Vurderer å selge min 411E 1972 modell, svært lite skal til for å få denne på veien. Den har skilter, men mangler EU. Denne har innsprut, E'en i 411E står vel for "Einspritz".. Sitter 8-spoke kopier på den. Bilen er beige og svart interiør. Alt elektrisk fungerer som det skal.
Bremser framme hang seg opp da jeg var på vei til EU kontroll i august, jeg tauet bilen tilbake og har ikke rørt den siden. Mangler motivasjonen. Har du litt av dette selv så gjør du et kupp, fikser bremser og støvsuger inni - så har du knallbra bil.
Det som er gjort med bilen kan leses grundig dokumentert i linken under, men kort sagt har
- kassa vært ute og fikset feilen, mer info i tråden
- Motor også ute samtidig, grundig vasket og rengjort.
- Alt nytt av bensinrør under bilen, i kopper
- Ny clutsj masterpumpe
- Bremser bak er fikset og hang ikke på veien til EU (venstre bak brems: skiftet pumpa og bremsebånd etc samt jutsert brekkwaier høyre side)
- Nye og riktige skilt til bil fra 1972, ikke montert
- Bilen er polert etter alle kunstens regler
Prosjekt tråden som dokumenterer jobbene som er gjort -
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12720.0.html Med kjøpet har jeg lagt i tett oppunder 20.000 kr på bilen. Ønsker bud over 10.000 kr. Ring 93260060 ved interesse, bilen står i Oslo. Starter og går fint.

Noen av delene som ble kjøpt inn og montert:
Ny masterpumpe, slavepumpe og utløserarm (Komplett kløtsj ble bestilt fra Dalhems Sverige, men ble stjålet rett etter at jeg fant ut at den ikke passet)