mai 04, 2025, 22:06:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Binz...ikke hverdagskost, akkurat  (Lest 2892 ganger)
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« på: september 03, 2009, 21:26:19 pm »

Litt av en annonse;)

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=787643
Loggført
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: september 03, 2009, 21:36:20 pm »

Hva er forskjellen på denne og en dobbelcabiner forresten ?
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 03, 2009, 21:40:04 pm »

Coachbuilt by Binz, de kom VW i forkjøpet med den geniale kombinasjonen
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #3 på: september 03, 2009, 21:59:29 pm »

Større crew dør, cupeen er litt større enn en crewcab fra Vw..
+ At crewdøra er hengslet "feil" vei  Kult

Mener jeg å huske, mer står det også her:
Sitat fra: the Samba
Binz:      Binz & Co. is a custom coachbuilder, located in the small town of Lorch, some 30 km east of Stuttgart. The company produced special bodies for a number of automobile manufacturers, including a series of cabriolets for Mercedes Benz, ambulances on various chassis, and of course the  doppelkabine pritschenwagen. It is estimated that about 250 Binz trucks were built, and the location of very few of these are currently known.  This makes the Binz Double Cabs among the very rarest of the production Volkswagens.  For the Type 2, Binz made Double Cabs by taking a  Single Cab pick-up and modifying it with an enlarged cab and a rear 3rd door.  A rear seat was optional.  The earliest Binz Double Cab is thought to be a 1953 model.  VW started producing Double Cabs in its own right in late 1958, although Binz continued one-off Double Cab production into early 1959.


Priceless det her da:
Sitat
the guy from oregon asked:
"why is it so expensive? we have 58 doublecabs all over out here"

everyone else says:
"I'd buy it if i had the money!"
« Siste redigering: september 03, 2009, 22:04:35 pm av Vemund Simensen (prizma) » Loggført

... it's an adiction ... 
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 03, 2009, 22:03:35 pm »

...men fra engang i 58 kom vws originale...

Mer om Binz kan man bla finne her: http://www.dropgates.com/binz/
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #5 på: september 03, 2009, 22:05:49 pm »

Nja kom ikke de orginale i 61? og Binz fra 58?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 03, 2009, 22:21:10 pm »

http://www.dropgates.com/y2y/DC/pre58.html

"VW didn't start making double cabs until late 58" står det her...Er vel også litt info i "boka" til Laurence Meredith eller hva han nå heter om dette.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #7 på: september 04, 2009, 07:42:58 am »

hehe ja der kan du se Halvard, T2 kunnskapen min henger ikke på greip lenger.
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #8 på: september 04, 2009, 19:40:55 pm »

fet bil!
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 05, 2009, 21:41:54 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2405.0.html
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #10 på: september 05, 2009, 23:20:56 pm »

Den så vell mer hjemmelaget ut?  Sjokkert
Morsomt bygge (tenk å datere dette da!!)!
Loggført

... it's an adiction ... 
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #11 på: september 06, 2009, 10:13:52 am »

Er nok en original Binz dette her... Glad
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #12 på: september 06, 2009, 10:55:42 am »

Da ville nok jeg også hatt fatt i denne  Kult

Hvordan fikk man slikt importert for mange år siden? Det har vell kostet endel penger bare i frakt.
Kanskje forrige eier var en sjømann!

Morsomt uansett.
Loggført

... it's an adiction ... 
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!