JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« på: september 04, 2009, 16:24:31 pm » |
|
Ikke originaldeler etc som kunne reproduseres, men nye ting som ikke er lagd enda.
Eller har en mangel som gjør en ny verjson til en nytt produkt.
En tankeøvelse, men kanskje det kommer noe ut av det...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy
CoolCruisers Medlem
|
 |
« Svar #1 på: september 04, 2009, 16:56:48 pm » |
|
Vet ikke om det passer enn her, men hadde akuratt tenkt til å poste en tråd om "bladet jeg ennå ikke har sett i hylla på Narvesen". Var en tur i dag for å finne noe fornuftig lesestoff til kafèbesøk i regnværet og endte opp med Volks World og et par aviser. Titta gjennom hylla med interiør/bolig magasiner, men de er alle like. Samme leilighetene og husa med samme stil, samme dyre møblene og egentlig ganske feminine. Så det jeg etterlyser er et skikkelig garasjeblad for oss gutta!! Ser for meg "hjemme hos"-garasje reportasjer hvor både bil og garasje står i sentrum, hvordan bygge drømmegarasjen, gjør det selv, typer garasjer, tips og triks, lover/regler +++ Så om noe vet om noe slikt så si ifra, visst ikke men dere syns idèen er god så stjel min idè og lag et skikkelig garasjeblad til oss gutta!! 
|
|
|
Loggført
|
1974 "Fake Jeans" SOLGT... 1966 Rat-look SOLGT... 1982 Autohomes T3 Camper 2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT... 
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: september 04, 2009, 17:57:10 pm » |
|
Eg kunne tenkt meg at nokon lagde ein stilig, rimeleg og sammenleggbar/demonterbar "garasje" på ca. 4x6m. Det som finns (type stålrøyr m. presenning) ser heilt for j.... ut. Ville kjøpt garasjebladet til zapperx og 
|
|
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #3 på: september 04, 2009, 18:17:49 pm » |
|
-Oljefri/tett hjulagerpakkboks for svingaksel (for å slippe den forbaska giroljelukta) -Godkjente senkespindler som bygger likt utover som orginalt -Bolt-on kombinert oljekjøler/varmeapparat -Vindusviskerbryter lik orginalt, men med ekstra step med intervall
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: september 04, 2009, 18:23:01 pm » |
|
Kjøledeksler til oversiden på sylindrene til t1 med litt mer lengde mot blokka.. hadde været så mye enklere å få bra passform
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #5 på: september 04, 2009, 19:01:08 pm » |
|
Kanskje ikke produkt, men kunne tenkt meg en praktisk ting i bruksboble. Luke (skiluke) under dasj ved passasjersete for å kunne ha med lengre ting inne i bilen.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #6 på: september 04, 2009, 19:03:46 pm » |
|
Mekaniker på boks.. Spray på og tørk av..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #7 på: september 06, 2009, 11:59:49 am » |
|
-Oljefri/tett hjulagerpakkboks for svingaksel (for å slippe den forbaska giroljelukta) -Godkjente senkespindler som bygger likt utover som orginalt -Bolt-on kombinert oljekjøler/varmeapparat -Vindusviskerbryter lik orginalt, men med ekstra step med intervall
Nokon som har meir info om dette? Høyres ut som ein strålande idé!
|
|
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #8 på: september 06, 2009, 12:09:17 pm » |
|
[...] -Vindusviskerbryter lik orginalt, men med ekstra step med intervall
Akkurat den der savner jeg også veldig! Har boble som bruksbil, og da blir det raskt kjedelig å måtte skru vindusviskeren av og på hele tiden fordi det regner litt for lite til å ha viskeren gående konstant..!
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
SveinØ
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #9 på: september 06, 2009, 13:27:04 pm » |
|
[...] -Vindusviskerbryter lik orginalt, men med ekstra step med intervall
Akkurat den der savner jeg også veldig! Har boble som bruksbil, og da blir det raskt kjedelig å måtte skru vindusviskeren av og på hele tiden fordi det regner litt for lite til å ha viskeren gående konstant..! Mener jeg så noe på thesamba om en som lager noe sånt...
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #10 på: september 06, 2009, 19:14:09 pm » |
|
-Oljefri/tett hjulagerpakkboks for svingaksel (for å slippe den forbaska giroljelukta) -Godkjente senkespindler som bygger likt utover som orginalt -Bolt-on kombinert oljekjøler/varmeapparat -Vindusviskerbryter lik orginalt, men med ekstra step med intervall
Nokon som har meir info om dette? Høyres ut som ein strålande idé! Det fantes faktisk et slikt produkt en gang, den var til å sette bak baksetet i bobla. Ikke helt fullgod for man måtte borre store hull til luftslangene i torpedo/gulv. Jeg ønsker meg en ferdig "boks" som kan monteres under panseret forran med fire utblås, to ned i varmekanalene og to opp på ruta. Vaierstyrte spjel med spjelregulering ala Ghia under dash`n. Og elektrisk vifte med tre til fire trinn. Ser for meg at denne benyttes i tillegg til annen oljekjøler med vekselkran styrt av den gamle varmepottevaieren  Kan ikke noen bare lage dette??
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #11 på: september 07, 2009, 07:42:33 am » |
|
Justerbare fjærplater som passer til min 58-T1 med de lange fjærene.......
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #12 på: september 07, 2009, 10:00:20 am » |
|
Kanskje ikke produkt, men kunne tenkt meg en praktisk ting i bruksboble. Luke (skiluke) under dasj ved passasjersete for å kunne ha med lengre ting inne i bilen.
Variant
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #13 på: september 07, 2009, 10:47:40 am » |
|
I stedet for å drive å kappe forstillings rør burde noen lage bærearm biten smalere. Og når de først var i gang burde de lage bærearmen med endret CAMBER, selvfølgelig med de delene man behøver til spindelen også. På blokkene kunne man laget et oljegalleri på begge sider, Som målte oljetrykket ved reduseringsventilen. Selvfølgelig skulle blokka tillatt flens veiv med shims utenfor flensen, alternativt brukt samme systemet det er på andre motorer med flens originalt. Banalt enkle ting... men det virker ikke som folk som produserer blokker bryr seg om annet enn slag og bor. Innsug i kunststoff. Resten av ideene lager jeg selv med tid og stunder
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #14 på: september 07, 2009, 12:25:06 pm » |
|
Mye bra her.
Jeg trenger en liten dupleditt som sikkert fler også har behov for: blockoff til fordeleren evt med nippel for retur fra åndeboks.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #15 på: september 07, 2009, 12:36:06 pm » |
|
I stedet for å drive å kappe forstillings rør burde noen lage bærearm biten smalere. Og når de først var i gang burde de lage bærearmen med endret CAMBER, selvfølgelig med de delene man behøver til spindelen også. På blokkene kunne man laget et oljegalleri på begge sider, Som målte oljetrykket ved reduseringsventilen. Selvfølgelig skulle blokka tillatt flens veiv med shims utenfor flensen, alternativt brukt samme systemet det er på andre motorer med flens originalt. Banalt enkle ting... men det virker ikke som folk som produserer blokker bryr seg om annet enn slag og bor. Innsug i kunststoff. Resten av ideene lager jeg selv med tid og stunder Problemet med smalere bærearmer kommer vel i området rundt demperen? Men det er helt sikkert mulig å korte noe på denne måten.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #16 på: september 07, 2009, 12:41:31 pm » |
|
Husk at forstillingsrørene ikke kortes... om det likevel skulle bli trangt kan demperen ligge fremover om bærearmene har et øre oppover i tillegg.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #17 på: september 07, 2009, 13:35:47 pm » |
|
Mye bra her.
Jeg trenger en liten dupleditt som sikkert fler også har behov for: blockoff til fordeleren evt med nippel for retur fra åndeboks.
Har en ekstra en liggende i hylla til deg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #18 på: september 07, 2009, 13:36:23 pm » |
|
Kingboltspindler UTEN senking for skiver
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem
    
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
 |
« Svar #19 på: september 07, 2009, 13:40:44 pm » |
|
Kingboltspindler UTEN senking for skiver
Fåes visstnok i Brasil. Men dette er bare noe jeg har hørt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #20 på: september 07, 2009, 14:06:34 pm » |
|
Mye bra her.
Jeg trenger en liten dupleditt som sikkert fler også har behov for: blockoff til fordeleren evt med nippel for retur fra åndeboks.
Har en ekstra en liggende i hylla til deg  vet det, men tanken var at kanskje andre også trenger det, eller er det bare du og jeg som er litt rare.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #21 på: september 07, 2009, 20:42:07 pm » |
|
......eller er det bare du og jeg som er litt rare..  Det nekter jeg å svare på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #22 på: september 08, 2009, 09:56:20 am » |
|
Mekke-tid på boks.
En spray som kan brukes på jobb, familie og andre tidstyver som tillater en å gå i garasjen....
.LP
|
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #23 på: september 08, 2009, 13:23:08 pm » |
|
Kingboltspindler UTEN senking for skiver
Fåes visstnok i Brasil. Men dette er bare noe jeg har hørt. Finnes det noe mer info om dette noe sted?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #24 på: september 08, 2009, 13:26:50 pm » |
|
Kingboltspindler UTEN senking for skiver
Fåes visstnok i Brasil. Men dette er bare noe jeg har hørt. Finnes det noe mer info om dette noe sted? Hva er tanken med dette sett opp mot CSP`s løsning?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem
    
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
 |
« Svar #25 på: september 08, 2009, 13:30:20 pm » |
|
Kingboltspindler UTEN senking for skiver
Fåes visstnok i Brasil. Men dette er bare noe jeg har hørt. Finnes det noe mer info om dette noe sted? Nei men det var Knut Andersen som fortalte meg det, og jeg har forespurt han flere ganger om han kan skaffe. Men det har ikke skjedd noe. Har ikke du fått deg noen kontakter i Brasil? Historien sa iallefall at de begynte med Balljoint lenge etter skivebremser der nede
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #26 på: september 08, 2009, 13:49:29 pm » |
|
Kingboltspindler UTEN senking for skiver
Fåes visstnok i Brasil. Men dette er bare noe jeg har hørt. Finnes det noe mer info om dette noe sted? Hva er tanken med dette sett opp mot CSP`s løsning? Har CSP dette assa? Har du en link, evnt part#?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #27 på: september 08, 2009, 13:52:12 pm » |
|
Jeg tenker på vanlige bremsesettet derfra, som jo monteres på std spindel såvidt jeg har skjønt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #28 på: september 08, 2009, 14:06:53 pm » |
|
Jeg tenker på vanlige bremsesettet derfra, som jo monteres på std spindel såvidt jeg har skjønt.
Jeg kan i farta komme på 2 gode grunner for å ikke bruke CSP sitt sett. 1. Jeg har et Kerscher sett montert nå som står i vognkortet. 2. CSP selger ikke brakettene løse og drøyt 900 euro + frakt + moms frister lite for 2 braketter
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #29 på: september 08, 2009, 15:52:48 pm » |
|
Veldig OT...men: Jeg ønsker meg et sånt gammeldags kveg-svimerke-jern som vi har sett i Lucky Luke... Dette skal være i lite format...og brukes til i svimerke pølser, karbonader, biffer...etc... med for eksempel en "Spiderman"-logo... eller noe sånt. Det må være glimrende for å få små barn til å spise middagen sin... Vips, så serverer man SPIDERMAN-PØLSER... eller liknende. Det har jeg virkelig trua på. kan evt også brukes til å merke egen grillmat på store fellesgriller.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|