Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #30 på: september 21, 2009, 14:20:16 pm » |
|
Rått og morsomt Sinnsykt moro for teamet tipper jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #31 på: september 21, 2009, 14:25:09 pm » |
|
Til info, c/p fra et annet forum;
Fick detta svar apropå Skinnes 8.60 tid.
Det var en riktig bra repa, men tyvärr tror jag (och Hr Skinne) at tiden inte var helt reell. Tiden ble satt med en 60ft på 0.96, vanligvis ligger de med 60 ft på ca 1.35. Repan var rak och fin med hela 257 i speed, MEN en rødlykta på 0.35 sek.. Vi tro at klockan inte startade för det ble grønt... Dvs at Repan egentlig var en 8.95 sek med 60ft på 0.35+0.96 = 1.31 60ft... Personalet på Kjula gick god för tiden men vi tycker den är lite för god for at vara sann, spesielt 60 fts tiden... Tyvärr.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #32 på: september 21, 2009, 14:28:05 pm » |
|
Jeg regner med at de "gutta" konkurerer mot seg selv og "alle tings i boende fandenskap" Opp backning er vel noe man driver med i sporten dragracing...? For å sile ut de som eksploderer rett før mål.... (hva skjer når noen har råd til å sprenge to motorer før mål linjen?  )
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #33 på: september 21, 2009, 16:44:25 pm » |
|
Til info, c/p fra et annet forum;
Fick detta svar apropå Skinnes 8.60 tid.
Det var en riktig bra repa, men tyvärr tror jag (och Hr Skinne) at tiden inte var helt reell. Tiden ble satt med en 60ft på 0.96, vanligvis ligger de med 60 ft på ca 1.35. Repan var rak och fin med hela 257 i speed, MEN en rødlykta på 0.35 sek.. Vi tro at klockan inte startade för det ble grønt... Dvs at Repan egentlig var en 8.95 sek med 60ft på 0.35+0.96 = 1.31 60ft... Personalet på Kjula gick god för tiden men vi tycker den är lite för god for at vara sann, spesielt 60 fts tiden... Tyvärr.
Med andre ord.. Vi vet at bilen er god for en 8'er. Men 8,6 tiden er null verdt, uten oppbacking. ingen boble klarer 60 fot på under sekundet. Sur smak det der...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #34 på: september 21, 2009, 16:45:50 pm » |
|
Jeg regner med at de "gutta" konkurerer mot seg selv og "alle tings i boende fandenskap" Opp backning er vel noe man driver med i sporten dragracing...? For å sile ut de som eksploderer rett før mål.... (hva skjer når noen har råd til å sprenge to motorer før mål linjen?  ) Niks.. for å sile ut bakhjulskjøring over fotoceller. og tekniske feil på tidtagningen. Og ja. Dette er dragracing 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #35 på: september 21, 2009, 17:48:15 pm » |
|
fasinerende at det er kun nordmenn som stiller spørsmålstegn.... men det er vel janteloven i praksis...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #36 på: september 21, 2009, 17:59:13 pm » |
|
Enig at rett skal være rett.. har ikkeno med jantelov å gjøre! Stusset selv på tiden iom at de har kjørt så gjevne 9 sekunders tider og plutselig klipper av 4 tideler. Det er MYE i denne sammenheng.. men at den har et potensiale ned på 8'ern er det ingen tvil om!
Det burde uansett ringe et par store bjeller, når 60ft er under 1 sekund.
|
|
« Siste redigering: september 21, 2009, 18:03:58 pm av Kormi »
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #37 på: september 21, 2009, 18:57:12 pm » |
|
Savanna67, som du ser på teksten jeg linket til så er det slett ikke Nordmenn som stiller spørsmålstegn med tiden men faktisk en person som var der oppe og så runet. Jeg beklager hvis dette er feil info og jeg fjerner gjerne hele innlegget hvis du gir meg beskjed om det. Men når det er sagt så har Kormi også et poeng med innlegget sitt. Jantelov og annet tull hører ikke hjemme i tråden her. Jeg tror jeg snakker for alle her inne når jeg sier at det er utrolig hva dere har fått til med den bilen. Dere skriver historie og det er ikke så rent lite spør dere meg. Mvh BB fasinerende at det er kun nordmenn som stiller spørsmålstegn.... men det er vel janteloven i praksis...
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #38 på: september 21, 2009, 19:14:04 pm » |
|
gratulerer med 8 tall på tavla uansett om det blir høyt eller lavt. Venter bare på å få se bobla i tidsskrifter rundt om, eller har den allerede vært skrevet om ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #39 på: september 21, 2009, 23:01:53 pm » |
|
Jeg kan ikke se noen i denne tråden som ikke digger hva Skinne får til... så noen jantelov er det ikke snakk om...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #40 på: september 21, 2009, 23:08:47 pm » |
|
Word!
Men tror Alle i teamet der ville vært mer fornøyd med et oppbacket 8,9 tidkort. Enn et med 8,6, og så lav 60 fot..
Skinne Bros. er tross alt de eneste utenfor usa som har klart å kvale inn til NHRA finaler i Pro Stock (Skyt meg om noen flere har klart det). Så T.Ø.Skinne har nok begge beina godt plantet på jorda.. og går nok ikke offisielt ut med dette som en bestetid.
|
|
« Siste redigering: september 21, 2009, 23:18:33 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #41 på: september 22, 2009, 08:29:34 am » |
|
Ingen Jantelov her i tråden nei. Man kan være mot det ene og mislike det andre.. Hjelper ikke, vil tro alle nordmenn som er interessert vil være stolte over at denne bilen med eier, bygger og sjafør er norske.
Backet opp eller ei. Fort, med strek under, er det uansestt.
Spøsrsmål om oppbacking, som nevnt ovenfor, er kun ett spørsmål om det er offisiell rekord eller ikke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #42 på: september 22, 2009, 08:47:24 am » |
|
gratulerer med 8 tall på tavla uansett om det blir høyt eller lavt. Venter bare på å få se bobla i tidsskrifter rundt om, eller har den allerede vært skrevet om ?
Mener å ha lest en 2-3 siders reportasje i Gatebil eller tilsvarende for noen år siden, da med mindre motor. Wolksworld hadde et lite innlegg om bilen når de hadde reportasje om SCC08 også. Kan vel bare regne med at noe mer kommer når vi ser hvordan disse karene kjører på stripa.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #43 på: september 22, 2009, 18:27:03 pm » |
|
ingen som har finni noe film snutt på dette draget?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #44 på: september 22, 2009, 19:08:10 pm » |
|
ser det er en, rejjz , har lagt ut en liten film, ikke at bobla er me men han skulle lage en film senere skrev han men vet jo ikke når.. og jeg har ikke noen konto på youtube så får ikke spurt om han har me bobla...kansje noen som har konto der og kan sende han en mld?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #45 på: september 22, 2009, 23:41:19 pm » |
|
Tor Øyvind har beina godt plantet på jorden han. Han er mest fornøyd med at bilen går rett... :-) Kommentaren min var nok litt farget av tidliger utsagn fra Jee vedrørende bilen. men det er vann under broen for lenge siden! Tror vi alle kan glede oss over at vi har en såpass unik motor bygger/utvikler i Norge!!! Det værste er vel at det er mer å hente.... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #46 på: september 23, 2009, 00:52:11 am » |
|
Hæ!? Har jeg slengt med leppa?  Håper ikke det at jeg spør om oppbacking blir sett på som kritikk...Er på ingen måte ment som det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #47 på: september 26, 2009, 21:25:39 pm » |
|
Gratulerer uansett 8,6 eller 8,9!  Men finnes det ikke en videosnutt av dragget?
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #48 på: oktober 11, 2009, 21:48:03 pm » |
|
ingen som har funnet noen video av det eller??
fant et litt bra bilde fra scc da.. hehe
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #49 på: oktober 11, 2009, 21:49:06 pm » |
|
håper det er greit for eieren av bilde at jeg la det ut tilfeldi han er her 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #50 på: januar 31, 2010, 13:29:42 pm » |
|
Setter prestasjonen litt i perspektiv:  Motor: 4,0l Boxer6, Bi-Turbo Ventile/Nockenwellen: 4 pro Zylinder/4 Hubraum : 4010 cm? Leistung: 1300PS Drehmoment: 1190Nm 1/4mile: 9.514sec / 260km/h
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #51 på: januar 31, 2010, 14:50:32 pm » |
|
ja det sier litt, åsså tekken som kjørte 9.1 på scc.  hvordan blir det med disse 2 på gardemoen i august tru?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #52 på: januar 31, 2010, 15:05:54 pm » |
|
En Bugatti Veyron gjør visstnok kvartmila på 10,2 sek. Hva med å invitere Arne Fredly og Veyronen hans opp til SCC2010?  Det kunne gitt noen morsomme presseoppslag: Boble banket Bugatti....
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Bugbus
Gjest
|
 |
« Svar #53 på: januar 31, 2010, 16:22:54 pm » |
|
Setter prestasjonen litt i perspektiv:  Motor: 4,0l Boxer6, Bi-Turbo Ventile/Nockenwellen: 4 pro Zylinder/4 Hubraum : 4010 cm? Leistung: 1300PS Drehmoment: 1190Nm 1/4mile: 9.514sec / 260km/h Denne eller tilsvarende bil var på das drag day da vi var der, men hevdet seg ikke der akkurat. Knust girkasse eller noe sånn.........
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #54 på: januar 31, 2010, 20:06:00 pm » |
|
Jeg skjønner at folk veldig gjerne vil sette serieproduserte biler opp mot biler som er trimmet og mer eller mindre satt opp for dragrace..
Men jeg regner med at dere skjønner at det blir helt feil?
Hvis Veyron hadde hatt 250 som toppfart så hadde den nok rasket unna kvartmila ett par hakk raskere også!
Så la oss holde oss til det faktum at skinne bobla antageligvis er den raskeste gatebobla i verden!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #55 på: januar 31, 2010, 20:49:14 pm » |
|
Det hadde vært helt riktig spør du meg  To veldig forskjellige type biler, men topp underholdning.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #56 på: januar 31, 2010, 23:32:19 pm » |
|
Jeg skjønner at folk veldig gjerne vil sette serieproduserte biler opp mot biler som er trimmet og mer eller mindre satt opp for dragrace..
Men jeg regner med at dere skjønner at det blir helt feil?
Hvis Veyron hadde hatt 250 som toppfart så hadde den nok rasket unna kvartmila ett par hakk raskere også!
Så la oss holde oss til det faktum at skinne bobla antageligvis er den raskeste gatebobla i verden!
Jeg skjønner hva du mener og er egentlig enig. Men nå ligger vel Skinnebobla i 4. gir når den har "toppfart" på 402m (256km/t på SCC). Den har et gir til 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #57 på: februar 01, 2010, 01:46:41 am » |
|
Veyron har 1000 hester og drasser på to tonn... Skinnebobla veier halvparten og har skarve 800 hester.... det er MYE motor... Hei gunnar, tenk å oppgradert en Veyron med torsjonstaver og IRS og sjekket hva den hadde gjort på kvartmila.... (mer eller mindre satt opp fro dragrace) 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #59 på: februar 01, 2010, 16:29:35 pm » |
|
Jeg er på vrangsia og da mener jeg Serieprodusert mot serieprodusert, og ombygget mot ombygget. Jeg er klar over at det er veldig kult å si at det er ei boble som fliser alle verdens råeste serieproduserte biler. Men skal vi dra det lenger så er det veldig mange bobler som gruser det meste av serieproduserte biler, og det har dem gjort lenge, for det er kun i senere tid man har flere serieproduserte biler som er så kjappe på kvartmila. Og jeg også skjønner at det ikke er veldig enkelt å bygge en bil, som går 8,6, og som er tilnærmet lik en orginalbil. Men det går. Ok torsjonstaver er kanskje ikke noe for Veyron, men torsjon er ikke en elendig fjær den er bare annerledes enn spiralfjærer. Dessuten, man skal ikke kjimse av IRS, JHU. IRS er brukt på en masse grom bil med bakhjulsdrift og firehjulsdrift. Bobla er først og fremst dårlig med orginal svingaksel. Bytt til IRS og det er plutselig noe helt annet. Så for å kjøre rett frem er ikke Skinnebobla elendig, den er ganske bra.... Om du klarer å holde den i rett linje fremover da  Den har motoren slik at all tyngden ligger i umiddelbar nærhet av drivhjul og den har liten vekt og ett brukbart hjuloppheng på drihjul. Det som kunne vært bedre er lengden, giring og aerodynamikk. I grove trekk Veyron har firehjulstrekk, er tung og har vanvittig lang giring. Og de fleste vil vel si at her er det 3 ting som teller kraftig i mot raske kvartmil tider. OK sagt hva jeg mener og gir meg... siden jeg nå har sammenlignet en masse sjøl...  Nå gleder jeg meg bare til Skinne får bakka opp tida si slik at vi får det skikkelig bekreftet. eller var dette iorden alt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|