Sakset dette fra håndboken for Schw. Er oversatt Tysk-Norsk med Google oversetteren .

He.he.
Også en liten kurositet, men korekt.
El. koblings skjema fra samme bok. Dette viser at en orginal bil ikke skal ha blinklys. Signal skal gies ved hånd og spak, festet ved førersetet. Bak er det ett baklys med stopp og park.
---------------------------------------------------------------
III. Hvordan kjøre på land
Den girspaken foran tjener til å endre gear på "normale" veier. Den girspaken på baksiden tjener til å slå på langrenns-gear (stat, foran) og forhjulsdrift (stat, midten).
Den forhjulsdrevne bør bare brukes på grove grunnlag, på glatte veier og eller når du kjører inn i eller ut av vannet. Du kan bruke den forhjulsdrevne med alle hastigheter, bare ikke når bak hjulene sklir.
Det er kun mulig å slå på Cross-Country GEAR NÅR DET NORMALE gear er presset til nøytral.
Det er alltid best, å kjøre i første gir med et mindre antall revolusjoner, unntatt når avstanden langrennsløypa gear er krever. Når du kjører i første gir med et mindre antall revolusjoner, vil dette øke levetiden av clutch og girkasse. Hvis en åsside, en akutt bøye eller annen hindring krever et lavere gear, er det best at du velger et lavere gir umiddelbart. Hastigheten på Schwimmwagen kan ikke avvise en slik, driver det med rykk og napp. Det er årsaken til at det er den beste til å endre seg å ta seg av følgende tabell:
cross-country gear 10 km / t
1ste gear 17 km / t
2dre gear 31 km / t
3dje gear 51 km / t
4de gear 80 km / t
reverse 9 km / t
IV. Hvordan kjøre i vannet
Du bør velge langrenns-utstyr eller første gear (avhengig av banken) og kjør sakte ned i vannet, i rett vinkel til banken, dersom det er mulig, å hindre overfylte vann. Du bør holde kjøringen dyrke Schwimmwagen svømmer uten å berøre bakken. Umiddelbart styrer hjulene i posisjon når du svømmer i rennende vann. The cross-country gear kan oppholdt seg slått i løpet av rundturen. Du bør også la inaktiv motoren, la ned skruen ved hjelp av stang og krok det i.