Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« på: februar 03, 2008, 14:46:37 pm » |
|
Har byttet alt av bremser på min 71 Notch, men for ingen pedal blir ikke motstand. Er det noen spesielle triks dere bruker på VW, det ser heller ikke ut som det er noe luft heller. Er dette et vanlig problem på disse bilene, noen med samme erfaring og tips.Mvh Charles
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1 på: februar 03, 2008, 15:54:38 pm » |
|
Prøv å fylle systemet bakfra. Fra lufte nippel og fram. Har systemet vært helt tomt eller har du bare skiftet hjulsylindere eller noe?
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #2 på: februar 03, 2008, 16:00:54 pm » |
|
Systemet har vært helt tomt, det kommer væske ut av luftenipler men det blir ingen motstand i pedal.
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
Lid
Supermedlem
    
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
 |
« Svar #3 på: februar 03, 2008, 16:02:59 pm » |
|
Har du justert inn bremsebåndende?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #4 på: februar 03, 2008, 16:10:25 pm » |
|
Har skiver rundt om,kalippere fra Opel Calibra foran og Golf 3 bak.
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #5 på: februar 03, 2008, 16:19:06 pm » |
|
Et triks er å begynne med å fylle hovedsylinderen (en "hestesprøyte" fra apoteket er greit om den er montert) opp før den kobles til, det kan ligge igjen luftlommer i den som du først får ut etter omfattende lufting og gjerne et par prøveturer. En fordel å bruke luftesystem med ventil i enden, fås på Biltema, men det har du gjerne fra før. Så er det jo et spørsmål om hvilken hovedsylinder du har brukt - original kan bli for liten med grovere bremser, men det har du sikkert tatt høyde for. Kanskje du har brukt calibra masterpumpe?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #6 på: februar 03, 2008, 16:32:30 pm » |
|
Nei kjøpte ny hovedpumpe orginal fra Unneberg. Stempel foran er vel 54 mm og bak er det 38mm. Men det burde vel gå å få pedal som tar for det, får vel ikke plass til noen annen masterpumpe. Eller er det noen lure triks der,er jo veldig trangt med styrestag og greier.
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #7 på: februar 03, 2008, 19:14:37 pm » |
|
Var borti dette med en 67 mod for mange år siden. Vi lufta og lufta uten å få pedal. Vi bytta bremsecalipperene med en annen type. Så vips full pedal. Det jeg prøver å si er att ikke alle masterpumper er kompatible med alle calippere!!! Ta en prat med Karl Fredrik.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #8 på: februar 03, 2008, 20:45:38 pm » |
|
Er alle kalippere montert slik at luftenippel er høyeste punkt?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #9 på: februar 04, 2008, 16:54:08 pm » |
|
Er det noen som vet om masterpumpe som det går an å bruke på Notch`n . Eller er det noen som har en å selge som kan brukes, håper at noen har en. Gode løsninger tas imot med takk.
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
a-arm
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Vingrom
|
 |
« Svar #10 på: februar 04, 2008, 17:27:10 pm » |
|
Du har nok masterpumpe som er for liten prøv med en pumpe fra Volvo 240 og se om den får plass så ordner det seg nok.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #11 på: februar 04, 2008, 17:33:48 pm » |
|
Går det å bruke en masterpumpe uten den store vacuumtanken / bremsekraftforsterker . Hvordan kobles da de 2 rørene fra beholderen til masterpumpa, er det noen som har prøvd masterpumper fra andre biler uten å bruke bremsekraftforsterker.
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
a-arm
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Vingrom
|
 |
« Svar #12 på: februar 04, 2008, 17:38:04 pm » |
|
Du bruker de som sitter på original masterpumpa de er bare og vippe ut og sette på Volvo pumpa jeg har gjort dette og det funker utmerket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #13 på: februar 04, 2008, 21:28:16 pm » |
|
Hvor viktig mener dere det er at luftenippel sitter opp, foran gjør de det men ikke bak. Men det kommer jo ikke luft bare ren væske i strie strømmer, det burde vel ha kommet luft hvis det var årsaken. Noen meninger om akkurat det, er vel mer sannsynlig som det har blitt sagt her at det er masterpumpe. Innspill ønskes
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #14 på: februar 04, 2008, 21:31:27 pm » |
|
De må sitte opp, hvis ikke får du bare luftlomme i toppen av kalipperen!
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #15 på: februar 08, 2008, 20:10:31 pm » |
|
Snudde calipperne oppned fikk da pedal men synes pedalen går litt går litt for langt inn. Er det noen bestemte mål for hvor stanga som går inn i pumpa, skal sitte. Er jo gjenger på stanga så den kan justeres pedalen butter jo nesten i stopperen. Men pedaler på VW er vel kanskje litt myke / fjærende eller ? Mvh. Charles
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
|