Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« på: september 09, 2009, 18:35:46 pm » |
|
Som skrevet.. Hvilken størrelse sylinderset har noen skruet på en ellers standard motor? Her kan der både bydes ind med 1200, 1300 og gerne 1600 
|
|
« Siste redigering: september 09, 2009, 18:46:12 pm av Jens-Ole »
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #1 på: september 09, 2009, 18:52:08 pm » |
|
Tenker du på øking av sylinder volum eller 
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #2 på: september 09, 2009, 19:04:48 pm » |
|
Det er lige præcis det jeg tenker på ja 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #3 på: september 09, 2009, 19:46:28 pm » |
|
På 1300 og 1600 kan du sette på 1641 sylindersett, uten noe modifikasjoner av blokk og topper.Men det lønner seg å porte toppene da det er her det er mest hester å hente.
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #4 på: september 10, 2009, 22:20:05 pm » |
|
Du kan også sette på et 1680 sett såkalt "slip-in", men det ryktes at disse er for tynne i godset og sprekker over tid. Om dette er gammel overtro eller en vedtatt sannhet vites ikke...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: september 10, 2009, 22:48:06 pm » |
|
Du kan også sette på et 1680 sett såkalt "slip-in", men det ryktes at disse er for tynne i godset og sprekker over tid.
Håper da ikke det.. Ha,ha
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« Svar #6 på: september 10, 2009, 23:06:44 pm » |
|
Har bygget flere motorer med 1680 slip-in sats og flere av disse har vært brukt hardt og gått langt. Jeg mener at hvis kjøling,termostat og tettinger rundt motoren er i orden så holder dette like godt som noe annet.
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
notchback
Supermedlem
    
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)
DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!
|
 |
« Svar #7 på: september 10, 2009, 23:07:56 pm » |
|
Du kan også sette på et 1680 sett såkalt "slip-in", men det ryktes at disse er for tynne i godset og sprekker over tid. Om dette er gammel overtro eller en vedtatt sannhet vites ikke...
Det er gammel overtro. Har kjørt med 1680 i mange år i varianten min.
|
|
|
Loggført
|
69 Race Vw Fastback. 71 israce Boble. 01 Citroen Saxo. 00 Mercedes vito 110 cdi. 15 Volkswagen E-UP.
|
|
|
BOBLEMAN
Nybegynner

Innlegg: 3
Bosted: KOLBU
|
 |
« Svar #8 på: september 11, 2009, 09:50:24 am » |
|
har satt inn 1915 foringer i min motor og det funker greit det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #9 på: september 11, 2009, 13:03:51 pm » |
|
har satt inn 1915 foringer i min motor og det funker greit det.
Skal der modificeres noe blokken for 94 sats (les 1914)
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #10 på: september 11, 2009, 16:10:52 pm » |
|
Ja da må hele motor plukkes i deler for maskinering av større huller i blokka til sylinderene  + at toppene også må ha større annleggslate til sylinderene 
|
|
« Siste redigering: september 11, 2009, 16:12:29 pm av Stein.H »
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #11 på: september 11, 2009, 20:23:24 pm » |
|
Ja det kunne jo være interessant med den størrelse. Men lidt større job hvis motoren ellers er i ok stand 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #12 på: september 11, 2009, 21:02:04 pm » |
|
Jeg kan love deg billig blir det ikke!!!!! 
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #13 på: september 11, 2009, 22:10:12 pm » |
|
Men på en helt standard motor i fin stand kan det max blive til 1680 uden at maskinere blokken eller?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #14 på: september 11, 2009, 22:35:54 pm » |
|
Men på en helt standard motor i fin stand kan det max blive til 1680 uden at maskinere blokken eller?
Korrekt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|