Fikk ikke tatt bilder, men kommer kanskje til uka.

I mellomtiden håper jeg på oppmuntrende ord.

Eirik
« Siste redigering: august 30, 2009, 00:08:51 am av EirikVW » Loggført

- T1 1958
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #1 på: august 30, 2009, 00:44:30 am »

Selv om mange kanskje mener den ikke har noe spesiell verdi per idag så kommer den nok til å bli ganske sjelden og etterspurt etterhvert  Blunker Bare det at den har lang familiehistorie burde jo være spesielt nok for deg mener nå iallefall jeg Glad
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #2 på: august 30, 2009, 10:28:28 am »

er ikke så mange igjenn av disse nå,har en selv som er prosjekt.Jeg ville tatt vare på den Glad
Har du bilder av den?
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #3 på: august 30, 2009, 14:20:18 pm »

Vil tro de er en "Weltmeister" du har. Det er jo litt spesielt, og skjønner ikke hvorfor alle på død og liv skal ha en oval. 1302 er spesiell på sin måte. SVeieser du, synes jeg du skulle sette den tilbake til sin fordums prakt. Kise her på forumet kan en masse om 1302, så der får du sikkert råd om du måtte trenge det.
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: august 30, 2009, 14:41:23 pm »

Uansett er det viktigste om DU synes at det er verdt arbeidet.  Glad  Bilen kan du alltids selge, hvis du ikke vil gjøre jobben.
Alltid noen som er villig til å hive seg på, med mindre det er et helt håpløst prosjekt, men her ville det gjort seg å få lagt ut bilder, så kan man få en bedre mulighet til å vurdere det.  Blunker

Uansett, lykke til!!
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 30, 2009, 14:53:02 pm »

Hei Godtfolk

Nå har jeg vært passiv tilskuer til denne forsamlingen av utømmelig luftkjølt vw kunnskap lenge nok.

Trenger faktisk hjelp av folket nå.

Har i dag vært å sett på en gammel sliten 1302.
Bilen har vært i familien siden den kom til landet, men har stått parkert i en garasje i 21 år.

Det dreier seg om en 1972 1302 Jubilee, med gullplakett og det hele.

Mer informasjon kan sees herhttp://www.1302super.com/page11.html#jubilee

Denne kan jeg nå ta med meg å putte i garasjen.

Spørsmålet er så, skal jeg?

Bilen har som tidligere nevnt stått tørt i 21 år, men var nok godt rusta når den ble satt inn. Teknisk fungerte bilen bra til den ble satt bort.
Baksjermer er bare til å kaste, rund fangerfestene kjørte jeg fingrene i gjennom karosseriet, men forran på bilen fant jeg kun overflaterust, bagasjerom var og rustfritt. noe rust langs vannrenner på tak. Og bilen er rullemalt av forige eier, han synes det var en ok løsning.

Har lenge lett etter ett prosjekt, men ville i utganspunktet ha en oval. Nå dukket denne opp, med en slektshistorie på slepet.

Er ikke overbegeistret for fargen, eller polstret dash, men skal jeg gjøre noe med denne, vil det vel være for dumt å ødelegge de tingene som gjør denne spesiell.

Har den noen spesiell verdi i og med at det er en av vw mange spesialvarianter, eller vil verdien på denne i originalstand være som hvilken som helst 1302?

Kommer uansett til å slepe den ut av garasjen den har grodd fast i og flytte den til uka. Så får vi se om det blir deleplukk til dem som trenger og spiker, eller starten på mange timer med mig'en.

Fikk ikke tatt bilder, men kommer kanskje til uka.

I mellomtiden håper jeg på oppmuntrende ord.

Eirik

Om du likevel plukker den med deg er det jo bare å kjøre løpet - deler til 1302 er ikke så veldig vanskelig å få tak i. Panser er jo litt spesielt siden det bare var i de to årene de ble laget, men på ingen måte umulig å få tak i til normale priser. Resten er stort sett plankekjøring.
Hvis du driver og sveiser selv er det jo ikke noe heft, eller om du har muligheter for å få gjort arbeid rimelig og greit. Ville nok godt for minst mulig modifikasjoner til den er klar for bruk - deretter kan en jo evt. raffinere litt etter hvert. Alle har jo sine måter å jobbe på, en god ide er å ta det i etapper i stedet for å plukke ned alt og slenge delene i kartonger, det øker risken for at den blir en håpløs oppgave.
Loggført
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: august 31, 2009, 06:47:21 am »

Hei

Bilder kommer forhåpentligvis i løp av uka. Regner med å få slept den ut i løp av en ettermiddag.

Bilen er ikke noen Weltmeister, men Jubilee, som i linken jeg la ut. Så den er da noe mindre skjelden enn Weltmeisteren.

Synd VW valgte den fargen på Jubilee, men på den andre siden, den sees ivertfall godt igjen, og er vel noe tidsriktig.

Skal ta en vurdering på bilen når jeg får den ut av skjulet den står i. Var knapt med plass der den stod nå.

Har alt fått hyggelig respons fra folk som sitter på deler, så det kan godt være at dette kan bli et prosjekt.

Isåfall blir det tilbakeføring til tilnærmet original.

Ha en fin arbeidsuke!
Loggført

- T1 1958
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #7 på: august 31, 2009, 07:23:45 am »

Har alt fått hyggelig respons fra folk som sitter på deler, så det kan godt være at dette kan bli et prosjekt.

Isåfall blir det tilbakeføring til tilnærmet original.

Ha en fin arbeidsuke!

Dette er ord vi liker å høre. Det blir spennende å se bilder av den.
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: september 18, 2009, 23:30:24 pm »

Da, etter mye om og men, har jeg endelig fått tatt noen bilder.

Bildene taler vel mye for seg selv regner jeg med.



* DSC_0314_01.JPG (152.42 KB, 800x531 - vist 331 ganger.)

* DSC_0304_01.JPG (183.21 KB, 800x531 - vist 339 ganger.)

* DSC_0316_01.JPG (163.41 KB, 800x531 - vist 336 ganger.)

* DSC_0308_01.JPG (194.01 KB, 800x531 - vist 331 ganger.)

* DSC_0326_01.JPG (199.4 KB, 800x531 - vist 345 ganger.)

* DSC_0299_01.JPG (165.19 KB, 800x531 - vist 313 ganger.)

* DSC_0313_01.JPG (200.46 KB, 800x531 - vist 291 ganger.)
Loggført

- T1 1958
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #9 på: september 18, 2009, 23:51:58 pm »

Ser ikke så mye spiker her!

Dette må da være et overkommelig prosjekt, vel?  Kult
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #10 på: september 19, 2009, 00:32:34 am »

Er rusthull i alt av karoserideler, gulv og slikt ser ok ut da.

Er egentlig på jakt etter eldre modell, men fjernet denne siden jeg nå hadde lovet å få den ut.

Så om noen vil overta denne, så skal ikke jeg være veldig vanskelig

Nok vw som har blitt spiker.

Loggført

- T1 1958
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #11 på: september 19, 2009, 00:55:58 am »

Kommende klassiker dette, vettu!  Blunker

Bolt-on deler er ikke umulig å skaffe ved behov, karosseri og bunnplate ser ikke så verst ut...... stå på!
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #12 på: september 19, 2009, 05:58:40 am »

Kommende klassiker dette, vettu!  Blunker

Bolt-on deler er ikke umulig å skaffe ved behov, karosseri og bunnplate ser ikke så verst ut...... stå på!

Dette er helt sant. Jeg synes ikke dette så så veldig ille ut. Skjermer osv er en grei sak til 1302, og under så den ikke værst ut i det hele tatt. Den fortjener litt omsorg, denne her. Flott jubileumsplate var det også. og tenk: den eneste bilen i verden som er produsert som 2 000 1935 (eller noe sånt.)

Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: september 19, 2009, 06:35:35 am »

Kommer an på kun to ting. Følelser eller fornuft?
Du får sikkert aldri pengene igjen, men du får en bil du selv vet hva står for. Ingen bekymring for skjulte feil eller mangler, om du velger å restaurere selv.
(Jeg regner med å bruke mer enn 100.000.- for å få FV`en i salgsverdi til 60.000-. Ingen planer om å selge)
Så om du har lyst, hopp på  Blunker Tenker du fornuft og forretning, er det sikkert lurt å kjøpe en ferdig.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #14 på: september 19, 2009, 07:37:13 am »

Artig bil med sin egen historie (jubilee) og familie historie ,jeg tror du vil angre deg om du sender fra deg denne . Frisk farge hehe , går du for en originalstil på denne vil du ha en vogn som folk smiler og vinker til deg når du kjører. Samtidig er det jo noe av det mer moderne av kjøreegenskaper i luftkjølt vw, jeg stemmer for restaurering av dette smykket og at du beholder den til neste generasjon kan slippe til.
Loggført

Seaside VW Klubb
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 19, 2009, 07:43:02 am »

Ser absolutt overkommelig ut etter bildene å dømme som flere her sier. Følelser kan koste dyrt - en generell livsregel som mange har erfart;) - men har den vært i familien i så mange år så betyr det noe for dem at den tas vare på. Tror det ville vært smart å fått luft i dekkene (eller lånt noen dekk) og sett om du fikk fyrt den igang. Dette er alltid like spennende! Frisk bensin på tanken og et godt batteri pleier å hjelpe.
Da får du litt inspirasjon i forhold til å evt. gå i gang, alternativt blir det lettere å finne noen som er interessert i bilen.
Det er ingen som blir rik av å holde på med folkevogner, men har du noen tusenlapper å avse over tid så kan dette bli en kjempegrei vogn!
Loggført
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #16 på: september 19, 2009, 11:40:56 am »

Hei

Har mer eller mindre bestemt meg for ikke å beholde denne.
Hvis jeg skal bruke så mye tid og penger på en bil som jeg må for å få den opp på det nivået jeg ønsker, så må det være en bil jeg "brenner" for.
Tror og bildene lyver litt, det er som sagt rusthull, og ja, hull igjennom platene i tak, panser, alle skjermer. Fangerfeste og store deler av bakpart er konrnmokjeks, var ikke mulig å slepe bilen i bakfangeren, da denne var så godt som løst.
Har hatt en del folk innom, og ifra forumet, og deres dom har vært ganske lik min, her er det VELDIG mye arbeid.
Håper da uansett at jeg kan kvitte meg med bilen, eller deler av den, til noen som brenner for det, så den, eller store deler av den lever videre.

Eller må det revurderes?
Hummmmm


* DSC_0312_01.JPG (168.44 KB, 800x531 - vist 275 ganger.)

* DSC_0320_01.JPG (157.65 KB, 800x531 - vist 202 ganger.)

* DSC_0317_01.JPG (176.55 KB, 800x531 - vist 291 ganger.)
Loggført

- T1 1958
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #17 på: september 19, 2009, 11:53:33 am »

Ta noen bilder av de rusthullene så vi får se da. Som nevnt er rust i skjermer det minste problemet... ellers kan det jo være en idé å få den vurdert av noen av ekspertene i SRVWK? "Alle" folkevogner har rust i støtfangerfestene, så det må du uansett være forberedt på om du får tak i en annen bil. Kjenner du ikke noen som kan ta en sveisejobb da? Ikke for å gi deg falske forhåpninger - er den for dårlig så er den for dårlig. Men det er alltid noen som ser muligheter der andre bare ser problemer Blunker
Loggført
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #18 på: september 19, 2009, 16:10:26 pm »

Hei igjen

Har iallefall hatt en fra srvwk innom, og han var enig i min noe nedslående dom.
Sveise gjør jeg selv, det er ingen problem.
Eneste jeg føler er at når jeg skal kjøre hele resto løypa, så vi jeg heller bruke pengene og tiden min på noe 10 - 20 år eldre.
Helt sikker på at dette kan bli bil igjen, og håper da noen og vil "ha" den.

Så skal jeg heller vie kveldstimer og helger til en bil som er mer i min interesse.

Men, hvis ingen vil ha den, ja så kan jeg jo nesten ikke vrake den heller..... denne bilen har en verdi for noen ett sted, det er jeg sikker på.

Eirik
Loggført

- T1 1958
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #19 på: september 19, 2009, 16:39:30 pm »

den er jo litt nyere enn min jo min har 1941 ta for all del vare på denne Glad Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #20 på: september 22, 2009, 21:35:18 pm »

Da legges denne ut for salg, helst hel til noen som vil ha den opp å spille igjen, eller som hel delebil.

Kan være behjelpelig med transport i Rogaland.

Håper på et godt nytt hjem til denne, ser den mer en gjerne på veien igjen.

Budstart på vrakpant 1500,-?

Eirik
91108541
Loggført

- T1 1958
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: september 22, 2009, 23:24:53 pm »

Håper noen vil ta vare på den, men om ikke, ønsker jeg setene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #22 på: september 23, 2009, 18:38:30 pm »

Notert.

Lar den ligge ute en stund for å se, hvis ikke kan setene godt havne hos deg.
Loggført

- T1 1958
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #23 på: september 23, 2009, 23:54:26 pm »

Da har jeg fått bud på 2000,-
Kjøper henter og ordner.
Noen bedre?
Hvis ikke går den nok kjapt til budgiver
Loggført

- T1 1958
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!