Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #60 på: september 26, 2010, 10:05:42 am » |
|
På tide med en oppdatering. Da er rattstammen lakkert og montert tilbake i bilen.
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #61 på: september 26, 2010, 10:12:45 am » |
|
Dørene er på - med nye dørlister og dørlåsene er montert. Har også fått koblet mye av det elektriske og i går koblet jeg til batteri for moro skyld. Det smalt en sikring og ca halvparten av det elektriske fungerte. Det er ikke motor i bilen enda, men jeg måtte prøve å se om starteren gikk rundt og det gjorde den. I morgen får jeg et lass med deler fra Unneberg og denne gang er det motordeler, pakninger, tenningsdeler osv. Nye Vredenstein Sprint Classic skal settes på bilen i morgen, på de nylakkerte felgene. Nye bilder kommer sent i morgen kveld.
Her er noen nye bilder fra sist skrudag.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #62 på: september 26, 2010, 10:21:19 am » |
|
Dokaen din lyser opp lokalet!! Strøkent 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #63 på: september 26, 2010, 13:05:59 pm » |
|
Ja Tistlo, jeg skulle virkelig ønske min var like fin som denne her!
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #64 på: september 26, 2010, 14:45:05 pm » |
|
Takker for hyggelig tilbakemeldinger. Jeg hadde håpet å ha bilen ferdig i år, men det lar seg ikke gjør i de lokalene jeg har bilen (uten strøm og svinekaldt når vintereren trenger på).
Jeg håper denne er klar til 17.mai 2011.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #65 på: september 26, 2010, 15:08:45 pm » |
|
Alt går vist du vil, da er jo ikkje so mykje igjen no 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #66 på: september 26, 2010, 16:48:10 pm » |
|
Alt går vist du vil, da er jo ikkje so mykje igjen no  Du har helt rett. Det er en del igjen, men heldigvis er det mindre igjen enn det arbeidet som er gjort til nå.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #67 på: september 28, 2010, 10:57:02 am » |
|
Det ble en lang økt i går og det var så bekmørkt når jeg ga meg, at selv ikke bilen greidde så mye som å gløde i mørket. MEN i går fikk jeg satt på orignalhjula med nye Vredenstein Sprint Classic og jeg fikk koblet alt det elektriske. Jeg var meget fornøyd når jeg tuslet hjem i går. Jeg har litt problemer med jordingen i bilen, men det skal jeg finne ut av. Og så må jeg finne en løsning på å få jordet rattstammen, da den originale kabelskjøten knakk under restaurering. Jeg forsøkte å jorde tuta i gulvet på bilen og det anbefales vel egentlig ikke. Hvorfor: det tuter som et helvete hver gang tenningen skrus på. Det var dessverre for mørkt når jeg reise til at det var mulig å få tatt ålreite bilder.
|
|
« Siste redigering: september 29, 2010, 14:37:49 pm av Hølby »
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #68 på: september 29, 2010, 23:15:21 pm » |
|
Rått 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #69 på: oktober 03, 2010, 09:14:07 am » |
|
Da kan jeg med glede melde at det elektriske er helt ferdig og alle utfordringer er løst. Jeg har også tatt 3 bilder med de nye felgene og dekkene (Vredenstein Sprint Classic m/list)
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #70 på: oktober 03, 2010, 13:14:08 pm » |
|
Dette ser veldig bra ut  gleder meg sykt til og ta tak i den nyinnkjøpte 71 modellen min nå altså!
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #71 på: oktober 05, 2010, 14:41:02 pm » |
|
Dette ser veldig bra ut  gleder meg sykt til og ta tak i den nyinnkjøpte 71 modellen min nå altså! Hvilke planer har du for den?
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #72 på: oktober 05, 2010, 15:04:41 pm » |
|
gleder meg til å se denna til våren Roger  looking good
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #73 på: oktober 05, 2010, 19:16:17 pm » |
|
Dette ser veldig bra ut  gleder meg sykt til og ta tak i den nyinnkjøpte 71 modellen min nå altså! Hvilke planer har du for den? Har lyst og sette den i bruksstand først og fremst, fjerne den rusta som er på den og få frem orginal fargen som er televerksblå Fikk startet den idag, men trenger bensintank, var rust hull i den som var i bilen fra før. Det er absolutt ikke mye rust på bilen så, vet ikke om jeg skal ha den orginal høy eller legge den litt ned til asfalten 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #74 på: oktober 08, 2010, 22:24:58 pm » |
|
gleder meg til å se denna til våren Roger  looking good Takker Martin, jeg tror det blir bra til slutt.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #75 på: oktober 08, 2010, 22:27:43 pm » |
|
Dette ser veldig bra ut  gleder meg sykt til og ta tak i den nyinnkjøpte 71 modellen min nå altså! Hvilke planer har du for den? Har lyst og sette den i bruksstand først og fremst, fjerne den rusta som er på den og få frem orginal fargen som er televerksblå Fikk startet den idag, men trenger bensintank, var rust hull i den som var i bilen fra før. Det er absolutt ikke mye rust på bilen så, vet ikke om jeg skal ha den orginal høy eller legge den litt ned til asfalten  Har du laget en prosjekttråd? Moro å følge med på nye dobbelkabinere som settes i stand. Det viktigste er ikke om den blir lav eller høy, men jeg synes det viktigste er å gjøre ting fullført. Jeg ønsker at den skal se så originalt ut som mulig, men jeg synes at det er mange stilige lave biler også.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #76 på: oktober 08, 2010, 23:14:46 pm » |
|
Har ikke laget noe prosjekttråd ennå, men tenkte gjøre det til uka 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #77 på: oktober 13, 2010, 18:59:53 pm » |
|
Har ikke laget noe prosjekttråd ennå, men tenkte gjøre det til uka  Skal bli moro å følge med utviklingen.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #78 på: oktober 13, 2010, 19:06:00 pm » |
|
Da har jeg tatt med meg motoren hjem og nå skal den varm-steames i morgen og deretter skal jeg demontere deksler å sende disse til pulverlakkering. Jeg har også kjøpt nye plugger, pluggledninger, fordelerlokk, ny rotor, ny stift, olje, nytt komplett eksosanlegg, ny simring og nye pakninger. I tiden fremover blir det litt motorarbeid, for å pakker jeg sammen restaurering av selve bilen for vinteren.
Her er noen bilder av motoren før arbeidet starter opp.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #79 på: mai 28, 2011, 07:38:14 am » |
|
Da er jeg i gang med prosjektet etter en lang vinterpause. Har pusset ned, grunnet og lakkert dashboardet. Var innom låven i går og koblet ferdig og testet alt elektrisk inkl. klokke og radio. Når det var gjort monterte jeg dashboardet. Neste steg nå er å få pulverlakkert alle deksler til motoren. Jeg venter også på setetrekk til 2- og 3 seteren, som det dessverre har tatt over 1 år å av TMI.
 dashboard.JPG (109.5 KB. 640x480 - vist 270 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #80 på: juni 10, 2011, 21:52:44 pm » |
|
Har lakkert hjulkapslene i dag i original gråfarge. Fikk kjøpt perfekt farge på Torshov bilrekvisita og møtte en ung boble-nerd som hadde peiling og fant riktig farge. Moro når man møter butikkansatte med samme interesse og har peiling. Resultatet ble bra nok for meg.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #81 på: juni 10, 2011, 21:54:21 pm » |
|
Var også innom Opems pulverlakkering i ÅS i dag og leverte 17 stk store og små motordeksler til lakkering. Nå begynner ting og ta form og liste over gjenstående oppgaver minker.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #82 på: juni 11, 2011, 12:10:34 pm » |
|
Hva koster det og få ting pulverlakket ca? Har hørt at det er billigere enn vanlig lakkering, om det stemmer vet jeg ikke.
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #83 på: juni 19, 2011, 16:48:32 pm » |
|
Hva koster det og få ting pulverlakket ca? Har hørt at det er billigere enn vanlig lakkering, om det stemmer vet jeg ikke.
Tipper at 17 deksler inkl. sandblåsing kommer på ca. 2.000 kroner
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #84 på: juni 19, 2011, 16:50:57 pm » |
|
Da er motorarbeidet i gang - har i dag foretatt en grundig motorvask av doka-motoren min. Jeg satt med tannbørste, filer, små stålbørster og fikk skrapt av alt driten.....og plutselig fikk jeg syne på MEXCIO på motoren. ÆSJ. Men, hva slags motor har jeg egentlig? Er det 1600 singelport? Er det en drittmotor det ikke er verdt å bruke tiden på? Anyone? Kommenter gjerne mye.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #85 på: juni 19, 2011, 20:38:10 pm » |
|
Vist mexico plagar deg so kan du jo evt ta å slipa da vekk med ein vinkelslipar og flapdisk:) ser ut som ein org. byttemotor. B er vel 1600 singelport ja. fullt brukbar motor når du har gått over den
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
boble54
Seniormedlem
   
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten
|
 |
« Svar #86 på: juni 19, 2011, 20:41:39 pm » |
|
D  alt driten.....og plutselig fikk jeg syne på MEXCIO på motoren. ÆSJ. Men, hva slags motor har jeg egentlig? Er det 1600 singelport? Er det en drittmotor det ikke er verdt å bruke tiden på? Anyone? Kommenter gjerne mye. Uten og være motorekspert så ser dt ut for meg at det er 1600 dobbeltport. AS er siste "generasjon" 1600 motorer erhva jeg vet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #87 på: juni 19, 2011, 20:48:23 pm » |
|
Såvidt jeg kan se er dette en byttemotor fra VW  Foran "B"en i koden ser du resirkuleringstegnet! 1600 singelport er kanonmotor! Mest sannynslig veldig fit for fight den motor uten nødvendigvis alt for mye overhaling 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #88 på: juni 19, 2011, 21:01:27 pm » |
|
Så lenge du går for originalbil, så ville jeg definitivt satset på 1600sp som den ble levert med originalt. Er jo en sjarmerende motor, selv om bussene er rimelig undermotoriserte uansett om du satser på single - eller dobbelport 
|
|
« Siste redigering: juni 19, 2011, 21:22:00 pm av EspenX »
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #89 på: juni 19, 2011, 21:29:33 pm » |
|
Jeg har fått mange gode innspill og tilbakemeldinger. Mexico plager meg ikke, men jeg hadde håpet at det var originalmotoren. Men jeg velger å gå for denne og jeg har jo lagt ned en del arbeid i rengjøring og demontering. Alt av pakninger er innkjøpt, støtstenger, nytt eksosanlegg, lakkert toppdeksler, plugger, rotorer osv osv. I tillegg er alle 17 løse motordeksler levert til pulverlakkering, så denne blir vippet inn i bilen rett over sommerferien.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
|