Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« på: september 06, 2009, 21:17:54 pm » |
|
Jep, så prøver vi igen at kaste lidt info og fremgang op efter server-crashet... Lidt kort... 72-modell fastback, købt til en hyggelig pris og til at starte med et projekt på et budget. Det vil sige at alt der ikke skal byttes, heller ikke bliver byttet. (i hvertfald ikke før næste sommer  ) Og som et klassisk projekt er der jo lidt at gøre før skiltene er lovligt på efter en eu-kontroll. Bremserne skal fungere igen, motoren skal startes op igen, og der skal nyt metal i panelerne under dørerne. Bilen har stået parkeret i 4-5 år så der kommer nok lidt hyggelige overraskelser i processen  Skal ligge så mange billeder op jeg kan, og tager gerne i mod tips og idéer! 
|
|
« Siste redigering: desember 17, 2010, 14:09:26 pm av Jens-Ole aka 'Dansken' »
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: september 06, 2009, 21:30:58 pm » |
|
Og lidt bremser bag og ny eksos..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #2 på: september 07, 2009, 17:52:28 pm » |
|
Og så blev der kigget lidt på forbremserne i dag.. Og rusten  Her trenger jeg sgu noget hjælp fra en med en god sveisehånd, for det kan jeg ikke. PICTURES!!! Her kommer de De ser ikke helt friske i fronten her  Det trænede øje vil se på billede nummer to at der er et døde eddekopper, og en levende der gemmer sig i skyggen.  creepy Ellers følger der lidt rust og et problem med dækket der treffer inderskærmen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: september 07, 2009, 17:57:23 pm » |
|
Er dette forresten det man kalder for semi-slicks?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: september 07, 2009, 20:05:48 pm » |
|
Havde lidt isolerings tape til overs.. Hvad siger folk til dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: september 08, 2009, 21:06:19 pm » |
|
Så dukkede der lidt op i posten her i Tønsberg.. Eller det vil sige for at få det fraktfrit, hvilket man jo ikke siger nej til  , blev de hentet på den næst-nærmeste grønthandler hvor de faktisk taler bedre norsk end hvad jeg gør  Men men, for den nette sum af 449,- norske riksdaler blev disse 3 mine! Woohoo.... Men pas jer for den en Haynes manual trykt på genbrugs papir. Det gør på ingen måde billederne enklere at se 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Frederico
Juniormedlem

Fuck New model cars, we ride`in oldschool
|
 |
« Svar #6 på: september 10, 2009, 09:38:24 am » |
|
Kul fastback.
Må si intreiøret var gjennomført. Er det like fint i virkeligheten?
Lykke til vidre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: september 10, 2009, 11:20:25 am » |
|
Efter en tur med lidt læder-rens skal det nok komme til at blive finere i virkeligheden 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: september 11, 2009, 10:14:43 am » |
|
Du er inne på noe med el-tapen... selv om du er farlig nær å komme inn på det totalt hjernedøde feltet av 50 talls custom lakkeringer... Tar du ut svingen i nærheten av hva som var inne når bilen ble bygget så vil du ha en dødelig kombinasjon...  Takk for fet inspirasjon!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #9 på: september 11, 2009, 10:19:41 am » |
|
Dette må være den gamle bilen til Tor Stevenson. Syns det ser slik ut på interiøret 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: september 11, 2009, 12:49:32 pm » |
|
Det stemmer nok meget godt men han her Stevenson. Det navn er poppet op nogle gange før  Og jeg er helt enig i det med lakken, men i første omgang bliver det lidt enkel "hjemme-pinstriping" med god maskering på begge sider. Og så får vi se over vinteren om den skal lakkes rigtig til våren  Men først bliver det nok lidt mere research og maskering med teip.. Noen der forresten ved hvad man skal betale for at få byttet kanaler? jeg har pladedelene men ikke sveis eller kunsten i hænderne til at sveise? Husk at der kan der betales i snus/cigaretter fra danskerbåten  he he Det her er ikke noget der skal laves kvittering på, eneste alternativ jeg har er at fragte den til DK med føromtalte båd, og det koster jo også lidt... Jeg er top-interesseret i at lære at sveise, og kan bidrage med godt humør og fin-fine priser hos Elprice i tillæg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: september 11, 2009, 13:26:15 pm » |
|
Det er det lige præcis  Er det så positivt eller?  he he
|
|
« Siste redigering: september 11, 2009, 13:53:26 pm av Jens-Ole »
|
Loggført
|
|
|
|
birke
Nybegynner

|
 |
« Svar #13 på: september 11, 2009, 15:47:29 pm » |
|
Hej Jens-Ole. Fik også selv fat i en Fastback, dog slet ikke så fin som din... (eller, det var faktisk en gave fra konen  ) Synes godt om eksos løsningen, larmer den meget sammenlignet med originalt ?? Med dansker hilsen fra Nordland
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #14 på: september 11, 2009, 17:54:33 pm » |
|
Havde lidt isolerings tape til overs.. Hvad siger folk til dette?
takk får inspirasjonen, ideen var helt perfekt, sånt har jeg lyst på 411 å
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: september 11, 2009, 20:18:53 pm » |
|
Jeg ved faktisk ikke hvordan eksosen lyder, for jeg har ikke haft gang i motoren endnu.  WTF? Men planen er helt klar: Når bremserne er klar til at stoppe bilen, så går jeg i gang med at få liv i motoren. Måske der kan være et "lille" 1914 projekt hvis der ikke er stort med liv bag i Fastbacken? Men håber at den både starter og går når den får bensinen koblet på igen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #16 på: september 13, 2009, 16:46:17 pm » |
|
Hmmmmmmm....  Bremsekalibrene var ikke helt i den stand jeg havde håbet. Men absolut i den stand jeg havde troet  Billeder kommer senere. Her var det 2 rustne skiver, den ene med dybe riller efter en HELT opbrugt bremseklods. Og at få kalibrene af skiven (ja rigtig lest, af skiven??) var heller ikke det enkleste i verden da stemplerne sad helt og aldeles bomfast! Men som jeg altid har sagt, får man det ikke til er det et forsøg værd med en stor hammer  Og vupti, det fungerede. Dog var det bare nødvendigt i førersiden. Noen der har et ekstra sæt bremsekalibre der passer på fastbacken jeg skal købe?
|
|
« Siste redigering: september 13, 2009, 16:53:05 pm av Jens-Ole »
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: september 13, 2009, 20:03:00 pm » |
|
Pictures! og den anden kaliber havde edderkoppe æg på indersiden af bremseklodserne!?!  Men det fik jeg ikke taget billeder af. Det der ser ud som striper på bremseskiven er ganske mærkbare riller. Jeg ved ikke om det kan ses, men den en klods er helt "blank" (dog dækket af rust)  Og så til sidst et lille billede af vårens fælge!  OH YEAH!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: september 15, 2009, 18:12:04 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: september 15, 2009, 18:15:48 pm av Jens-Ole »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #20 på: september 15, 2009, 18:45:57 pm » |
|
De kommer ikke til at bygge for meget ud? Og er der noen der ved indpres på stålfælg og på cookie cutters?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SAS
Medlem

|
 |
« Svar #21 på: september 15, 2009, 19:53:17 pm » |
|
De kommer ikke til at bygge for meget ud? Og er der noen der ved indpres på stålfælg og på cookie cutters?
Innpress på cookiesene er avhengig av bredden.. er vel 23mm på 7" og 36mm på 6". Jeg skal også bygge om til 5x130, og landa på nye bremser... Jeg kjører nå 5,5" breie med ET24, og med 195bredde klarer jeg ikke å få fingra mellom dekk og hjulbue bak. Senka foran, det subber... Tipper det blir trangt med adaptere, men ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem

SCC EVENT
|
 |
« Svar #22 på: september 15, 2009, 20:43:09 pm » |
|
Kuul bil det der  . Gøy at det er mye VW i vestfold om dagen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #23 på: september 15, 2009, 20:53:36 pm » |
|
har 7" bag med 195/65, og 6 tommer for med 135 sykkeldekk  Skulle gerne have lidt bredere og lavere gummi foran, men nu får vi vel se.. Og takker, det er vel efterhånden på plads med en staveændring til VWestfold 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #24 på: september 18, 2009, 16:03:24 pm » |
|
Noen her i VWestfold  der har tilgang til en dekk-skifte-maskine? Aner ikke hvad det hedder ellers  Har nye dekk til bakfælge og skulle gerne have byttet fordekk fra mine Cookie Cutters til stålfælgene..?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #25 på: september 24, 2009, 08:42:07 am » |
|
Så var der lidt weekend planer for bilen.. Løsne luftenipler på kalibre, se om de stadig fungerer og fjerne rustfarve fra skiverne. Montering, lufting, koble batteriet på, koble bensintank tilbage på slangen til motoren, går over om der skal byttes nogle gamle bensinslanger, fylle et par liter på tanken, og 2,5 på motoren.... Og så skal der drejes på nøglen og se om der er liv!  Får der blive tid til det hele i den her omgang 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #27 på: september 27, 2009, 09:11:47 am » |
|
Ja, det var ikke stort det blev til med tid på bilen i går.. Får se om ikke han mindste skal sove små 2 timer i dag så jeg kan få lidt "biltid"?  Noen tips til at se over de "nye" kalibre? Jeg skal vel presse stemplerne i bund før montering eller? Har sprayet godt med rustløsner på lufteskruerne, så regner med at det skal gå kjapt at få dem løse, og eventuelt byttet med de jeg har på bilen nu. Men det får jeg vel se  Hvor meget skal mutteren strammes der holder skiven og lagrene på plads? Bag skal de jo nærmest spændes med en elefant til hjælp 
|
|
« Siste redigering: september 27, 2009, 13:02:51 pm av Jens-Ole »
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #28 på: september 27, 2009, 13:22:48 pm » |
|
Ingen brum brum blev det til i dag.... Der er blevet kappet slanger til tanken nærmest alle steder, så det skal der lidt ordning på før der kommer benzin i tanken. Ellers når det kommer til bremserne... #&%+*$§!#€@^%! (for at sige det pænt..) De pins der holder klodserne fast i kalibrene vil på ingen måde flytte på sig! Har knækket et hærdet jern-bor, bøjet et mur-bor og et par spikere er heller ikke brugbare længere. På første billede kan i se hvor "langt" jeg fik den ene ud.  Men luftskruerne fik jeg løsnet helt pænt og fint (næsten)  Men de er i hvertfald klar til at blive byttet. Der skulle vel ikke være en der kan fortælle hvad de ledningner på sidste billede skal være koblet til?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #29 på: september 27, 2009, 23:24:14 pm » |
|
Får du ikkje tak i nye kaliprer til bilen? Skulle vel ikkje vera noko problem det? Men brukte(Der låsepinnene går ut) er det nok eindel av?! Ledningane ser ut til å vera til bremselysbrytaren, eller hornet. Og ellers er det berre å stå på! Håper du lakker den som du viser over, for det var UTRULEG tøft med det på sida av bilen! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|